معاون وزیر امور خارجه می گوید سیاست‌های اصولی ایران بر پایه مقابله با سلطه است و تحت تاثیر انتخابات آمریکا قرار نمی گیرد.

عراقچی: نتایج انتخابات آمریکا بر سیاست‌های ایران تاثیری ندارد

به گزارش سلام نو به نقل از مهر، سید عباس عراقچی، معاون سیاسی وزیر امور خارجه در برنامه رادیو تهران با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و تاثیرات آن گفت: نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تاثیری بر سیاست‌های اصولی جمهوری اسلامی ایران نخواهد گذاشت.

معاون وزارت امور خارجه ادامه داد: سیاست سلطه‌طلبانه و قلدرمآبانه آمریکا با تغییر رییس ‌جمهوری در آن کشور تغییر نخواهد کرد ولی با تغییر افراد ممکن است شیوه‌ها و رویکردهای جدیدی بر سیاست آمریکا حاکم شود.

عراقچی با بیان اینکه سیاست‌های اصولی ایران که مبتنی بر مقابله با سلطه و مقاومت برابر فشارهای غیرقانونی است مسلما تحت‌تاثیر انتخابات آمریکا قرار نخواهد گرفت، اظهار داشت: طبیعی است که در صورت بروز شرایط جدید جمهوری اسلامی نیز شیوه‌ها و راه‌حل‌های مناسب و منطبق با آن شرایط را برای تامین منافع خود و برای مقابله با هر گونه فشار یا تهدید احتمالی جدید، اتخاذ خواهد کرد.

وی در پاسخ به احتمال بازگشت رئیس‌جمهور جدید آمریکا به برجام و واکنش ایران تصریح کرد: هنوز برای صحبت در این زمینه زود است. چالش‌های بسیاری وجود دارد اما پیش از هر چیز باید منتظر ماند و سیاست‌های احتمالی جدید در آمریکا را ملاحظه کرد.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید