رئیس جمهور مکزیک می گوید تا وقتی که چالش حقوقی درباره انتخابات آمریکا نتیجه نگیرد، به بایدن تبریک نمی‌گوید.

رئیس جمهور مکزیک پیروزی بایدن را تبریک نگفت

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، این اقدام از سوی آندرس مانوئل لوپز اوبرادور، رئیس جمهوری مکزیک یک تلاش واضح برای جلوگیری از تنش با واشنگتن در جریان روند انتقال قدرت از دونالد ترامپ به جو بایدن محسوب می‌شود.

جو بایدن، رئیس جمهوری منتخب در انتخابات سوم نوامبر ریاست جمهوری آمریکاست که توانست با ۲۹۰ رای الکترال پیروز شود.

مکزیک شریک اصلی تجاری آمریکاست و تجارت دو طرف در سال به بیش از ۶۰۰ میلیارد دلار می‌رسد و روابط دو جانبه برای مکزیک مهمتر است.

لوپز اوبرادور در یک نشست خبری گفت: با توجه به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، ما تا زمان حل تمامی مسائل حقوقی منتظر می‌مانیم. نمی‌توانم در حال حاضر به یکی از کاندیداها تبریک بگویم. می‌خواهم تا زمان اتمام روند شمارش آرای الکترال منتظر بمانم.

ترامپ، رئیس جمهوری کنونی آمریکا و کاندیدای جمهوری خواهان شکایتی را برای به چالش کشیدن نتایج این انتخابات تنظیم کرده اما مقام‌های انتخاباتی در ایالت‌های مختلف می‌گویند که هیچ شواهدی از بروز تقلب در این انتخابات دیده نمی‌شود و کارشناسان حقوقی نیز می‌گویند، تلاش‌های ترامپ بعید است که به جایی برسد.

رئیس جمهوری مکزیک این احتیاط خود را به اتهامات تقلب در دو انتخابات ریاست جمهوری در کشورش در سال‌های ۲۰۰۶ و ۲۰۱۲ مرتبط دانست.

بی توجهی وی به اظهارنظر برای نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در تضاد با تبریک سال گذشته‌اش به پیروزی اوو مورالس، رئیس جمهوری سابق بولیوی است که با وجود ادعای اپوزیسیون در تقلب در انتخابات، صورت گرفت.

مقام‌های مکزیک گفته‌اند، این تصمیم ناشی از این تمایل است تا از تحریک ترامپ در حالی که هنوز در کاخ سفید حضور دارد، اجتناب شود.

یکی از مقام‌های مکزیک گفت: بولیوی ۳۰۰۰ کیلومتر مرز مشترک با مکزیک ندارد اما ایالات متحده دارد. این مهم است که در این چند ماه باقی بانده روابط خوب و صلح آمیز همسایگی داشته باشیم.

رئیس جمهوری مکزیک این تصمیم را از نظر "سیاسی معقولانه" دانست و گفت: روابط خوبی با ترامپ و بایدن داریم و بایدن را یک دهه است که می‌شناسم.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید