باراک اوباما رئیس جمهور اسبق آمریکا، چهره‌های ارشد حزب جمهوری خواه را متهم کرده است که با صف کشیدن در کنار دونالد ترامپ و اعلام تقلب در آرا و رد نتیجه انتخاباتی، مشغول تضعیف دموکراسی هستند.

واکنش باراک اوباما به ادعای ترامپ پیرامون تقلب در انتخابات
به گزارش سلام نو به نقل از مهر، «باراک اوباما» رئیس جمهور سابق آمریکا، در مصاحبه‌ای با شبکه سی بی اس که یکشنبه پخش خواهد شد گفت که جو بایدن به روشنی برنده انتخابات امسال شده و ادعاهای کذب درباره تقلب انتخاباتی ناشی از یاس ترامپ از شکست است.

بایدن روز شنبه با توجه به شمارش بخش اعظم آرا از سوی سازمان‌های معتبر خبری برنده انتخابات معرفی شد، اما رئیس جمهور کنونی آمریکا با طرح ادعای تقلب و شکایات متعدد در دادگاه‌ها از پذیرش آن خودداری کرده است.

تیم ترامپ هنوز شواهدی در حمایت از این ادعاها ارائه نکرده است.

اوباما گفت: من بیشتر از این واقعیت نگرانم که سایر مقام‌های جمهوری خواه، که به وضوح از واقعیت خبر دارند، (با دونالد ترامپ) همراهی می‌کنند. این یک گام دیگر در جهت مشروعیت زدایی نه فقط از دولت آینده بایدن بلکه به طور کلی نظام دمکراتیک خواهد بود، که پا گذاشتن در مسیری خطرناک است.

اوباما پیش از انتشار کتاب خاطرات تازه اش، «سرزمین موعود»، که ورود او به مجلس سنا و اولین دوره ریاست جمهوری اش را ترسیم می‌کند صحبت می‌کرد. این کتاب قرار است روز ۱۷ نوامبر عرضه شود و اولین جلد از دو کتاب است که دوره کاری او را بازگو می‌کند.

براساس قطعاتی که سی ان ان از این کتاب منتشر کردهاوباما می‌گوید که دونالد ترامپ با ایجاد واهمه در مورد ریاست جمهوری یک مرد سیاهپوست به قدرت رسید.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید