بر اثر ریزش کوه در روستای کوته‌کومه بخش لوندویل آستارا سبب تخریب یک مدرسه کانکسی شد.

ریزش کوه در لوندویل آستارا یک مدرسه را تخریب کرد

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، ریزش کوه در روستای کوته‌کومه بخش لوندویل آستارا سبب انسداد راه دسترسی به آبشار لاتون و تخریب یک مدرسه کانکسی شد.

بخشدار لوندویل آستارا روز یکشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: ریزش سنگ و لای و مصالح کوه در روز گذشته بر اثر بارش های اخیر و سست شدن خاک روی داد و هم اینک امکان تردد خودرو به سمت آبشار لاتون وجود ندارد.

توحید کرم زاده ادامه داد: نیروهای راهداری، منابع طبیعی، شهرداری و بخشداری لوندویل در حال آواربرداری و بازگشایی مسیر هستند و در سال های گذشته حدود چهار کیلومتر از مسیر گردشگرپذیر آبشار لاتون تعریض و بهسازی شده است.

آبشار لاتون با ۱۰۵ متر ارتفاع در ۱۵ کیلومتری جنوب آستارا و ۶ کیلومتری روستای کوته کومه شهر لوندویل قرار دارد.

مدیر آموزش و پرورش آستارا هم گفت: بخش زیادی از مدرسه کانکسی روستای کوته کومه و لوازم آن بر اثر ریزش کوه و برخورد سنگ تخریب شده است و ۲ دانش آموز ابتدایی در این مدرسه تحصیل می کردند و خوشبختانه موقع حادثه، کسی داخل کانکس نبوده است.

سجاد موسوی افزود: دانش آموزان برای ادامه تحصیل به مدرسه باباپورفرض لوندویل انتقال داده می شوند و به زودی مدرسه کانکسی جدیدی جایگزین کانکس قبلی خواهد شد.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش آستارا ۱۸ هزار دانش آموز دارد و در حال حاضر پنج مدرسه کانکسی در روستاهای این شهرستان دایر است و برای برچیدن کامل مدارس کانکسی تلاش می کنیم.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت و بخش های مرکزی و لوندویل در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده است.    

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید