رئیس جمهوری روسیه از توقف درگیری‌ها در منطقه قره‌باغ به دلیل بیانیه ۹ نوامبر( ۱۹ آبان) سران روسیه، ارمنستان و جمهوری آذربایجان خبر داد.

پوتین: درگیری‌ها در قره‌باغ به طور کامل متوقف شده است

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، خبرگزاری تاس تاس روز شنبه به نقل از پوتین نوشت: تصویب بیانیه سه جانبه توسط رئیس جمهوری آذربایجان، نخست وزیر ارمنستان و رئیس جمهور روسیه امکان "جلوگیری از خونریزی و تثبیت اوضاع" در منطقه را فراهم کرده است.

پوتین افزود: بیش از چهار هزار نفر در درگیری ها در قره باغ کشته و بیش از ۸ هزار نفر زخمی شدند و تعداد پناهندگان۱۰ هزار نفر ارزیابی می شود.

پیش از این، سران روسیه، ارمنستان و آذربایجان بیانیه مشترکی را درباره آتش بس در قره باغ قره باغ از ۱۰ نوامبر تصویب کردند. ارتش روسیه با مأموریت حفظ صلح به منطقه اعزام شد.

مطابق این توافقنامه، منطقه آغدام تا تاریخ ۲۰ نوامبر ( ۲۰ آبان) به جمهوری آذربایجان بازگردانده خواهد شد. تا ۱۵ نوامبر (۲۵ آبان)، ارمنستان منطقه کلبجر و تا اول دسامبر - منطقه لاچین را تخلیه می کند.

جمهوری آذربایجان در این مناقشه با تکیه بر اصل حفظ تمامیت ارضی خواستار پایان اشغالگری ارمنستان شده و از سوی دیگر طرف ارمنی با استناد به اصل «حق تعیین سرنوشت» خواستار به رسمیت شناخته شدن حقوق ارامنه در منطقه قره باغ شده است.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید