هانی زاده، کارشناس مسائل بین الملل می گوید ترامپ در چهار سال اخیر موجب انزوای شدید آمریکا و اتحاد دشمنانی در سطح جهان علیه این کشور شد.

 انتخاب بایدن تغییرات اساسی سیاست خارجی آمریکا در منطقه را به دنبال خواهد داشت

به گزارش سلام نو «حسن هانی زاده»، کارشناس مسائل بین الملل، در گفت و گو با برنا، در رابطه با شکست سیاست های افراطی ترامپ در مقابل دموکرات های آمریکا گفت: شکست ترامپ از رقیب دموکرات خود جو بایدن نشان داد که مردم آمریکا به شدت از سیاست های ترامپ ناراضی و نگران بودند. ترامپ در چهار سال گذشته با سیاست های پرخاشگرانه و تهدید سه قطب بزرگ جهان، یعنی روسیه و چین و ایران مردمش را نگران کرده بود و آمریکایی ها خواهان تغییراتی اساسی در رفتار دولتمردان خود بودند.

او افزود: در جریان این انتخابات، مردم آمریکا جو بایدن را که در مقایسه با ترامپ دارای ادبیاتی ملایم تر و معتدل تر از ترامپ است انتخاب کردند تا ثابت کنند، آمریکا نمی تواند با استفاده از ادبیات تهدید آمیز با جامعه جهانی همکاری داشته باشد و منافع آمریکا را نیز تامین کند، لذا این انتخابات پیام مهمی به جامعه جهانی داشت.

هانی زاده تاکید کرد: ترامپ در این چهار ساله به شدت آمریکا را منزوی کرد و دشمنان زیادی در سطح جهان بر علیه این کشور متحد شدند به همین دلیل با انتخاب جو بایدن یک سلسله تغییرات اساسی در سیاست خارجی آمریکا در منطقه رخ خواهد داد. از این رو این انتخابات نگرانی هایی برای تندروها به همراه داشت و عربستان سعودی از باز شدن پرونده روابط مالی بن سلمان با ترامپ، نگران است.

او اضافه کرد: در آینده نزدیک شاهد تغییراتی مثبت در منطقه خواهیم بود، خصوصا که بایدن اعلام کرده است بعد از پیروزی به کاخ سفید بر می گردد و تحریم ها را به طور تدریجی لغو می کند. 

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید