بازی دیروز تیم ملی دو نکته مثبت داشت. ایران ثابت کرد بدون ستاره‌هایی مثل بیرانوند، آزمون، طارمی و جهانبخش هم توانایی قابل قبولی دارد. این مسئله به خصوص برای مسابقات پیش رو بسیار حائز اهمیت است. از سوی دیگر روز گذشته سایه‌ای از نظم دوران کی‌روش در تیم ملی دیده می‌شد و خبری از آشفتگی دوران ویلموتس نبود.

پیروزی در غیبت ستاره‌ها؛ امیدها به تیم‌ملی باز می‌گردد؟

سلام نو – سرویس ورزشی: شب گذشته تیم ملی فوتبال ایران در دومین بازی خود با حضور دراگان اسکوچیچ روی نیمکت تیم ملی توانست با ۲ گل از سد بوسنی عبور کند و بازی خوب، منظم و مطمئنی را به نمایش بگذارد تا امیدها برای صعود تیم ملی به جام جهانی هم‌چنان در دلم هواداران زنده بماند.

این پیروزی از آن جهت اهمیت داشت که لیست اسکوچیچ برای این بازی انتقادات زیادی را به همراه داشت. از حضور امیر عابدزاده جوان در درون دروازه تا نبود وریا غفوری، لیست دیروز تیم ملی محل بحث و جدل بسیار بود، با این همه شاگردان اسکوچیچ توانستند ضمن یک بازی خوب پیروزی را به دست بیاورند.

ترکیب ایران برابر بوسنی نسبت به دیدار تدارکاتی اخیرش مقابل ازبکستان سه تغییر داشته که امیر عابدزاده، پورعلی‌گنجی و کاوه رضایی جانشین سید پیام نیازمند، مهدی طارمی و سردار آزمون شدند. عابدزاده دیروز سنگربانی مطمئن نشان داد، پورعلی گنجی نه تنها بی‌اشتباه بود بلکه اشتباه دیگران را نیز پوشش داد و کاوه رضایی نیز موفق به گل‌زنی شد تا نشان دهند که مهره‌‎های مطمئنی هستند.

ایران دیروز با گل‌های زیبا و جذاب کاوه رضایی(۴۶) و مهدی قایدی(۱+۹۰) در حالی از سد بوسنی گذشت که تیم میزبان حتی یک موقعیت جدی هم روی دروازه تیم ملی ایران نداشت و ایران توانست در تمام مدت بازی مقتدر، منطقی و البته به دور از هیجان ظاهر شود.

عملکرد تیم ملی مورد رضایت سرمربی هم بود اسکوچیچ تاکید کرد که تیم همانطور که می‌خواست، بازی کرد و او به خصوص از عملکرد تیم در نیمه اول خیلی راضی بود.

وی افزود: در نیمه اول خیلی روی تیم حریف فشار ایجاد کردیم. دو سه شانس خوب داشتیم و مستحق این پیروزی بودیم. بازی‌هایی مثل این بازی به ما کمک می‌کند که تیم از نظر ذهنی شفاف‌تر شود و برای دیدارهای انتخابی جام جهانی، بهتر عمل کند.

سرمربی تیم ملی البته از نیمه دوم آن چنان که باید رضایت نداشت و گفت: در نیمه دوم از نظر ذهنی به‌هم ریختیم، چون می‌خواستم شانس را به چند بازیکن دیگر هم بدهم تا آنها نیز محک بخورند.

بازی دیروز تیم ملی دو نکته مثبت داشت. ایران ثابت کرد بدون ستاره‌هایی مثل بیرانوند، آزمون، طارمی و جهانبخش هم توانایی قابل قبولی دارد. این مسئله به خصوص برای مسابقات پیش رو بسیار حائز اهمیت است. از سوی دیگر روز گذشته سایه‌ای از نظم دوران کی‌روش در تیم ملی دیده می‌شد و خبری از آشفتگی دوران ویلموتس نبود.

اما پیروزی روز گذشته نباید چندان باعث غرور یا خوش بینی بیش از اندازه ایران شود، چنانچه پیروزی پرگل ویلموتس مقابل کامبوج نیز چندان آزمون مطمئنی نبود.

بوسنی تیم بدی نیست ولی حتی همین تیم خوب، روز گذشته با غیبت ستاره‌های خود به مصاف ایران آمد و این مسابقه را به چشم فرصتی برای بازیکنان جوان و شاغل در لیگ این کشور و چند کشور اروپای شرقی دید. به عنوان مثال دیروز ادین ژکو، ستاره آ.اس رم به دلیل کرونا در بازی غایب بود، ستاره‌ای که می‌توانست مدل بازی بوسنی را عوض کند.

اظهارات دوشان باژوویچ، سرمربی تیم ملی بوسنی، پس از بازی نیز موید این مسئله است که او با وجود ناخوشایند بودن باخت بیشتر دنبال سنجش بازیکنانش بود. او حتی این بازی را برای ایران مناسب تر دانست، هرچند تاکید کرد نمی‌خواهد حریفی را دست کم بگیرد.

در نتیجه به نظر می‌رسد برای سنجش عملکرد تیم ملی با اسکوچیچ به دو - سه بازی تدارکاتی جدی‌تر نیاز باشد تا بتوان درباره آینده تیم ملی و صعود آن به جام جهانی اظهارات دقیق‌تر کرد، بازی‌های تدارکاتی‌ای که پیش از این به خاطر تحریم‌های بین المللی و فشار اقتصادی برای ایران تبدیل به یک چالش شده بود و حالا با شیوع کرونا مشکلی دیگر نیز پیش روی آن قرار گرفته است.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید