۱۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۰
کد خبر: 55191400

نماد معاملاتی شپنا امروز ۱۷ آبان ماه ۱۳۹۹ به دلیل افشای اطلاعات بااهمیت از نوع گروه الف متوقف شد.

زمان بازگشایی «شپنا» مشخص شد

به گزارش سلام نو به نقل از نبض بورس، امروز بازار سرمایه در حالی کار خود را آغاز کرد که شاخص کل در همان ده دقیقه ابتدایی حدود ۱۳ هزار واحد ریزش کرد و در حالی که به یک قدمی فتح دوباره کانال یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد رسیده بود، روند نزولی در پیش گرفت.

علاوه بر ریزش شاخص کل امروز بازار سرمایه شاهد توقف و بازگشایی نمادهای مختلفی بود که از جمله مهمترین این نمادها، نماد شپنا بود. توقف نماد شپنا از این جهت مهم بود که این نماد یکی از نمادهای حاضر در صندوق پالایشی یکم می باشد. صندوقی که روز گذشته اخبار بسیاری پیرامون بازگشایی آن منتشر شد اما در نهایت اعلام شد که معاملات واحدهای این صندوق در روز معاملاتی جاری انجام نخواهد شد.

چرا شپنا متوقف شد؟

دلیل توقف شپنا افشای اطلاعات بااهمیت از نوع گروه الف بود. موضوع این افشا، مشخص شدن نتایج شرکت در یک مزایده بود. موضوع مزایده نیز عرضه عمده سهام مدیریتی غیرکنترلی شرکت پتروشیمی اصفهان عنوان شده بود. شپنا در این اطلاعیه اعلام کرد که مزایده خرید ۲۳.۰۷ درصد از کل سهام شرکت پتروشیمی اصفهان را برنده شده است.

شپنا کی بازگشایی می شود؟

در اطلاعیه مدیریت عملیات بازار شرکت بورس اوراق بهادار در این باره ذکر شده است:

به اطلاع می رساند نماد معاملاتی شرکت پالایش نفت اصفهان (شپنا) با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت گروه الف، متوقف گردید. نماد مذکور روز معاملاتی بعد (۱۸ آبان ۱۳۹۹) بصورت حراج ناپیوسته و بدون محدودیت دامنه نوسان قیمت بازگشایی خواهد شد.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید