به گفته عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، کره جنوبی بعد از طرح توافق ۲۵ ساله ایران و چین با فرستادن پیام به تهران برای آزادسازی پول‌های ایران اعلام آمادگی کرد.

اعلام آمادگی کره جنوبی برای پرداخت پول‌های بلوکه شده ایران

به گزارش سلام نو فداحسین مالکی در گفت‌وگو با خانه ملت، در خصوص عدم همکاری کره جنوبی برای آزادسازی اموال ایران در این کشور، گفت: حدود ۷ الی ۱۰ میلیارد دلار از پول های ایران در سئول بلوکه شده است.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: این اقدام صرفا به دلیل فشارهای ایالات متحده انجام شده و کره جنوبی هیچ دلیل منطقی و قانونی برای آن مطرح نکرده است.

وی با اشاره به اینکه اگر کره جنوبی امول ایران را آزاد نکند به ضررش تمام خواهد شد، ادامه داد: در واقع گزینه های متعددی وجود دارد که می تواند از سوی تهران در مقابله با این امر عملیاتی شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: به عنوان مثال می توان در خصوص توزیع محصولات کُره ای در کشورمان تجدید نظر صورت بگیرد و تصمیم گیری جدیدی شود که این امر به معنای از دست دادن بازار جمهوری اسلامی ایران برای سئول است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه وقتی موضوع قرارداد ایران و چین مطرح شد، آمریکایی ها در موضع ضعف قرار گرفتند، خاطرنشان کرد: این مهم در حالیست که کُره ای ها نیز به کشورمان پیام دادند که حاضر به پرداخت و آزادی سازی پول هستند.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید