اشرف بروجردی گفت: تفکر اصلاح‌طلبی در طول سالیان گذشته با مانع‌تراشی‌های زیادی مواجه و به همین دلیل از امکان تاثیرگذاری محروم شده است. این تحدیدها در شرایطی است که تجربه تاریخی نشان می‌دهد،‌ اصلاح‌طلبان با راه و چاه مدیریتی آشنایی دارند و می‌توانند کشور را از این بزنگاه بغرنج نجات بدهند.

امیدواریم شورای‌ نگهبان به خاطر گرفتاری‌ها، در تعیین صلاحیت‌ها تغییر رفتار داشته باشد

جبهه اصلاحات به شرایطی دچار شده است که می‌توان وضعیت آنها را مصداق «نه راه پس دارند و نه راه پیش» دانست. اصلاح‌طلبان خود را شایسته حضور در عرصه سیاسی کشور می‌دانند و این باور را دارند که حضورشان در متن نظام مدیریتی می‌تواند بسیاری از تهدیدها را به فرصت تبدیل کند. اما این طیف که در دهه نود، انتخابات را از روی اجبار با کاندیدای اجاره‌ای تجربه کرد، در شرایطی به استقبال انتخابات ۱۴۰۰ می‌رود که از تجربه کاندیدای اجاره‌ای نتیجه‌ای نگرفته و هم‌اینکه کمافی‌السابق نگران تصمیم شورای نگهبان در تعیین صلاحیت چهره‌های شاخص و کارآمد خود است.

به گزارش سلام نو، اشرف بروجردی؛ فعال سیاسی اصلاح‌طلب در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین در این‌باره اظهار داشت: هر گروه سیاسی که وارد کُنش سیاسی می‌شود، قاعدتا برای خود یکسری آرمان و هدف‌هایی در نظر می‌گیرد. به همین دلیل مثلا برای شرکت در انتخابات اگر موانعی پیش روی خود می‌بیند، باید دنبال راه‌حلی برای بروز و ظهور در عرصه رقابت باشد و راه‌های جایگزین پیدا کند.

رییس کتابخانه ملی در ادامه سخنانش گفت: در راستای تحقق مشارکت جدی، احزاب اصلاح‌طلب با همنشینی‌ راه‌های حضور در انتخابات را بررسی می‌کنند که هم‌اکنون به چند نتیجه مشخص رسیده‌اند. اولین دستاورد جلسات هم‌اندیشی این است که روی گزینه‌ها به اشتراک رای برسیم و اینطور نباشد که هر دسته‌ای نامزد مختص خود را معرفی کند. چون در آن حالت با پدیده‌ای به نام ریزش رای روبرو خواهیم شد.

او تصریح کرد: مساله دیگر هم چیزی جز این نیست که بستر لازم را برای کاندیدای خودمان فراهم کنیم و با رایزنی با نهادها و دستگاه‌هایی که هر کدام به نوعی به امر انتخابات ربط دارند، شرایط را برای کاندیداتوری در فضای مناسب شکل دهیم. امیدواریم بتوانیم این ۲ نکته مهم را محقق کنیم تا کاندیدای جریان اصلاحات بتواند با کمترین دغدغه در رقابت حاضر شود.

وی توضیح داد: متاسفانه جریان اصلاحات همیشه دغدغه رد صلاحیت دارد و در هر انتخاباتی‌ چهره‌های شاخص اصلاح‌طلب نتوانسته‌اند مجوز حضور در انتخابات را به دست بیاورند. اما الان شرایط متفاوت شده و به همین دلیل این احتمال وجود دارد که روند تعیین صلاحیت‌ها هم تغییر کرده باشد. متاسفانه کشور شرایط بسیار بدی دارد و روز به روز گرفتاری‌های مردم غیرقابل حل‌ می‌شود. به همین دلیل امیدواریم شورای‌ نگهبان به خاطر گرفتاری‌ها، در تعیین صلاحیت‌ها تغییر رفتار داشته باشد و اصلاح‌طلبان بتوانند انتخابات را در فضایی رقابتی و برابر با رقیب تجربه کنند.

اشرف بروجردی در پایان گفت: تفکر اصلاح‌طلبی در طول سالیان گذشته با مانع‌تراشی‌های زیادی مواجه و به همین دلیل از امکان تاثیرگذاری محروم شده است. این تحدیدها در شرایطی است که تجربه تاریخی نشان می‌دهد،‌ اصلاح‌طلبان با راه و چاه مدیریتی آشنایی دارند و می‌توانند کشور را از این بزنگاه بغرنج نجات بدهند. در پایان لازم به توضیح می‌دانم که محدود کردن‌ اصلاحات برای منافع ملی هزینه‌ساز است.

چکیده گفت‌وگو با اشرف بروجردی

-اصلاح‌طلبان به دنبال راه‌حلی برای حضور در عرصه رقابت هستند

-باید بستر لازم برای کاندیدای اصلاح‌طلب فراهم شود

-جریان اصلاحات همیشه دغدغه رد صلاحیت دارد

-تفکر اصلاح‌طلبی در طول سالیان گذشته از امکان تاثیرگذاری محروم شده است

-محدود کردن‌ اصلاحات برای منافع ملی هزینه‌ساز است

کد خبرنگار: ۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید