درگیری‌های نظامی میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان در «قره‌باغ» همچنان ادامه دارد و طرفین یکدیگر را به ادامه حملات متهم می‌کنند.

ادامه درگیری‌ها میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان/دو طرف یکدیگر را به نقض آتش‌بس متهم می کنند

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، سرویس وضعیت اضطراری منطقه قره‌باغ روز دوشنبه اعلام کرد که نیروهای جمهوری آذربایجان طی حملات جدید به شهر «استپاناکارت» از راکت‌ها و بمب‌های خوشه‌ای استفاده کرده‌اند.

این نهاد طی بیانیه‌ای، نیروهای جمهوری آذربایجان را به آسیب‌زدن به تاسیسات غیرنظامی در قره باغ طی این حملات متهم کرد.

این در حالی است که تارنمای " آذر نیوز" نیز به نقل از وزارت دفاع جمهوری آذربایجان امروز گزارش داد که نیروهای ارمنستان مواضع نیروهای این کشور را  در مرز مشترک، با خمپاره و تسلیحات سبک هدف قرار دادند.

در این میان خبرگزاری «آرمن پرس» نیز گزارش داد که چند منطقه شهر استپاناکارت از دیروز توسط نیروهای جمهوری آذربایجان بمباران شد، اما ساعاتی بعد اوضاع این مناطق مورد هدف نسبتا آرام شد.

آرمن پرس همچنین به نقل از وزارت دفاع ارمنستان گزارش داد که در خط مقدم درگیری‌ها با نیروهای جمهوری آذربایجان همچنان پرتنش است و دیشب درگیری‌ها در تمامی این خطوط ادامه داشت.

در جبهه دیپلماتیک این مناقشه، "مولود چاوش اوغلو" و "هولوسی آکار" وزیران امور خارجه و دفاع ترکیه دیروز (یکشنبه) با "الهام علی‌اف" رییس جمهوری آذربایجان دیدار کردند.

علی‌اف در این دیدار با اشاره به این که یکشنبه روز تاریخی برای جمهوری آذربایجان بوده، زیرا شهر استراتژیک "شوشا" در قره باغ آزاد شد، گفت: مصادف بودن سفر وزیران خارجه و دفاع ترکیه با این رویداد مهم، بار دیگر نشانه قرار گرفتن آنکارا در کنار باکو است.

وی برای حمایت‌های سیاسی و معنوی ترکیه از جمهوری آذربایجان ابراز قدردانی کرد و گفت: حمایت‌های آنکارا برای حل مناقشه قره باغ نقش مهمی داشته است.

درگیری‌های نظامی نیروهای جمهوری آذربایجان و ارمنستان از ششم مهر ماه گذشته (۲۷ سپتامبر) آغاز شده و  همچنان در محورهای مختلف منطقه مورد مناقشه قره باغ و مناطق اشغالی اطرف آن ادامه دارد. باکو و ایروان یک بار در تاریخ ۱۸ مهرماه با وساطت مسکو و بار دیگر با وساطت فرانسه، روسیه و آمریکا در تاریخ ۲۷ مهر به آتش‌بس بشردوستانه رضایت داده بودند که دقایقی پس از برقراری این آتش‌بس‌ها نیز به سرعت دو طرف همدیگر را به نقض آن متهم کردند. گسترش ابعاد بحران در قره باغ  نگرانی از گسیل شدن جریان‌های تکفیری به منطقه، حساسیت قدرت‌های منطقه را نسبت به ضرورت پایان منازعه در قره باغ موجب ساخته است.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید