معترضان در مکزیک با آتش زدن مجسمه دونالد ترامپ از شهروندان آمریکایی خواستند در انتخابات روز سه شنبه به ترامپ رای ندهند.

مجسمه ترامپ در مکزیک به آتش کشیده شد

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، شماری از معترضان مکزیکی ساعاتی پیش با حضور در منطقه ساحلی «تیخوانا» در مرز مکزیک و آمریکا ضمن محکوم کردن سیاست‌های مهاجرتی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا از شهروندان آمریکایی خواستند تا در انتخابات روز سه شنبه (سوم اکتبر- ۱۳ آبان) به ترامپ رای ندهند.

تظاهرات کنندگان با تکرار شعار «ترامپ، ما برای دیوار مرزی تو پولی پرداخت نخواهیم کرد»، مجسمه ترامپ را به آتش کشیدند.

یکی از فعالان حقوق مهاجران در این‌باره گفت: ما از رای دهندگان آمریکایی می خواهیم که علیه ترامپ و در حمایت از امید رای دهند. بایدن به ما قول داده است تا اصلاحاتی را در زمینه مهاجرت اجرا کند، ما منتظر اجرای این وعده ها هستیم.

مهاجرت همواره موضوع تنش آفرینی در روابط ترامپ و دموکرات ها بوده و کاهش مهاجران قانونی و غیرقانونی شعار اصلی ترامپ در انتخابات بود. او تلاش های اجرایی زیادی را برای تغییر سیاست صدور روادید، اخراج مهاجران لاتین تبار و تغییر ساختار پناهندگی در آمریکا انجام داده است.

رئیس‌جمهوری آمریکا با تاکید بر اینکه مکزیک باید بابت دیوار مرزی که او دارد بین دو کشور می‌سازد، پول پرداخت کند، آندرس مانوئل لوپز اوبرادور، ‌ همتای مکزیکی خود را تحت فشار قرار داد تا تدابیر امنیتی در مرزهای مکزیک را در مقابل مهاجران از سوی آمریکای مرکزی تشدید کند.

سیاست‌های ترامپ در قبال مهاجران لاتینی، روندی که در حال اصلاح چهره امریکا در میان جوامع امریکای لاتین بود را متوقف کرد و بار دیگر خاطرات تلخ تجربه حضور و مداخله امریکا در کشورهای امریکای لاتین را زنده کرد و موجب تقویت جریان‌های ضد امریکایی در این کشورها شد. احداث دیوار میان امریکا و مکزیک صرفا دیواری برای مکزیکی‌ها نبود بلکه به نماد سیاست خصمانه امریکا علیه امریکای لاتین تبدیل شد.

براساس اعلام سازمان حقوق بشر، ترامپ در طول سه سال نخست ریاست جمهوری حدود ۸۰۰ هزار مهاجر غیرقانونی را از آمریکا اخراج کرد؛ همچنین این تعداد در دوران شیوع بیماری همه‌گیر ۱۰ هزار نفر افزایش یافت.

بایدن رویکرد ترامپ درباره مهاجرت و پناهجویان را رد کرده و آن را «شکست اخلاقی» توصیف کرده است. این نامزد دموکرات همواره از اصلاحات جامع در زمینه مهاجرت حمایت کرده و بر ریشه یابی معضل مهاجرت تاکید دارد.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید