کره شمالی در مقابل پیروزی "جو بایدن" در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا سکوت اختیار کرده است.

بی‌تفاوتی کره شمالی نسبت به پیروزی بایدن

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، به نظر می رسد پیونگ یانگ بدون انتشار بیانیه یا حتی یک گزارش رسانه ای در این باره با احتیاط در حال تماشای انتخابات ایالات متحده است، زیرا "کیم جونگ اون" رهبر کره شمالی با سه دیدار تاریخی رابطه نزدیکی با ترامپ شکل داده است.

ترامپ از پذیرفتن شکست خودداری کرده و از زمان پیروزی بایدن شکایت های حقوقی متعددی را به دادگاه ارائه داده است.

از صبح روز دوشنبه، رسانه های دولتی کره شمالی از جمله رودونگ سینمون و خبرگزاری مرکزی این کشور و همچنین رسانه های تبلیغاتی کره شمالی، در مورد پیروزی بایدن که انتظار می رود منجر به تغییرات قابل توجهی در نحوه تعامل ایالات متحده با کره شمالی شود، سکوت اختیار کرده اند.

رودونگ سینمون روزنامه رسمی حزب حاکم کره شمالی، روز دوشنبه چندین گزارش در مورد تلاش های سراسری کشور علیه COVID-۱۹ منتشر کرد اما هیچ اشاره ای به نتایج انتخابات آمریکا نکرد.

رفتار رسانه های کره شمالی در مورد انتخابات گذشته آمریکا نشان می دهد که این کشور ممکن است به سرعت در مورد نتایج انتخابات ایالات متحده گزارشی منتشر نکند.

سریعترین واکنش کره شمالی به انتخابات آمریکا در سال ۲۰۰۸ بود، هنگامی که باراک اوباما بر جان مک کین نامزد جمهوری خواهان پیروز شد. کره شمالی دو روز بعد به این انتخابات واکنش  نشان داد.

با این حال، هنگامی که اوباما در سال ۲۰۱۲ برای دومین بار انتخاب شد، کره شمالی چهار روز بعد در مقاله ای تفسیری به این پیروزی واکنش نشان داد که منعکس کننده دیدگاه این کشور در مورد سیاست «صبر استراتژیک» کره شمالی در برابر دولت اوباما بود.

وقتی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ پیروز شد، کره شمالی خبر این پیروزی را دو روز بعد در رودونگ سینمون گزارش کرد.

انتظار می رود کره شمالی بدون انتشار مقالات تحریک آمیز علیه رئیس جمهوری منتخب آمریکا، همچنان در برابر این انتخابات سکوت کند تا وضعیت را از زمان روی کار آمدن دولت جدید از نزدیک مشاهده کند.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید