گرک کلارک، رییس مستعفی اتحادیه فوتبال انگلیس، از سمتش در فدراسیون جهانی فوتبال هم کناره گرفت.

کناره‌گیری رئیس مستعفی اتحادیه فوتبال انگلیس از فیفا

به گزارش سلام نو به نقل از ورزش سه، روز گذشته بود که اعلام شد گرگ کلارک رئیس فدراسیون فوتبال انگلیس به دلیل کلمات "غیر قابل قبولی" که در مورد بازیکنان سیاه‌پوست به کار برده بود، استعفا کرده است.

کلارک بعد از اظهار نظرهای عجیب خود به نژادپرستی محکوم شد. انتقاد دیگری که به حرف های رئیس اتحادیه فوتبال انگلیس مطرح شد درباره تبعیض نژادی بود؛ او همچنین دست به تمسخر فوتبالیست‌های زن کشور انگلیس زد تا همه این ها باعث شود که او ساعاتی پیش از سمت خود استعفا دهد.

آقای کلارک پس از استعف گفت بابت کلمات توهین‌آمیزی که نسبت به "فوتبالیست‌های رنگین‌پوست" به کار برد عمیقا متاسف است.

گرگ کلارک این گفته‌ها را در یک جلسه ویدئویی با وزارت دیجیتال، فرهنگ، رسانه و ورزش بریتانیا در مورد آزار و اذیت بازیکنان در شبکه‌های اجتماعی به زبان آورد. او گفته‌هایش را "زیان‌آور برای بازی ما" خواند.

در بیانیه اتحادیه فوتبال انگلیس در این باره آمده بود:« ما تایید می‌کنیم که گرگ کلارک از سمت خود به عنوان رئیس ما استعفا داده است. هیئت مدیره بدون تعلل پیتر مک‌کورمیک را به عنوان رئیس موقت انتخاب می کند و پروسه انتخاب و انتصاب رئیس جدید نیز آغاز خواهد شد.»

گرگ کلارک امروز نیز از سمتش به عنوان نایب رئیس فیفا استعفا کرد.

سایت رسمی اتحادیه فوتبال اروپا(یوفا) با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد:« در پی تماس تلفنی امروز صبح الکساندر چفرین رئیس یوفا و گرگ کلارک، آنها با پیشنهاد کلارک مبنی بر کناره‌گیری او از سمت خود در شورای فیفا به عنوان نماینده یوفا به توافق رسیدند.»

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید