هر چند بی‌اطلاعی بسیج دانشجویی از وجه تسمیه این خیابان تاسف بار است، اما تعجب آور نیست. فقط کافی است به برنامه‌های صدا و سیما در سال‌های اخیر نگاه کنید که چگونه دوران نوفل لوشاتو در روایت انقلاب را کمرنگ کرده است و نسل‌های جدید را با تاریخی نیم بند و ناقص از انقلاب آشنا کرده تا بتواند از محمد خاتمی و حسن روحانی تا ابراهیم یزدی را از تاریخ انقلاب حذف کند.

از حذف نوفل لوشاتو تا عمارسازی از رائفی‌پور

سلام نو – سرویس سیاسی: در هفته‌ای که گذشت دو اتفاق افتاد که به ظاهر به هم مرتبط نیستند اما با نگاهی ساده می‌توان به ریشه‌های مشترک آنان پی برد.

در اقدام نخست بسیج دانشجویی دانشگاه تهران در نامه‌ای به رییس و اعضای شورای شهر تهران خواستار تغییر نام خیابان «نوفل لوشاتو» در تهران به خاطر اهانت رییس جمهوری فرانسه به ساحت پیامبر گرامی اسلام شد و وجه تسمیه این نامگذاری نیز قرار گرفتن سفارت فرانسه در خیابان عنوان شد.

در اتفاق دوم محسن علیزاده، ‏‏‏‏نماینده سپیدان و بیضاء به دیدار علی اکبر رائفی پور رفت و به گفته خودش" به مباحثی از جمله ترویج مهدویت،تقویت جبهه مقاومت، مبارزه با صهیونیسم جهانی، مقابله با اسلام ستیزی، بررسی پروژه نفاق و نفوذ و همچنین بررسی مسائل و مشکلات اقتصادی" پرداخت و در نهایت" برای ایشان که عمار صاحب الزمان(عج) هستند آرزوی توفیق" کرد.

در هر دو رخداد چیزی که بیش از هر چیز خودنمایی می‌کند این است که این قبیل اتفاقات نشان از عدم اشراف به ابتدایی‌ترین مسائل تاریخ انقلاب و آداب سیاست دارد.

بسیج دانشجویی دانشگاه تهران خیال می‌کند وجه تسمیه نوفل لوشاتو قرار داشتن سفارت فرانسه در آن است و انگار اصلا و ابدا نمی‌داند نوفل لوشاتو روستایی کوچک در اطراف پاریس بود که تا قبل از اقامت ۱۱۸ روزه بنیانگذار انقلاب در آن نه تنها برای جهان بلکه برای فرانسه و حتی خود پاریسی‌ها هم چندان حائز اهمیت نبود.

هر چند بی‌اطلاعی بسیج دانشجویی از وجه تسمیه این خیابان تاسف بار است، اما تعجب آور نیست. فقط کافی است به برنامه‌های صدا و سیما در سال‌های اخیر نگاه کنید که چگونه دوران نوفل لوشاتو در روایت انقلاب را کمرنگ کرده است و نسل‌های جدید را با تاریخی نیم بند و ناقص از انقلاب آشنا کرده تا بتواند از محمد خاتمی و حسن روحانی تا ابراهیم یزدی را از تاریخ انقلاب حذف کند.

در آن سو ادبیات پایین به بالای نماینده مجلسی که رای مردم را دارد در برابر چهره‌ای که جز سخنرانی‌های بی‌منبع، بی‌اساس و اختلاف افکن چیز دیگری در کارنامه ندارد نیز جالب توجه است.

البته محسن علیزاده نخستین نماینده‌ای نیست که رفته تا از استاد رائفی‌پور رهنمود بگیرد! استادی که نه درس درست و حسابی خوانده، نه مدرک معتبری دارد و نه نتیجه درخوری به ارمغان آورده ولی از اقتصاد تا نفوذ، مهدویت، شفافیت و مشکلات اقتصادی، توصیه‌های رنگارنگ به نمایندگان می‌کند و آخرش هم مستقیما عمار امام زمان (عج) خطاب می‌شود!

چه جهل سایه افکنده بر تجمع بسیج دانشجویی که با شور ترکیب شده و چه سخن نماینده مجلس که از امام زمان (عج) مایه می‌گذارد هر دو زنگ خطری برای گروهی است که خود را ارزشی و انقلابی خطاب می‌کنند. این چنین ناآگاهی نسبت به انقلاب آن هم در مهم‌ترین تشکل اصولگرای دانشجویی ایران و این چنین خرج کردن از امام زمان و البته کاستن از شان نمایندگی توسط نماینده مجلس چیزی جز هزینه‌زایی برای کشور و البته جریان به اصطلاح انقلابی ندارد.

نه نام نوفل لوشاتو تغییر خواهد کرد و نه دیدار با رائفی‌پور، یک نفر به حامیان نمایندگان اضافه می‌کند، بلکه چنین کنش‌هایی باعث تردیدهایی جدی در بین اندک بدنه باقی مانده برای جریان به اصطلاح انقلابی می‌شود، جریانی که در این سال‌ها ثابت کرده گوشی برای شنیدن ندارد وگرنه برای تعویض نام خیابانی که شش سال قبل در آن ناکام ماند دوباره اقدام نمی‌کرد.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید