محمدرضا نیکبخت با توجه به شیوع گسترده ویروس کرونا در لرستان بر لزوم تعطیلی دو هفته ای جهت مقابله با این ویروس منحوس تاکید کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان خواستار تعطیلی دو هفته ای این استان شد

به گزارش سلام نو به نقل از برنا، نیکبخت در نشست سازمانها و ارگانهای مختلف دولتی و مردمی که با حضور استاندار لرستان در خصوص چگونگی مقابله با ویروس کرونا و اجرای طرح مواسات شامگاه در دفتر نماینده ولی فقیه در استان برگزار شده بود، اظهار کرد: از مدیران استان می‌خواهم که همانند ایام عید نوروز لرستان را به مدت دو هفته تمام تعطیل کنند، چون در حال حاضر گرسنه ماندن بهتر از "مردن" است.

او با بیان اینکه در حال حاضر ۷۷۳ تخت کرونایی در استان پر است، افزود: این تعداد به زودی به ۸۲۰ تخت خواهد رسید.

نیکبخت با بیان اینکه در ابتدای شیوع بیماری ما ۱۲۳ تخت به بیماران کرونایی اختصاص داده بودیم ولی متاسفانه تعداد تخت‌های مورد نیاز این بیماران روز به روز بیشتر می‌شود، یادآور شد: در هر شبانه‌روز به اندازه جمعیت یک مینی‌بوس از مردم استان ما بر اثر کرونا فوت می‌ کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان خاطر نشان کرد: از روز اول شیوع بیماری کرونا می‌دانستم اعتبارات وزارت بهداشت برای استان کافی نیست به همین دلیل برای خرید ماسک، تجهیزات حفاظتی بیمار و کیت تشخیص ویروس کرونا اقدام به گرفتن ۴۸ میلیارد تومان تسهیلات کرده‌ایم.

او یادآوری کرد: از مدیران استان می‌خواهم که همانند ایام عید نوروز لرستان را به مدت دو هفته تمام تعطیل کنند، زیرا در حال حاضر گرسنه ماندن بهتر از مردن است.

نیکبخت با بیان اینکه به هر قیمتی باید از برگزاری عروسی، عزا و تجمعات جلوگیری شود، تاکید کرد: در غیر این صورت هر روز وضعیت استان از نظر شیوع بیماری کرونا وخیم‌تر می‌شود.

 او با اشاره به توزیع پنج هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار در کشور، عنوان کرد: از نماینده ولی‌فقیه در لرستان می‌خواهیم که برای جذب بیشتر این اعتبارات با ما کمک کند تا سهم لرستان بیشتر دیده شود.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید