رئیس‌جمهوری ترکیه گفت: هرگز از حقوق خود در شرق دریای مدیترانه کوتاه نمی‌آییم و راه‌های کشورهای اروپایی دیگر فایده ای ندارد.

اردوغان:‌ کشورهای اروپایی دست از زبان تهدید بردارند

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهوری ترکیه روز دوشنبه با بیان اینکه گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا برای حل مناقشه قره‌باغ هیچ اقدام مؤثری انجام نداده، گفت: در برابر اشغال اراضی آذربایجان سکوت نخواهیم کرد.

به گزارش خبرگزاری آناتولی ترکیه،‌ اردوغان در جریان شرکت در دوازدهمین کنفرانس سفرای ترکیه در آنکارا گفت که کشورش با مداخله در زمان مناسب در لیبی، در زنده کردن امیدها برای یافتن راه‌حل سیاسی در این کشور نقش بسزایی ایفا کرد.

وی افزود: ترکیه بار هرگونه تحول و تغییری را در شرق دریای مدیترانه تحمل می‌کند و غیر ممکن است وقتی پای منابع طبیعی به میان آورده می‌شود نسبت به نادیده گرفته شدنش،‌ بی‌تفاوت باشد. 

شبکه خبری الجزیره نیز به نقل از اردوغان نوشت:‌ حمایت ترکیه از لیبی مانع جنگ و سقوط طرابلس شد و ما همچنان به حمایت از برادران لیبیایی خود در همه زمینه‌ها ادامه می‌دهیم.

اردوغان گفت: ما هرگز از حقوق خود در شرق دریای مدیترانه کوتاه نمی‌آییم و در عین حال از نشستن پای میز مذاکره هم طفره نمی‌رویم.

رئیس‌جمهوری ترکیه ادامه داد: امیدواریم که کشورهای اروپایی دست از زبان تهدید و دیکته کردن بردارند و بدانند که این راه‌ها دیگر فایده‌ای ندارد.

وی افزود:‌ مجموعه مینسک هیچ اقدامی در موضوع آذربایجان انجام نداده و ما نیز در برابر اشغال اراضی آذربایجان سکوت نخواهیم کرد.

این در حالی است که اردوغان در گفت و گوی تلفنی اخیر با ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه، به وی تشکیل گروه کاری قره باغ را پیشنهاد کرد.

درگیری‌های نظامی میان نیروهای جمهوری آذربایجان و ارمنستان از ۶ مهرماه گذشته آغاز شده است و برغم این که با دخالت میانجیگران بین‌المللی سه بار توافق آتش بس میان طرفین حاصل شده، این درگیری‌ها بیش از یک ماه است همچنان با شدت ادامه دارد.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید