رژیم صهیونیستی از هیات کبار علمای عربستان برای تروریستی خواندن جماعت اخوان المسلمین قدردانی کرد.

استقبال رژیم صهیونیستی از تروریستی خواندن اخوان المسلمین توسط مفتی های سعودی

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، رژیم صهیونیستی از بیانیه هیات کبار علمای(علمای ارشد) عربستان که در آن، جماعت اخوان المسلمین گروهی تروریستی خوانده شده است، حمایت و قدردانی کرد.

به گزارش شبکه خبری الجزیره، وزارت خارجه رژیم صهیونیستی روز یکشنبه در حساب توئیتری خود همچنین اخوان المسلمین را به سوءاستفاده از دین و ایجاد فتنه متهم کرده است.

وزارت خارجه رژیم صهیونیستی مدعی شدکه شکی نیست تمامی ادیان آسمانی آمده اند تا میان مردم دوستی و صمیمیت ایجاد کنند.

عربستان چهارشنبه هفته گذشته از زبان یک تشکیلات وهابی، گروه اخوان المسلمین را تروریستی خواند، اتهامی که بلافاصله از سوی اخوان پاسخ داده و اعلام شد که این گروه همیشه قربانی هراس افکنی رژیم‌های دیکتاتوری بوده است.

هیات کبار علما (علمای ارشد) چهارشنبه با صدور بیانیه ای اخوان المسلمین را گروه تروریستی معرفی کرد و نسبت به گرایش، عضویت و همراهی در این جماعت هشدار داد.

در این بیانیه تاکید شد که اخوان المسلمین یک گروه تروریستی است که نماینده مسیر روشن دین اسلام نیست بلکه اهداف حزبی خود را دنبال می کند که با باورها و هدایت های دینی ما منافات دارد. این گروه با پوشش دین به اختلافات و تروریسم دامن می‌زند و هدف غایی آن رسیدن به قدرت است.

در مارس ۲۰۱۴، وزارت کشور عربستان سعودی اعلام کرد اخوان را در فهرست سازمان های تروریستی قرار داده است. شورای علمای مصر نیز پیش از این گروه اخوان‌المسلمین را مرتد خوانده و تصرف اموال آنها برای جبران خساراتی که در مصر به بار آوردند را جایز دانسته بود.

بعد از برکناری محمد مرسی رییس جمهوری منتسب به اخوان المسلمین مصر درسال ۲۰۱۳، دولت مصر فعالیت این گروه را ممنوع اعلام کرد و شمار زیادی از رهبران و اعضای این گروه بازداشت و زندانی شدند.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید