سخنگوی وزارت امور خارجه چین مجدد از آمریکا درخواست کرد تا سرکوب خبرنگاران این کشور از طریق صدور ویزا برای آنان را متوقف کند.

چین خطاب به آمریکا: سرکوب خبرنگاران چینی را متوقف کنید

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، وانگ ون بین روز دوشنبه در کنفرانس خبری روزانه در پکن افزود: در صورتی که آمریکا به اقداماتش علیه رسانه های چین ادامه دهد، پکن هم اقدامات لازم برای دفاع از حقوق مشروع و منافع خبرنگاران چینی را بکار خواهد گرفت.

پیش از این نیز «جائو لی جیان» یکی دیگر از سخنگوهای وزارت خارجه چین در این مورد گفته بود همه گزینه های چین روی میز است و آمریکا کاملاً با این موضوع آگاه است اگر واشنگتن بر اشتباهات خود اصرار کند، چین مجبور است پاسخ های لازم را بدهد و قاطعانه از حقوق قانونی خود محافظت کند.

او افزود: به دلیل محدودیت های اعمال شده از سوی آمریکا، خبرنگاران چینی فعال در آمریکا تاکنون نتوانسته اند روادید خود را تمدید کنند و آمریکا تاکنون به رغم درخواست آنها اقدامی برای تمدید ویزا نکرده است.

این مقام چینی اظهار کرد که آمریکا در سال ۲۰۱۸ روادید چند روزنامه نگار چینی را معلق کرد و در نهایت آنها مجبور به ترک آمریکا شدند اکنون نیز آمریکا روادید خبرنگاران چینی را به سه ماه محدود کرده است و در کار و فعالیت خبرنگاران و رسانه های چینی در آمریکا اخلال ایجاد کرده است.

جائو با یاداوری اینکه آمریکا با این اقدام به دنبال ایجاد فشار حداکثری بر چین است موضوعی که پکن به شدت از آن انزجار دارد از آمریکا خواست در سرع وقت اشتباه خود را اصلاح کند و برای خبرنگاران چینی روادید صادر کند.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید