دانشمندان ژاپنی از دانشگاه توکیو، نوع جدید کووید ۱۹ در مدفوع خفاش های نعل اسب کوچک در بیابان های ژاپن پیدا کردند.

گونه جدید ویروس کرونا در ژاپن کشف شد

به گزارش سلام نو به نقل از رکنا،دانشمندان ژاپنی از دانشگاه توکیو گونه جدید ویروس کرونا را در کود خفاش های غارنشین کشف کردند. به گفته محققان ، نوع جدید کاملاً شبیه فشارهایی است که کووید ۱۹ایجاد می کند .

تیمی از دانشمندان هفت سال پیش عامل بیماری زایی را در مدفوع خفاش های نعل اسب کوچک در بیابان های ژاپن پیدا کردند. تحقیقات جدید نشان داده است که کاملاً شبیه SARS-CoV-۲ است - ویروس کرونا که عامل COVID-۱۹ است.

ساختار ژنتیکی ویروس جدید ۸۱.۵ درصد با SARS-CoV-۲ مطابقت دارد و به گفته کارشناسان اولین بار است که یک بیماری زا مشابه ویروس جدید در ژاپن پیدا می شود.

ویروس های کرونا ویروس هایی که از حیوانات به انسان منتقل می شوند ، مسئول بیماری های مختلفی از جمله Covid-۱۹ ، SARS ، MERS و برخی از نسخه های سرماخوردگی هستند. خوشبختانه ، دانشمندان می گویند ویروس جدید انسان را آلوده نمی کند ، اگرچه تحقیقات بیشتری لازم است.

دانشیار شین موراکامی توضیح داد: "تصور می شود که تعداد کمی ویروس کرونا خطرناک است ، اما غیرقابل انکار است که گونه هایی وجود دارند که انسان را در ژاپن آلوده می کنند." "ما حیوانات وحشی را بررسی خواهیم کرد و به سرعت وضعیت واقعی را بررسی خواهیم کرد. ما باید آن را کشف کنیم. "

این اولین بار نیست که ویروس کرونا مانند SARS-CoV-۲ پیدا می شود. طبق آمارهای رسمی ، دانشمندان شکار بیماری در چین ویروس های کرونا را پیدا کرده اند که ۹۵ درصد منطبق ژنتیکی با سویه ای است که بیش از ۱.۲ میلیون مرگ در سراسر جهان ایجاد کرده است.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید