کاردار موقت سفارت عراق در دمشق خواهان بازگشت سوریه به اتحادیه عرب شد.

درخواست عراق از سوریه برای بازگشت به اتحادیه عرب

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، «یاسین الشریف» کاردار موقت سفارت عراق در دمشق به نمایندگی از دولت عراق خواهان بازگشت سوریه به اتحادیه عرب شد.

«یاسین الشریف» کاردار موقت سفارت عراق در سوریه همچنین درباره مشارکت هیات کشورش در کنفرانس بین‌المللی بازگشت آوارگان در دمشق گفت: این مشارکت در چارچوب سیاست عراق صورت می گیرد که حول محور "عدم دخالت در امور داخلی کشورها و پاسداری از حاکمیت سرزمینی و مردمی سوریه است".

وی همچنین خواهان "حل سیاسی بحران سوریه و دخالت نکردن کشورها در امور داخلی آن و همکاری برای بازگشت سوریه به اتحادیه عرب شد".

الشریف گفت که کشورش در کنفرانس بین‌المللی بازگشت آوارگان طرحی را برای ساختارسازی دوباره زیربنای ویران شده سوریه و بازگشت آوارگان ارایه خواهد کرد.

وی که امروز با خبرگزاری «اسپوتنیک» گفت وگو می کرد، افزود: عراق همواره از بازگشت داوطلبانه آوارگان سوری در راستای خدمت به منافع ملت برادر سوریه و نیز راه حل سیاسی حمایت می کند.

الشریف درباره شمار آوارگان سوری در عراق گفت: براساس آمار سازمان ملل، حدود 250 هزار آواره سوری در عراق هستند که همانند شهروندان عراقی به آنها خدمات دهی می شود و عراق آماده هرگونه خدمات رسانی انسانی به شهروندان سوری است و اینکه بخشی اساسی در راه حل بحران باشد.

کنفرانس بین‌المللی بازگشت آوارگان از دیروز (چهارشنبه) فعالیت خود را در دمشق آغاز کرد و این کنفرانس امروز ادامه یافت. روسیه نیز در برگزاری آن مشارکت دارد.

بررسی اوضاع کنونی سوریه،‌ شرایط بازگشت آوارگان و موانع پیش روی آن‌ها و نیز ایجاد زمینه مناسب برای بازگشت آن‌ها به وطن از جمله موضوعات مورد بحث در این کنفرانس است.

در این کنفرانس موانع و مشکلاتی که به دلیل محاصره اقتصادی غرب و تحریم‌های ظالمانه آمریکا، بر سر راه فرآیند تسهیل بازگشت آوارگان سوریه به کشورشان وجود دارد، مورد بحث و بررسی قرار می دهد.

«بشار اسد» رییس جمهوری سوریه نیز روز دوشنبه در گفت‌وگوی مجازی با «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه گفت که برگزاری این کنفرانس، نخستین اولویت دولت سوریه و آغازی برای حل این مشکل است.

موضوع آوارگان سوری یک بحران انسانی است که در آغاز جنگ علیه سوریه به عنوان ابزاری برای تحت فشار قرار دادن دولت سوریه و سرنگونی آن به کار گرفته شده است.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید