با مشخص شدن نتیجه انتخابات آمریکا، نرخ دلار همچنان در حال ریزش است و این کاهش کاملا تحت تاثیر اتفاقات سیاسی و جو روانی است.

کاهش قیمت دلار تا ۱۶ هزار تومان!

به گزارش سلام نو به نقل از باشگاه خبرنگاران، نرخ ارز، بازی هیجانی نرخ اسعار (ارزهای خارجی) در بازار آزاد، این روزها بیشتر از روزهای دیگر به چشم می خورد، بی تردید اصلی ترین صحبت دلال ها در کوچه پس کوچه های خیابان فردوسی رای آوردن بایدن و باخت رقیب اوست.

صحبت هایی نظیر "دلار ارزان شد"، "اگر بیش از این سقوط کند, با دلار های مانده چه کنیم؟"  و "کاهش دلار جو روانی است و باید بیشتر شود! "این ها  صحبت های دلالی است که امروز در محله فردوسی تهران با تلفن همراه با مخاطب آن طرف خط خود تبادل می کرد. عصبانیت دلالانی که باعث به وجود آمدن این وضعیت اسفناک شدند شاید خاطر بسیاری از افرادی که در این بازار ضررهای بسیاری کرده اند را تاحدودی آسوده می کند.

نرخ دلار همچنان در حال ریزش  است. از این رو ترس بر دل دارندگان دلار افتاده و فکر فروش بر سر آنها انداخته است.کافیست عصر امروز  نگاهی به میدان فردوسی بیندازید تا متوجه این آشفته بازار شوید.

واکاوی در بازار ارز نشان می‌دهد، نوسانات ارزی همچنان تحت تاثیر اتفاقات سیاسی و جو روانی است. همچنین به عقیده برخی از کارشناسان اقتصادی امکان دارد تا قبل از اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا این قیمت ۲۴ هزار تومان به ۲۰ هزار تومان  هم برسد!

این کارشناسان معتقدند این نوسانات دلار  ناشی از هیجانات بازار ارز بوده  است. دلالان از این وضعیت دل خوشی ندارند و تمام سعی خود را برای افزایش دوباره قیمت دلار می کنند. از این رو باید در این میان  بانک مرکزی وارد شود و از جولان دلالان ارزی جلوگیری کند.

همچنین در حالی که قیمت دلار در صرافی‌های بانکی ۲۴ هزار تومان است و دلالان تمایلی برای خرید دلار، یورو و سایر ارزها ندارند، بهای خرید ارز در بازار آزاد تا ۲۲ هزار تومان هم عقب نشینی کرده است.

کاهش قیمت دلار تا ۱۶ هزار تومان!

سید عبدالخالق سجادی عضو شورای عالی مشاوران اعتباری و سرمایه گذاری کشور و کارشناس اقتصادی در گفت و گو با خبرنگار بانک و بیمه گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران  جوان اظهار کرد: نوسانات ارزی به نقدینگی در جامعه برمی گردد. اتفاقات و تحولات  سیاسی  تاثیر بسزایی در این نوسانات ارزی دارد. دموکرات های انتخابات ریاست جمهوری آمریکا امیدوارند به برجام بازگردند و این جو روانی برای کاهش  نرخ ارز به وجود می آید.

وی ادامه داد: با توجه به اتفاقت اخیر پیش بینی می‌شود قیمت دلار همچنان کاهش پیدا کرده و بین ۱۶ تا ۲۰ هزار تومان ثابت شود. در حال حاضر نوسانات دلار هیجانی است و  اگر کسی دلار  زیادی در دست دارد, بهتر است  دلارهای خود را  بفروشد تا از ضررهای بیشتر جلوگیری کند.


کاهش نرخ ارز  مربوط به سیاست های جدید ارزی نیست 

کاظم جلالی طلب کارشناس مسائل اقتصادی در گفت و گو با خبرنگار بانک و بیمه گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به کاهش نرخ ارز طی روزهای گذشته اظهار کرد:  پول پاشی ارز  برای پایین آوردن قیمت دلار و پول پاشی ریال برای  جلوگیری از ارزش دلار امری اشتباه است.
وی ادامه داد: باید این مسئله را در نظر بگیریم که شاید قیمت دلار موقت کاهش پیدا کرده باشد اما گرانی و تورم همچنان در این اقتصاد جا خوش کرده است و اگر فکری به حال  تورم نکنیم, دوباره باید منتظر  افزیش قیمت دلار باشیم.

جلالی طلب تصریح کرد: تغییر نرخ دلار نمی‌تواند مربوط به سیاست‌های جدی ارزی باشد و تنها تحت تاثیر اتفاقات اخیر سیاسی  است. همچنین تحلیل بازار ارز در چنین شرایطی امکان پذیر نیست، اما کاهش نرخ شدید دلار  می‌تواند به جریان خروج سرمایه شدت ببخشد و سیاست گذار پولی سعی می‌کند نرخ دلار را محدوده ۲۰ هزر تومان مدیریت کند.
در پایان؛

با توجه به اتفاقات اخیر  بازار دلار   بهتر است در صورت کاهش مجدد قیمت ارز  بانک مرکزی مسئولیت این اتفاق را بر عهده نگیرد؛ چرا که  این نوسانات تنها به اتفاقات سیاسی باز می گردد و بانک مرکزی هیچ  ارتباطی با این مسئله نخواهد داشت.

کد خبرنگار: ۱۴
۱۹۹دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 158
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 41
  • محسن RU ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    دولت بزاره خب دلار افت کنه مردم خسته شدن از دلار 20 تومانی دلار باید زیر 10 تومن برسه،تا الان مردم تحمل کردند الان دولت کمک کنه این کاهش قیمت برسه به قیمت واقعی ک مان 6 الی 7 تومن هست
    • akbar IR ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
      پس خونه هم مسکن هم باید متری بیشتر از یک میلیون نباشد اصلا جا نداره اصلا چون دلار زیر20 تومن میاد الانم که کلی اومدیه بایدمسکن فعلا تا زیر 5 میلیون متری بیاید همین الان باید این قیمت گذاری اجرا شود
    • حافظ IR ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
      دلال اصلی دولت ودولت سایه است ونمی گذارند دلارکه خوبه خودرو مسکن وداروو....پایین بیاید فقط کاری به کار بورس ندارند
    • IR ۱۶:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
      110 9
      پایین آمدن دلار باعث میشود دولت ضرر کند فکر میکنی این گرانی دلار را چه کسی به اینجا رساند خود دولت یعنی اگر دولت نبود کار چند عدد دلال بود گرانی دلار و دولت از پس دلال برنماید . نه قیمت دلار را خود دولت روزانه تعیین میکند نه دلال و دولت نگران این است که سرمایه ها به سمت بورس نرود چون درآمد بازار دلار خیلی راحت تر از بورس است پس اینجاست که خیلی راحت دوست را از دشمن میتوان تشخیص داد. گاهی سود توی دلار است و کاهی سود توی بورس است برای دولت وحالا باید دید که باد از کدام طرف میاید.
    • علی IR ۱۸:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
      68 6
      کشوری که پایین وبالا رفتن ارزش دست چندتا دلال هسته وبانک مرکزی مثل یک تماشاچی هسته. مردم بگذاربمبرن وسربه قبربگذارند.
    • قمبرک IR ۱۸:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
      54 3
      بازی دو سر برد دولت روحانی در باره ی افزایش وکاهش دستوری بهای ارز وطلا.دیروز به بهانه تحریم وخروج کدخدا ترامپ از برجام و دریافت مالیات و جبران کسری بودجه و امروز هم به بهانه ی رای آوری پسرعمو بایدن ودخول دربرجام.
    • US ۱۹:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
      41 24
      دولت جنس داشت اماپول نه اومدقیمت راصعودی بالابردهمه هجوم بردن براخریدپول دستش اومدالان پول داره جنس نداره قیمت میاره پایین همه میشن فروشنده دولت باهمون پولاازشون جنسشون رامیخره هم پول دستش میادهم جنس.نگران نیاشیددلارتامرز40تومن دربرج10خواهدرسید.همش میگن حبابه مملکت شده کف صابون
    • رضا IR ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۹
      33 4
      دولت اجازه نمیده دلار ارزان بشه. آخه خودشون ذی نفعن و اگر ارزان بشه متضرر میشن
    • سپهری IR ۱۸:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۹
      8 1
      تا دلار گرون میشه همه‌ی مغازه‌ها قیمت‌ها رو بالا می‌برند ، اما حالا که ارزون شده قیمت‌ها رو کم نمی‌کنن ، لعنت خدا به ظالمان. دولت هم که هیچی!!!! ضمنا آقای سلام‌نو ، شما باید ترتیب قرار گرفتن کامنت رو برعکس کنی ، یعنی کامنت جدید بیاد بالا ، وگرنه تا قیامت همین کامنت اولی بالاست ، اما وقتی کامنت تازه بیاد اول ، به صورت خودکار قسمت نظرات رفرش میشه!
  • IR ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    دلار سه تومان بود اگه برجام باشه بازم میشه سه تومان نه به قران همش کشکه دلارو دولت نمیزاره ارزون بشه نخواهد گذاشت ارزون بشه همون برجام که شد دلار شد هزار تومان نشد که نمیشه نمیزارند امسالم اینجوری گذشت
    • IR ۰۰:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۹
      11 2
      الهی سقت به سوزد
  • ali IR ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    82 25
    عجیبه !! می فرمایید دموکراتها معتقدند به برجام بر می گردند.اولا دموکراتها فرمودند به چه شرطی به برجام بر می گردند.دوما اگر بخاطر به قدرت رسیدند دموکراتها دلار داره ریزش می کنه چطور براش سقف تعیین کرده اید(بین 16 تا 20) اگر اینطوریه که بایدن فعلا فقط پیروز شده و دلار اینطوری بقول شما امده پایین، . اگربه کرسی قدرت بشینه احتمالا باید بیاد بین 10 تا 15 .!!!! یک مدتی از حکومتش بگذره میاد بین 5 تا 10 دو سال بگذره میاد بین 1000 تا 5000 سال سوم حکومتش میشه هفت تومن یعنی دلار سال 56 !!!!!!!شما که دارید می گید اینطوری بگید تا یک ذره اش را حداقل مردم باور کنند.
    • IR ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
      64 23
      عزيزم تو باغ نيستى سال ٥٦ دلار ٧٠ريال بود نه ٧٠٠٠٠ريال هفت تومنى كه شما ميفرمايى نه
    • IR ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
      113 6
      ساده ای داداش،یعنی هممون ساده ایم،من سال ۹۶ که به روحانی رأی دادم بعدش فهمیدم که خیلی ساده ایم
    • تایپان ریگی IR ۱۶:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
      42 19
      قربون معرفتت یکم واضع کارشناسی کن...فقط اگه دلار طلا داری بفروش ببین چه روزی بهتون گفتم...دیگه دودل بازی وگول خودت نزن که بدبخت میشی...
    • IR ۱۷:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
      23 9
      چرا از اول در جایی سرمایه گزاری میکنند که آنقدر متغیر است با این کارشون فکر میکنن زرنگی میکنن اما نمیدونن با دلالی باعث بالا رفتن نرخ تورم میشن همیشه وقتی دلار بالا میره همه اصناف چه آنهایی که با دلار سر و کار دارند چه آنهایی که ندارن قیمت همه چیز را بالا می‌برند. اینکه این وسط دولت دست روی دست گذاشته وبا بی نظارتی دامن به این تورم میزنه دیگه کاملا عیانه
  • IR ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    264 9
    تا کی این آقازاده ها با دلال بازی سازمان یافته ریشه تولید تو این مملکت را می زنند . لعنت به این نامردهای بی شرف
    • IR ۱۷:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
      54 5
      راست می گه
  • IR ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    176 7
    اینها بازی خود دولته چه کسی دلار وارد میکنه مردم یا دولت ؟ دولت با این کارش داره جیب مردمو میزنه و پول ملی رو که در اختیار مردم عادی است بی ارزش میکنه تا قدرت خرید مردم کم بشه و درخواست کالا نکنند البته یه عده فرصت طلب هم از این آب گل آلود ماهی میگیرن همه این بدبختی ها به خاطر بی تدبیری دولته
    • IR ۰۰:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۹
      21 2
      امروز توبازار دلار ۱۵ هزارم‌مشتری نداشت من خودم به زور۱۴فروختم گول این دلالهای بی وجدان نخورید اینها زورشونو میزنن کمی بالابره کمتر ضررکنن
  • IR ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    اگه مسئولان بانک مرکزی به مردم و کشور خیانت نکنن و جانب سرمایه داران رو نگیرن قیمت واقعی دلار 8هزار تومنه نه اینقد که شما می فرمایین
    • IR ۱۶:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
      49 7
      افرین
  • محمد IR ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    هموطنای عزیزم اگه کسی دلار روخریده ۲۵تومن و منتظربوده بشه۳۵که سود کنه سخت دراشتباهه،اگه دلار میشد۳۵همه چی با اون گرون میشد و دلال اون ۱۰تومنی که به قول خودش سودکرده باید بذاره روی مایحتاج ضروری خودش،پس افزایش دلار باعث سود دلال نمیشه.بر عکسشم صادقه اگه دلارخریده ۲۵بشه۱۵تومن ضرری نکرده چون بقیه مایحتاج با کاهش دلار ارزانتر میشن و با همون۱۵تومن اندازه ۳۰ تومن خرید میکنه
    • مسعود IR ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
      33 41
      تحلیل شما در باطن اشتباه ، دلالی که دلارش گرون شده شاید باید مایحتاجش رو گرونتر بخره اما توانایی خرید اون مایحتاج گرون شده رو با اضافه ارزش دلار گرون شده پیدا میکنه ، به عبارتی ارزش سرمایش رو حفظ کرده
    • IR ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
      40 2
      دولت بانک مرکزی دست از بازی دلار بکشند تا که این وضع باشد دلار ارزش آن چهار هزار تومان است تا که بی عدالتی چرا پول ملی رها شده تورم پنچاه درصد بس کنید به فکر کشور ملت باشید تولید درست کنید خلق پول بس است روحانی نوبخت پول ندارید خرج درست کنید مردم چقدر داد بزنند از کرانی ناحق. حرج مرج سوداگری
    • IR ۱۸:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
      27 2
      اشتباه نکنین قیمت دلار مهم نیست، ثبات مهمه، قیمت بشه 30هزار اما ثبات داشته باشه، وگرنه ارزونی معنی نداره، الان بشه 20تومن دوروز دیگه بایدن بگه پخ میشه 50تومن،فقط کاری کنن ثبات حاکم شه. بعد چند سال همه چی درست میشه.
    • محمد IR ۲۱:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
      10 0
      بله اگه بزارند اجناس ارون بشه که نمسیشه چون دزدها نمیگزارند مردم روی خوش ببینند ازخوشی مردم میترسند چرا؟خدامیداند!!!!!!!
  • مهدی IR ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    67 8
    سیاست بانک مرکزی و دولتمردان به گونه ای است که مردم روی خوشی و ارزانی را نبینند سیاستهای که نتیجه بی کفایتی و بی تدبیری خود آنهاست
    • IR ۲۲:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
      14 0
      عزیزان کی به فکر مردمه میدونن مردم کاری نمیتونن بکنن اعتراض کنی میشی اغتشاشگر پس بیخود حرف میزنیم
  • IR ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    56 3
    دلار ۳ هزار تومن بود و به علت بی مدیریتی + جنگ اقتصادی شد ۳۲ هزارتومان . اگه الان جنگ اقتصادی سهم شو کم کنیه مینونه سهم بی کفایتی
  • IR ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    56 6
    بانک مرکزی اکثریت مردم رو که حقوق بگیر بودن کاسب هستند یا پول تو بانک داشتن یا کسانی که دو سال پیش خونه یا ماشین شون رو فروختن به امید اینکه بهتر شو بخرن به خاک سیاه نشوند حالا به فکر دلالهای دلار افتاده ؟ شاید خودشون دلار دارن
  • محمد IR ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    به نظر من دلار هیچ نقشی در فرایند پایین امدن قیمتها ندارد فقط در بالا رفتن نقش دارد در مملکت ما
    • حمید IR ۲۳:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
      8 2
      دمت گرم رفیق.قربون ادم چیز فهم.
  • رضا IR ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    22 83
    اگر دلار ارزان بشه ، همه دلار میخرن و میرن گردش و تفریح خارجی و حتی اقدام به خرید خونه در ترکیه میکنند. کاهش قیمت دلار عواقب خطرناکی هم داه و باعث خروج سرمایه از کشور میشه. در ضمن فعلا کشور در تحریم قرار داره و دولت هم منابع ارزی کافی نداره که هزینه های ارزی خودش را تامین بکنه و اگر تقاضای ارزی از سوی مردم عادی وارد بازار بشه، دوباره بدلیل کاهش منایع ارزی و عدم تامین آن از سوی دولت ، نرخ دلار رو به بالا خواهد رفت. خلاصه عرض کنم که اگر نرخ دلار پایین اومد، فروشنده نباشید چون فرصت طلبها منتظر جمع آوری دلار در قیمتهای پایین هستند و به اهداف خود دست خواهند یافت.
    • IR ۱۸:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
      6 18
      درست میگه تو که از دهات امدی و نیامده میخوای تو تهران یه خونه بخری خواب دیدی خیر باشه دلار نباید از بیست تومن پایین تر بیاد چرا که اقتصاد که تولید و صادرات صرف نمیکنه در ضمن با پایین امدن دلار باید تورم هم پایین بیاد اگه این اتفاق نیافته کلا شرکتها وخصوصا صادر کننده ها زیان ده میشوند و وقتبچی درامد ارزی نباشه مجدد دلار میره بالا
  • IR ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    41 18
    منم امروزروی 20 فروختم وگریختم
    • IR ۱۷:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
      6 6
      دروغ نگو هرکه مرد هست بگوید دلار باید بشود ۷۰ریال واگرنه بادونجون دور قاپ چین هست
    • بزرگمهر IR ۱۷:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
      5 32
      اشتباه کردی عزیزم. سه ماه نگه میداشتی بالی سی میفروختی.صبر کن دموکرات‌ها برسر کار بیایند و با سیاست چماق و هویج کاری می کنند که اوضاع کشور از دوره ترامپ بدتر بشه.
  • علی IR ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    29 9
    افزایش نرخ ارز ازابتداازدوره دموکرات‌ها یعنی اوباما شروع ‌شدوکل تحریم‌های هوشمند وره اوباما ایجادش ترامپ فقط انهاراسفت تراجرامیکرد بدبختها به آمریکا سراب برجام دوباره رواورده ای اصلاح طلبا بازم میخوان مردم رابابرجام سرکاربگزارن برای انتخابات بعدیشون
  • ارتین IR ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    37 4
    پس چرا قیمت کالاها ارزان نمیشه! همون دلاری که فروختن 30 تومن الان 25 پس می گیرن، یه آب هم روش
  • محمد IR ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    50 8
    این افراد مستحق مجازات سنگین هستند اموال اینگونه افراد باید مصادره و خود انان نیز باید به اشد مجازات محکوم بشوند ، اینها با ایجاد تورم در کشور زندگی میلیونها نفر را به خطر انداختند و هزاران نفر را بکام مرگ فرستادند ، دولت در برخورد و جلوگیری از این اشوب اقتصادی کوتاهی کرده و الان باید جبران کند دلار باید به ۴۰۰۰ تومان برگردد و قیمت مسکن و خودرو و مواد اولیه صنایع باید در هم شکسته شود تا بار دیگر شاهد اقتصادی پویا و توانمند باشیم ، به هیچکس نباید اجازه داده شود جنسی را بدون درج قیمت مصرف کننده عرضه کند و یا به قیمت بیش از قیمت روی کالا بفروشد ، عدالت اجتماعی و اقتصادی را به ملت بازگردانید و ارامش ملت را در این اوضاع اسفناک کرونایی تامین کنید .
  • IR ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    25 28
    من صدهزار دلار دارم کسی هست ۲۰ تومان بخره؟
    • IR ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
      37 9
      شما بیخو کردی رفتی دلار خریدی
    • IR ۱۴:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
      21 32
      سلام بله خریدارم ۲۵
    • حسن IR ۱۸:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
      5 2
      حقته تا تو باشی دیگه دلار نخری
    • IR ۱۹:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
      0 3
      ۲۵ خریدارن
  • IR ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    30 3
    لعنت به خودی ها که عمدا دلار و گرون کردن و الانم با پول مردم بازی کردن
  • کشاورز IR ۱۳:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    61 8
    سلام هرچی دلار دارین بفروشین که تا ۱۵تومن هم خواهد رسید
  • IR ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    26 14
    بانک مرکزی خودش باعث تورم چند صد برابری و افزایش نرخ دلار در مقابل ریال شده. مطمئن باشید دولت و بانک مرکزی مانع پائین اومدن نرخ دلار میشه چون دلارو خودش میاره تو بازار
  • ,,, IR ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    29 2
    قیمت دلارابزاری شده واسه بازی باسرمایه مردم قیمت دلارمیره بالاقیمت اجناس باهمون سرعت میره بالا ولی وقتی قیمت میادپایین اتفاق خاصی واسه قیمت کالاها نمیفته آدم نمیدونه دولت اینوسط چکارست نهادهای نظارتی کجان وازکی دستورمیگیرن واینکه بودونبودایناچه فرقی میکنه سلطان سکه اعدام میشه ولی بازهمه چی گرونترمیشه بنظرمیرسه تواین کشورسیاست عامل اصلیه همه اتفاقات اقتصادیه واونچه مجهول مونده خوداقتصاده اینوسط قربانی قشرضعیف جامعن که الان طبق آماررسمی چیزی بالای ۶۵میلیون نفروشامل میشه ولی اونچه عیانه اینه که اراده ای برای بهبود اوضاع وخروج ازین بن بست وجودنداره این وضعیت شبیه جهنم روبه انفجار میمونه
  • امیر IR ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    14 18
    سلام وقت دوستان بخیر. سال اینده همین موقع دلار ۱۴۰۰۰
  • محمود IR ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    20 10
    سلام من ۱۷فروختم مشهد وخیالم راحت شد ۱۴خریده بودم البته کم بود
  • IR ۱۵:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    29 17
    طبق اخبار موثوق دلار آمریکا در حال فروپاشی است.... قید دلار رو دیگه بزنید... آینده عجیبی در راه.... تو یه مقاله اندیشکده آمریکایی گفته بود.....
  • لعنت به دلال IR ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    17 6
    همین دلال ها و مردم بی فکری که حجوم میارن برای خرید دلار و سود کردن و باید لعنت کنیم. دولت درست مقصره ولی اگه کسی پول زیادیشو نیاد دلار بخره و تقاضای بیخود برای دلار نباشه که قیمت بالا نمیره. تو این آشفته بازار اون دلال دلاری که با بیفکری به فکر جیب و سود خودشه و به فکر مردم بدبخت نیست و واقعا باید فحش و لعنت داد. چون تو مملکت ما همه چی با دلار میره بالا و پول ملی ما اصلا معنا و مفهومی نداره.
  • IR ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    29 5
    من دلار تو گرونی خریدم فردا می رم بفروشم چون شنیدم بدجور ریزش میکنه
    • IR ۱۶:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
      12 4
      مواظب خودت باش خیلی جدی گفتی بد ریزش میکنه مواظب باش
  • IR ۱۵:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    47 2
    باید دلار بریزه که حالیشون بشه نباید منافع فردی را برمنافع جمعی ترجیح بدن من بعضی خانواده ها را میبینم نون شب ندارن بخورن زجر میکشم شب خوابم نمیبره از فکر زیاد بچه ای که بخاطر بی پولی نتونست گوشی بخره خودشو کشت کارگر روزمزدی که تا شب سر میدون کنار جوب منتظر کاره گیرش نمیاد شب نمیتونه بره خونه خجالت میکشه چون میخواست نون حلال ببره سر سفرش دلالا اینا را نمیبینن وای وای وای چقدر جنایت در حق هم با چه قانون عقل و منطقی مسکن خودرو ...باید قیمتش وحشتناک باشه قبول دارید وجدانا اگر خودرو مسکن قیمتش مناسب باشه همه ارامش داریم تو زندگیمون تنوع بیشتره ولی با وضعیت گرانی الان به کام فقط 10 درصد جامعه هست خودمون به فکر هم باشیم نون فقرا را اجر کردن تو اوضاع خراب ارزوی گرانی دارن اخه لامذهب وقاحت هم حدی داره ماشین(لگن ایرانخودرو)حیف اسم ماشین ساخت داخل حداکثر قیمت نهایت ۷۰ باید باشه ماشین خارجی شاستک هم درحد سانتافه و اسپورتیج و ...بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ چینی شاستگ هم ۱۰۰ بیشتر حرومه بقیش جیب دلال پرکردنه مسخره هست واقعا این که ما میبینیم اقتصاد نیست افتضاحه...... فرهنگ دلالی داره بیداد میگ
    • حمید IR ۲۳:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
      13 1
      رحمت ب شیر پاکی ک خوردی..دمت گرم با حرفات
  • IR ۱۵:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    41 2
    دلال دلار دولت است.
  • ناشناس IR ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    7 4
    چهار تا صفر حذف بشه از پول ملی دلار 70000 ریال میشه 7ریال والسلام.
    • عابد الهلالی IR ۱۵:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
      1 2
      درست ميگی اگر دولت نمیخواست
  • ایرانی IR ۱۵:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    21 1
    دولت تدبیر و امید به خاطر منافع سیاسی حزب خودش و کسب آبروی از دست رفته، دلار رو گرون کردن تا این فشار اقتصادی وحشتناک به مردم بیچاره وارد بشه و اینو القا کنند که اگر توافقی در کار نباشه زندگی تان همینه، یا مذاکره و توافق به هر قیمتی یا بیچاره گی و بدبدختی و گرانی
  • حسن IR ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    4 24
    میدونی چند نفر در این بالا پایین شدن دلار زندگیشون فلج میشه؟! میدونی عده ای ممکنه حتی سکته کرده و جانشان را از دست بدهند؟! احتمالا نمیدونی! یا اگر میدونی، برات مهم نیست! البته سهل انگاری هم میتونه باشه! واقعیت اما در جامعه ما، چیز دیگریست. ما به دلایل متعددی سوار بر مسائل نیستیم! مسائل سوار ما هست! مثلا در اثر ندانم کاری و عدم پیش بینی و شایدسهل انگاری، دلار خ سریع سر به فلک میکشد و به همین راحتی و یکشبه هم میگذاریم سقوط میکند! ایا ما نمیتوانیم جلوی اینگونه کارها را بگیریم؟! چرا، میتوانیم ولی اگر مرگ چندین هزار نفر در تصادفات سالیانه برایمان اهمیت داشت و جدی و با تلاش و همت و اراده تمام، جلوی اینگونه اتفاقات ضروری را در این چند دهه داشتیم، یقینا برای جلوگیری از سقوط و صعود ناگهانی دلار هم طرح و برنامه می‌داشتیم. ظاهرا، از کوزه همان برون طراود که در اوست و متاسفانه ادم برمیگرده به این واقعیت خ تلخ که ظرفیت ما فعلا همین قدر هست و این چیزها برایمان کاملا عادیست. و بقول شاملو: ما همچنان دوره میکنیم شب را و روز را... هنوز را!
  • IR ۱۵:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    45 5
    همه چیز دست خودشونه ب مولا علی قسم
    • حسین IR ۱۷:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
      3 12
      دلار ارزون بشو نیست این ارزونی مقطعیی است اگر دلار ارزان شد چرا جنس ها ومایحتاج مردم دوزار ارزون نمیشه عزیزم برید فکر نون کنید خربزه اّب است
  • سهراب IR ۱۵:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    16 3
    من داشتم فروختم ۱۸ هرچه داری بفروشی که قیمت میاد زیر ۱۰تومان
    • فرهاد IR ۲۱:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
      5 2
      باشه بهش میگم خخ
  • علی IR ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    16 0
    تنهاکسی که این وسط سودکرد دولت هستش چون میدونست یه مدت دیگه خبرایی میشه روزی 500میلیون دلار به نزخ روز واردبازار کرد وکلی سود کرد الان هم میره باکمترین قیمت دلارمردم رومیخره
  • محمد IR ۱۵:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    5 24
    نفروشییییییییبببد
  • محمد کریم زارع IR ۱۵:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    23 1
    مرگ بر دلال وخاندانش
    • IR ۲۳:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
      12 0
      احسنت
  • IR ۱۵:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    10 3
    دلال دلالان دولته عمرا روحانی بزاره تا پایان دوره واموندش دلار پایین بیاد
  • عبدالله IR ۱۶:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    13 1
    دلار به خاطر حرص دلالان و نوسان گیران بی وجدان مدتی است به صورت کالای اساسی و قابل اعتماد به زندگی مردم وارد شده است اکنون که بیم سقوط قیمت دارند همگی فرصت طلبی کرده و سعی می کنند پیش دستی و زودتر دلار هایشان را تبدیل به ریال کنند بنابراین نه پول پاشی شده و دلاری وارد ایران شده فقط و فقط دلارهای خانگی سرازیر بازار شده است که انشالله تا خرد شدن و نابودی این جماعت فرصت طلب صراف و نوسان گیر ادامه یابد شک نکنید فروختن امروز دلار بهتر از فردا است کسانی هم که به عنوان کارشناس اظهار نظر می‌کنند همگی شریک دزد و رفیق قافله هستند
  • ماجد US ۱۶:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    8 2
    همهچی دست خودشونه اصلادلار بکنید صفر چیزی عوض نمیشه ،فقط مردم گرفتار کردید
  • IR ۱۶:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    6 0
    من خریدار دلار هستم، به قیمت ۷۰ ریال هر کسی فروشنده است، بیاد جلو
  • IR ۱۶:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    1 0
    دلارنیمایی‌کاهشی‌به‌اون‌صورت‌نداشته‌.هروقت‌دلار‌نیمایی‌به‌زیر‌بیست‌هزار‌رسید‌انوقت‌می‌توانیم‌باور‌کنیم‌دلار‌ازاد‌به‌بیست‌هزار‌خواهد‌رسید.کالا‌های‌اساسی‌با‌دلار‌نیمایی‌حساب‌می‌شود‌مگرنه‌دلار‌ازاد‌حتی‌ده‌هزار‌شود‌اما‌نیمایی‌بیست‌وپنج‌هزار‌باشد‌هیچ‌کالایی‌ارزان‌نمی‌شود.این‌کاهش‌شدید‌ارز‌فقط‌به‌دلیل‌جو‌‌‌‌روانی‌انتخابات‌امریکا‌میباشد.
  • IR ۱۶:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    10 1
    هر چ میکشیم همش زیر سر بانک مرکزی و صاحبانشه ک مروم بدبخت میکنن
  • مجید DE ۱۶:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    14 3
    مطمئن باشید بانک مرکزی اجازه کاهش نرخ دلار آزاد را نخواهد داد چون بازیگر اصلی و منتفغ خود دولت هست و نمایش دفاع از ارزش پول ملی فقط عوامفریبی است
  • مستاجر وحاشیه نشین شهرستان فقیز سرپرست خانواده متو IR ۱۶:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    8 1
    واقعا چه مافیای منظبط ومحاسبی در ایران فعالیت میکنه که قیمت دلار را ۱۶ هزارتومان اعلام میکنه ..
  • غلام IR ۱۶:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    2 3
    سلام دوستان من مبلغ 5000000 افغانی پول دارم لطفا اگر خریدارید پیام روانه کنید ممنون متشکر از برادران
  • عادل IR ۱۶:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    17 2
    اینایی که می گن خریدار دلار هستیم دروغ می گن می خوان دلاراشون که رو دستشون مونده فروش بره وگرنه خریدار نیستن امروز خیابان سپه اصفهان جلوی صرافی ها حتی حاضر نبودن 16000تومان بخرن
  • IR ۱۶:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    14 3
    دولت دست در دست دلالان که همگی نوکران اجیر شده هستند همین امروز مانع ریزش دلار وحتی افزایش مجدد سکه وطلا شدند دشمن ما همین جاست
  • نصیری IR ۱۶:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    28 4
    خاک بر سر ما ملت تنبل ، عوض کار ،تولید ، تلاش ، داشته باشیم تا مملکت خودمون را آباد کنیم و ارزش پول ملی را بر گردانیم ، نشستیم و چسبیدیم به دلار ، خودرو ، ارز ، سکه ،و.... خداوند از ملت تنبل خوشش نمیاد ، باید کار کرد ، آن دنیا همه مسول هستیم والسلام کمی به فکر مردم ضعیف باشیم که با اینکارها دارند له میشوند ، خدا به دادمان برسد
  • س GB ۱۶:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    3 2
    این طبیعیعه که وقتی بیکاری زیاده دلال هم زیاد میشه
  • IR ۱۶:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    17 1
    همه بدبختیهای کشورزیزنظردولت وجریانات اصلاحات است،واقعاقیمت دلارواجناس وخودور ومسکن رابه ناحق تاکجا برده اند!!!!!!!!!!
  • ناشناس IR ۱۷:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    7 0
    وقتی که میرن میخرن احتکار میکنن دلال بازی در میارن فکر اینارو هم میکردن ، قشر ضعیف همیشه بیشتر از مرفه هستش
  • هومن DE ۱۷:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    8 11
    این دروغها همین الان یک شنبه ساعت ۴ رفتم فردوسی دلار ۲۵۵۰۰ فروششه خرید ۲۵۰۰۰ تومانه این حباب دوباره بالا میاد آخه همچین میگن بایدن انگار بایدن اومده چی شده چکار کرده این دست خود مملکت خودمون کار تو بازار تزریق کردن موقت اومده پایین به محض اینکه قطع کنن میاره بالا گول نخوریدسیاستشونه
    • وحید IR ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۹
      3 1
      کاملاددرسته
  • IR ۱۷:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    18 0
    سلام قیمت دلار باید کاهش پیدا کنه خوب چهار تا دلال ضرر کنن چی میشه مگه تا حالا این همه سود کردن کمی هم ضرر بکنن بزارین مردم یه نفس راحت بکشن از بس قیمتها بالا رفته دیگه خرید وسایل برا مردم یه رویا شده اگر این دولت به فکر مردم باشه باید دلار رو تا زیر ۱۰ هزار تومان بیاره
  • محمد IR ۱۷:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    22 1
    بردار عزیز من شما که میگید سکته می کنند جهنم چون مردم دارن نابود میشن با این گرونی الهی شکر داره ارزون میشه
  • امیر IR ۱۷:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    5 1
    دوستان ما فقط محکوم هستیم به این که از بالا رفتن قیمت دلار ناراحت باشیم. اما از پایین امدن قیمت ان نباید خوشحال شد زیر تجربه نشان داده که در کسور ما اجناس با بالا رفتن دلار گران میشود اما پایین امدن ان تاثیری در قیمتها ندارد. علی برکت اله.
  • ناشناس IR ۱۷:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    13 4
    به هم رحم کنید تا خدا بهتون رحم کنه
  • علی IR ۱۷:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    6 7
    اینا همش کلاهبرداری دولته بازم میخوام کسری بودجه رفاه بچه هاشون جبران کنن دلار ازاینم پایینتر میاد وقتی تمام دلارایی که یه مشت احمق خریدن قایم کردن فروختن دوباره میرسه به 50تومن گول این سیاست مزخرف داخلی نخورید هیچی نفروشید سالهاست همینطور جیب ملت چپاول میکنن مگه امریکا الان کار فیزیکی انجام داده که به بازار ما شوک بده مطمعنم باشید گرونی ارزونی ربطی به امریکا نداره ایادی امریکا و صهیونیست بهترازامریکا مردم زیر ستم سلطه بردن 7
  • احسان IR ۱۷:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    7 1
    الی برکت الله
  • پیروز IR ۱۸:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    9 0
    وقتی دلارمیره بالاقیمتها صعودی میره بالا.چرا وقتی میاد پایین قیمت جنسها ارزون نمیشه؟کاسبا میگن گرون خریدیم... واقعا وقتی ارزون میخرن ارزون میفروشن؟!
  • علی IR ۱۸:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    11 0
    خدا لعنت کنه هر آدم بی دین وسودجو روکه فقط بفکر جیب خودشونن هر کی که بخواد باشدعدالت نیست وسلام
  • IR ۱۸:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    9 1
    اینجاایران است .وقتی دلارگرون میشه اجناس وماشین گرونترمیشن .اماوقتی دلارارزون میشه خبری ازارزونی اجناس نیست .چرا چون خوددولت دست داره.
  • حمید IR ۱۸:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    8 1
    آقا ارزون میشه بفروشیم تا بیشتر ضرر نکردیم .این روحانی فقط به فکر خزانشه به فکر مردم نیست .خیلی ها سکته زدن
  • علی IR ۱۸:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    7 0
    مشکل از ریشه هست که فاسده فکر نکنم اصلاح بشه چون از خدا نمیترسن رحم ندارن خدا نابودشان کنه
  • مرتضی IR ۱۸:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    1 32
    باسلام.عجله نکیددلار50تومان میشد
    • IR ۲۰:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
      7 5
      هر چی دلار دارین بفروشین که بیچاره میشین ها اصلا هم نخرید
  • IR ۱۸:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    16 1
    اخر زمان نزدیکه . همه این بدبختیها بغد از دولت بی تدبیر تقصیر خود مردمه . همه میخواهند یک شبه میلیادر شوند وبرایشان مهم نیست که چند نفر دراین بین قربانی میشن . یه نگاه به مردم چین بکنیم چگونه با اون همه جمعیت اقتصادشان اینگونه شکوفا شده . ما کجاییم واونا کجا . ما چگونه کار می کنیم واونا چگونه . حقه بازی وکلاهبرداری در بین خودمون حرف اولو میزنه واقعا از ایمان و....هیچ بهره ای نداریم . خدا به دادمون برسه
  • مردم کوفه IR ۱۸:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    13 1
    امیدوارم اه مردم به اسمان برسه که صورتشون رو با سیلی سرخ نگه داشتن وابرو دارن
  • مهرداد IR ۱۸:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    4 3
    همش کلک همش دروغ جنگ در راه است مراقب باشید
  • سعید IR ۱۸:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    9 1
    دلار تا 11 پایین میاد جدی میگم خبر از نفوذی های دولت دارم هرچی دارید بفروشید تا بدبخت نشدید. تا بیشتر ضرر نکردید بدید بره
  • فتحعلی IR ۱۸:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    2 1
    امثال تو جلو ارزانی دلار رو میگیرن وگرنه قیمت دلار باید ۱۰۰ریال باشه نه بیشتر
  • IR ۱۸:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    12 0
    آهن و مصالح رو هم بیاد پایین تا خونه ها قیمتش بکشه تا متری یک میلیون به خدا ما مستاجر ها بدبخت شدیم
  • ناشناس IR ۱۸:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    16 0
    خدا کنه همه چی ارزون شه و روی همه چی اثر بذاره بخصوص مواد غذایی و روی اجناس بازاریهای فرصت طلب از نخ و شال و جوراب و هرچی که مربوط به مایحتاج بخصوص ضروری قشر اسیب پذیره
  • شهریار پوراحمدی IR ۱۸:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    4 0
    من عقیده ندارم که افرادی خارج اردوات وبانک مرکزی توان افزایش قیمت یاثابت نگهداشتن قیمت دلار داشته باشه واینکاربه یقین توسط دولت و کارگزاران بینام و نشان اون دربازاره . چون مشخصه که با آیین اومدن قیمت دلاربیشترین ضررمتوجه دولته .
  • حسین IR ۱۹:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    17 2
    بابا قیمت واقعی دلار در بازار فعلی چیزی بیش از 5 هزار تومان نیست باید کسری بودجه رو یجوری تامین میکردیم چه راهی بهتر از این که اول دلار رو گرون کنیم. بعد به تبع اون خودرو رو گرون کنیم این مردم فلک زده هم یه ذره عقل تو کلشون نیست که ، به جای اینکه هیشکی نخره نه دلار نه خودرو تا. ثبات قیمت داشته باشیم همه با توجه به نه جو روانی بلکه منافع شخصی موقتی خودشون دست به خرید میزنند بابا به خدا منفعتی که به همه برسه خوبه چون که در این حالت چرخ همه زندگی ها میچرخه پس خواهشا هیشکی ارز و طلا نخره و اوناهایی هم که ارز و طلا دارند بفروشند تا در قیمت حداقل تثبیت بشه به تبع اون باید خودرو هم ارزون بشه و دیگه ریال ایران رو بی ارزشتر از این نبینیم
    • پژمان IR ۲۱:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
      6 0
      داداش کو گوش شنوا...
    • رجب IR ۰۲:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۹
      0 3
      میشه بگید چطور شما عقل و فهم دارید ولی ملت ندارند مگه خودت جزو ملت نیستی
  • بندک IR ۱۹:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    5 1
    مطمئن باشیم که دولت نمیزاره چیزی ارزون بشه منم اگر بچه هام آمریکا بودن دلار میفرستادن دوست داشتم دلار گرون باشه
  • میلاد IR ۲۰:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    2 2
    من ن دلار دارم ن میگیرم . نفروشید نفروشید نفروشید. مردم ایران برعکس عمل میکنن. گرون شدنی میخرن ارزون شدنی میفروشن .
  • IR ۲۰:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    2 0
    دلار یا هر چیز دیگه ایی تو ایران ارزون بشو نیست مردم دیگه بچه نیستن همه چیز و میدونن!!
  • حمید IR ۲۰:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    0 3
    من 1000تا داشتم 26خریده بودم 29500فروختم رفت
  • IR ۲۰:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    1 1
    باتوجه به این واقعیت‌های روز ایران،. این مردم ایران هستند که همیشه گول خوردند
  • حسین IR ۲۰:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    2 0
    اگر قیمت ارز به به حد واقعی ان نرسد مردم ایران همچنان در محرومیت می ماند وتمام محصولات کشورمان که حاصل دست رنج کشاوزان و گارگران این کشور است باید دو دستسی تقدیم کشورهای حاشیه خلیج فارس بکنیم مینطور که سالها از پسته برنج وماهی و وغیره محروم شدیم
  • احسان IR ۲۰:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    6 0
    خود کرده را تدبیر نیست!!! اگه هممون فقط کمی بفکر همنوعان و هموطنان بودیم و یه خورده انسانیت داشتیم وضعیت از این بهتر بود. متاسفانه بعضی از هموطنامون زیر این فشار اقتصادی کمرشون شکست ولی برای هیچ کس مهم نبود. مقصر کسی غیر از من و شما نیست. تویی که پول داری دلار نخر یه کارگاه تولیدی بزن تا چندنفر از بغلت نون ببرن
  • IR ۲۰:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    2 1
    بنده تا الان رنگ دلار هم ندیدم ولی من نمیگم دلال دوستانی که واسه ارزش سرمایه خود دلار خرید کردند دلار نفروشند سیاست وبرنامه بورس هستش میفروشی همون دلار را یک هفته دیگه بهت میندازند
  • فیروز IR ۲۰:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    1 0
    سلام من نمیدونم چه ربطی داره ب خرید ارزاق گوشت و مرغ اینها ک بادلار بالا رفته ولی پایین نمیاد هروقت قیمت مسکن و ارزاق مصرفی مردم پایین اومد اونموقع میشه گفت قیمت پایین امده
  • مهدی IR ۲۱:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    4 0
    سلام تورو خدا این دلارو بیارید پایین دیوونمون کرد تا وضع مملکت از این بدتر نشده کنترل کنید چه خبره تموم دنیا فکر رشد وپیشرفتن ما فکر بالا پایین دلار چه کاریه
  • حافظ IR ۲۲:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    4 0
    به فکرمردم باشیداین دنیاارزشی نداره که اینقدرطمع کنیدفقط خوبی ازمون میمونه
  • محمدرضا IR ۲۲:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    3 0
    سروران عزیز چقدر بعضی از دوستان دنیا را از دید خودشان می بینند .اینطور نیست .دلار در اختیار دولت است .دلار کشت که نمیشود .درامدهای ارزی دولت است چه از فروش منابع نفتی و غیره مثل سنگ اهن .و .و . بنابراین این دلار شده بازی پاسور دولت و افراد راند خوار .با افزایش دلار کسری بودجه تامین شد و این پول از جیب مردم خارج شد .البته طمع انسانهاست که باعث نابودی انها میشود برادران طمع نکنید تا ابزار بازی نشوید .دلار را باید کسی خریداری کند که کارش واردات کالاست و بالا رفتن قیمت دلار گل بخودی برای مردم است نکنید چند بار ادم عاقل دستشو تو سوراخ مار میکند تا ساده لوحان هستند بساط عیش و عشرت برای راند خواران فراهم است .
  • هستی IR ۲۲:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    3 0
    خدا رحم کنه ثبات و آرامش برگرده به مملکت ما چقدر فشار مالی و بدتر روحی و روانی رو ادم تحمل کنه اخه...
  • IR ۲۳:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    1 0
    معلومه دولت هنوز به دلالهای دلار کارداره که دلارا ۲۳ کرده
  • IR ۲۳:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    8 1
    تورو خدا دلار و طلا رو ارزون کنید که اقلا ما ها بتونیم ی گوشواره بخریم خدا شاهده برای دخترم نتونستم ی گوشواره کوچیک بخرم نخ آویزون کرده ممنونم از شما خوبان سر زمینم خواهش میکنم که به درد این مردم مظلوم برسید متشکرم
  • حاج تبریزی IR ۲۳:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    2 5
    سلام دوستان هرکی دلارداره من خریدارم 22000
    • امین IR ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۹
      1 0
      دلال کثیف
    • لعنت بر دلالی IR ۱۶:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۹
      2 0
      دلال جونم داره میسوزه پماد سوختگی بزن اگه ریشه دلال تو کشور بزنن میاد پایین یادتونه مردم دوماه سه ماه ماشین نخریدن چه وامی برای خرید دادن دولت یه طرف قضیه اس یه طرف کسایی که حرص میزنن شایعه پراکنی میکنن دولت میخاد از این طریق طریق درآمد پیدا کنه تو حرص نزدن درست میشه
  • IR ۲۳:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    0 0
    بابا ما تحریم داخلی هستیم ! یعده بیشرف داخلی اگه برجام هم امضاء بشه نمیذارن آب خوش از گلوی ملت پایین بره ! چون با این قیمت دلارا بار خودشونو بستن !!!!! تولید سالم و کار آفرینی که بلد نیستن ! فقط رانت و چپاول و دزدی بلدن !
  • محمد IR ۲۳:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    2 0
    دلخوش به فانوس نباشید چون خورشیدی که باید باشه نیست
  • خان IR ۰۰:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۹
    1 0
    آقا ول کنید این بحثا رو که هممون درگیرش شدیم از خودمون چه خبر؟ از نداریامون چه خبر؟ از جوان هامون چه خبر؟ از ناموسمون چه خبر؟ از سفره های خالیمون چه خبر؟ از خاکه بی حاصل ایرانه مون چه خبر؟ بخدا قسم ملت این گوری که بالاش گریه میکنید مرده توش نیست!
  • IR ۰۰:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۹
    0 0
    عزیزان تو این 40 سال چی ارزون شده دارم مقطعی شک نکنید بالا خواهد رفت دولتم خیلی مقصر نیس تحریم‌ها از اول انقلاب کمر دولت و شکونده
  • کیوان IR ۰۰:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۹
    0 0
    سلام دوستان برید نظراتتونو از اول بخونید هیچ سروته نداره یا ارید همدیگه رو مسخره میکنید یا تهمت می‌زنید یا بفکر خودتون د یکی میگه ارزان بشه خونه ندارم یکی میگهران بشه چون گران خریده احتکار کرده بلاخره هرکی یجور داره دلال بازی در میاره اتحاد اقتصادی هیچکدوممون نداریم والسلام از ماست که بر ماست باد به پرچم ها
  • Elina IR ۰۰:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۹
    1 0
    آقااا ! من واسم یه چی مهمه اونم پایین اومدن دلاره دیگه آب از سر من گذشته دیگه واسه ثبات مهم نی دلار بیاد پایین از مملکت جم میکنم میرم جایی که ثبات داشته
  • IR ۰۰:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۹
    0 0
    دولت خودش بادلارتجارت میکنه
  • Mohammad IR ۰۰:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۹
    1 0
    دوستان دلار میاد پایین یه چیزاییم میاد پایین اجناس منظورم تا انتخاباات ببینید این حرفها من گفتم یادتون باشه بالا نمیره تا انتخابات
  • IR ۰۱:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۹
    2 0
    چجوری که بایدن هنوز نرفته کاخ سفید دلار کشید پایین‌،....
  • جوان سوخته توسط دولت JP ۰۱:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۹
    2 0
    مخصوصا دولت این کارو کرد تا تو 16 هزار نگهداره و پایین نیاره دلارو اینم یه تیغ زنی دولت از جیب مردم
  • IR ۰۱:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۹
    2 0
    عجیبه چرا طلا ارزان نمیشه چون دولت طلا داره.تا قبل از مشخص شدن انتخابات آمریکا هر گرم طلا ۴۰۰ هزار تومان ریزش داشت وقتی بایدن پیروز شد علیرغم ارزان شدن خودرو و دلار.فقط طلا ثابت مانده و ارزان نمیشه
  • رجب IR ۰۲:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۹
    0 1
    ماشالله این همه تحلیل گر و اقتصاد دان تو مملکته ولی نمی دونم چرا این همه بدبختیم کلا راجع به همه چی نظرمیدیم
  • Tboy IR ۰۴:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۹
    3 2
    من نمی‌دونم این همه دکتر و مهندس و تحصیل کرده تو این کشور هست چطور آنقدر زود باورند و نمی‌فهمند بازی دلار چیه بابا کشور یه درآمد ارزی داره که این درآمد ارزی میشه صرف هزینه های کشور کالای اساسی دارو وووو هر چقدر این درآمد ارزی کم بشه قیمت ارز به دست خود دولت بالا میاره و سلام ۲+۲میشه ۴
    • A IR ۱۷:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۹
      0 0
      کار خود دولته.شک نکنید.
  • ناشناس IR ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۹
    3 0
    یک سوال خیلی کلیدی پیش میاداینجا و اونم این هست شما که حتی از پیامهای این دلالها خبر دارید چطور اونها رو از ریشه قطع نمی کنید واین رانت و پولشویی رو از بین نمی برید!؟یا شاید این فرد یکی از همون اقا زاده ها باشه درسته؟!
  • سید حسن IR ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۹
    2 0
    همه چیز دست دولت هست میخواد نشون بده ما باید مستعمره آمریکا باشیم چون بایدن اومد قیمت کشید پایین ایشان موافق برجام هست ولی ترامپ نه خدا میدونه چقدر منت ترامپو کشیدن این دولت به فکر مردم نیست اگه بود این وضع ما نبود
  • ترانه DE ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۹
    4 1
    هروقت قیمت ده دلارامریکا شدده ریال خبرشوباافتخارتوتمام سایتهاومجله های خبری بزنین بدبختها
  • IR ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۹
    1 0
    دام
  • رضا IR ۲۰:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۹
    0 0
    اون کالا هایی که به دلار هیچ ربطی نداشتو گرون کردن حالا که دلار امده پایین میخوام بدونم دیگه چه بهونه ای میارن اقا دلارررررر امده پااایییییین
  • علی IR ۲۱:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۹
    0 0
    تو کانال دلال ها میری قیمت دلار فردایی بالای 27000 تومان نرخ می دهند
  • IR ۰۰:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
    0 0
    یوخ بابا
  • شهروند IR ۰۳:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
    3 1
    ازماس که برماست ترامپ 3ماه دیگه داره چطوردلاراومدپایین پس همانطور که همه گفتن تنهاعامل گرونی دولته ویاران پشت پرده‌ س،دولت عرضه اش فقط شده خالی کردن جیب مردم والبته شطرنج بامردم والبته دموکراتها فریبکارترن، اینها هم همش برطبل جنگ و نفاق میکوبند میزنندتاهرروزسودبیشتروماندگارتربشوندومردم هم توقع ترقی نکنندما20درصدتحریم میشیم اینا 80درصد خودشون اضافه می‌کنند وراه احتکار کردن هم خوب یادگرفتن خلاصه لعنت بروطن فروش و عاملان بدبختی مردم
  • ناشناس IR ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
    0 2
    اونایی که دلار به قیمت بالا خریداری کردند اشتباه کردند و دوباره این اشتباهو تکرار نکنند وبه قیمت کم نفروشند اگه احتیاج به پولش ندارند هیچ ریزشی وجود نداره و اگه باشه مقطعی هست..
  • محمد IR ۰۰:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۵
    0 0
    بی کفایتی دولت اینجاست که گذاشتن دلار به دست مردم بیفته . پول خودمونو خودمون پخ کردیم و همه چیزمون شده دلار . دولت خودش دلال رو جمع نمی کنه به خاطر این که تمام کاسه کوزه رو به گردن دلال بندازه . خودش نشسته کنار فقط تماشا میکنه هر از چند گاهی هم تخمه میشکونه و کیف میکنه .ملت به جای این که سرمایه اش رو در تولید مصرف بکنه و شغل ایجاد بکنه تو دلار سرمایه گذاری میکنه . مقصر اصلی خود ملت هستش . اگه بخوابیم دلار بیاد پایین باید خرید وفروش ارز ممنوع بشه .
  • محمد IR ۲۱:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۵
    0 0
    اگر دولت بخواد راحت میتونه قیمت دلار رو۱۰هزار تومن ثابت کنه ولی ضررش برای دولت است با دلار پایین به عنوان مثال بنده خودم هم میرم به سمت واردات ولی الان بادلار ۲۵هزار تومن کسی جرات واردات هم نداره
  • کامی IR ۰۰:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۷
    0 0
    نزدیک به ۶نفر از دوستام که دقیقآ آخرین روزهای انتخابات آمریکا هر کدومشون بالای ۱میلیارد دلار ۲۹تومانی خریدن و حالا که داره ریزش میکنه دارن تو سرشون میزنن آخه هیچ آدم عاقلی چنین ریسکی با زندگیش میکنه!!!!!!!
  • حسن IR ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۹
    1 0
    وقتي اقتصاد ثبات ندارد و تورم افسار گسيخته وجود دارد مردم بيچاره مجبورند براي حفظ سرمايه به دلار ، طلا ، مسكن و بورس پناه ببرند .بورس نيز در حال حاضر يك نوع دلالي است چرا كه اقتصاد و توليد نا كارامد است و سود خريد و فروش سهام مانند سود بقيه ي بازار ها حبابي است .
  • حسن IR ۱۵:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۸
    1 0
    دوستان مطمعنم دلار فعلا تا ۱۸هزار تومان تا دی ماه کاهش پیدا میکنم . دیگه فقط رو به کاهشی هستیم . دلار بالای ۲۶هزارتومن و دیگه نمیبینه . به حرف دلال ها گوش ندین هیچ دلیلی برای افزایش دلار نمببینم . ولی خیلی خبرها برای کاهش دلار هست .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید