معاون بهداشت دانشگاه  علوم پزشکی شیراز اعلام کرد بیشترین تلفات در روز گذشته به دلیل ابتلا به کروناویروس در این استان رخ داد.

 تلخ ترین روز کرونایی در فارس/ بیشترین آمار جان باختگان در ۲۴ ساعت گذشته

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، افزایش شمار جان باختگان کرونا در شیراز و دیگر شهرستان های استان فارس وضعیت این استان را دوباره به روزهای قرمز کرونا تغییر داد ، در ۲۴ ساعت گذشته استان فارس ، تلخ ترین روز کرونایی خود را با داغدار شدن خانواده ها سپری کرد.

بر اساس مصوبه ستاد ملی  و ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا از ساعت ۱۲ روز دوشنبه ۱۲ آبان ۹۹ خروج خودروهای شخصی با پلاک بومی و ورود خودروهای شخصی با پلاک غیر بومی به شیراز ممنوع شده است و این محدودیت  تا ساعت ۲۴  جمعه ۱۶ آبان ۹۹ ادامه دارد.جریمه پیش‌بینی شده برای متخلفان توسط پلیس راهنمایی و رانندگی ۵۰۰ هزار تومان است.

هر چند فارس در رعایت شیوه نامه های بهداشتی و در رسیدگی، مراقبت و درمان بیماران استان اول کشور است  اما همین اندک افرادی که شیوه نامه ها را رعایت نکردند این استان را به روزهای قرمز کرونا بازگرداند .

مسوولان دانشگاه علوم پزشکی شیراز هم در نشست روز دوشنبه ستاد مدیریت دانشگاهی کرونا بر ضرورت پایبندی عمومی به رعایت شیوه نامه های بهداشتی برای پشت سر گذاشتن روزهای تلخ کرونا تاکید کردند.

اعضای ستاد دانشگاهی مدیریت کروناویروس از عموم مردم استان خواستند تا با جدی گرفتن پروتکل های بهداشتی، در پشت سر گذاشتن بحران کنونی کرونا سهیم شوند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این نشست با اشاره به افزایش مبتلایان به کروناویروس در استان گفت: روند رو به افزایش مبتلایان به کروناویروس نشانگر بی توجهی و سهل انگاری برخی افراد نسبت به بیماری کووید۱۹ است.

مهرزاد لطفی تاکید کرد: تمامی افراد جامعه در قبال پیشگیری از ابتلا به کروناویروس و قطع زنجیره انتقال آن مسوول هستند و باید به رعایت پروتکل های بهداشتی برای کاهش آسیب های این ویروس خطرناک و کشنده، پایبند باشند.

وی ابراز امیدواری کرد تا با تصویب اعمال محدودیت های جدید در کشور و به تبع آن در استان فارس، رعایت دستورات بهداشتی هموطنان و پرهیز از ترددهای غیرضروری، شاهد کاهش موارد ابتلا و فوت ناشی از کروناویروس باشیم.

دکتر لطفی در این نشست ضمن پیگیری مصوبات نشست های پیشین، آمار ابتلا به کووید۱۹ و فوت ناشی از آن، وضعیت نتایج آزمایش ها و فعالیت آزمایشگاه های تشخیصی، میزان تخت های عادی و ویژه بیمارستان ها و فعالیت مراکز منتخب درمان سرپایی کروناویروس در استان را بررسی کرد.

تسلیت به فارس برای تلخ ترین روز کرونا؛

معاون بهداشت دانشگاه  علوم پزشکی شیراز نیز با اعلام   خبر بیشترین جان باخته کرونا در استان فارس از ابتدا تا کنون و ابراز تاسف از شرایط بحرانی کنونی که هر روز شاهد از دست دادن جمعی از هم استانی هایمان هستیم، گفت: متاسفانه شاهد بیشترین تلفات  در روز گذشته به دلیل ابتلا به کروناویروس در استان فارس هستیم.

 عبدالرسول همتی در ادامه با بیان اینکه هم اکنون هزار و ۴۹۹ بیمار مشکوک و دارای علامت در بیمارستان های استان بستری هستند، گفت: از این تعداد، ۲۱۳ بیمار مبتلا به کووید۱۹ به دلیل وخامت وضعیت جسمی در بخش های ICU مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.

معاون بهداشت دانشگاه با بیان اینکه استان فارس از وضعیت نارنجی به وضعیت قرمز درآمده و محدودیت های جدید در استان اعمال شده است، افزود: ظرفیت اشغال تخت های بیشتر بیمارستان های استان تکمیل شده و بیماران مبتلا به کرونای بسیاری از بیمارستان های استان برای دریافت خدمات در لیست انتظار قرار دارند.

دکتر همتی خطاب به مردم  استان فارس گفت: کنترل بیماری به مسوولیت پذیری تک تک افراد جامعه بستگی دارد، در حال حاضر عده ای از مردم به دلیل بی توجهی و سهل انگاری برخی افراد، به بیماری مبتلا می شوند و جان خود را از دست می دهند.

 در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۴۴۰ بیمار کووید۱۹ در کشور جان خود را از دست دادند .

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید