نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در دیدار با الکاظمی، راههای تقویت مناسبات دوجانبه در سطوح فراتر را بررسی کرد.

دیدار نماینده ویژه پوتین با نخست وزیر عراق

به گزارش سلام نو به نقل از خبرآنلاین، «مصطفی الکاظمی» نخست‌ وزیر عراق، دیروز (دوشنبه - ۲۶ اکتبر)، میزبان «الکساندر لاورنتینف»، فرستاده ویژه رئیس جمهور روسیه و ژنرال «میخائیل میزیتسف»، رئیس مرکز ملی وزارت دفاع روسیه بود.

فرستاده ویژه رئیس‌جمهور روسیه در این دیدار، ضمن ابلاغ سلام و درود پوتین به الکاظمی از تمایل مسکو به برقراری بهترین روابط میان دو کشور سخن گفت.

 نخست‌وزیر عراق نیز در این دیدار به بررسی روابط دوجانبه میان بغداد و مسکو، تقویت همکاری‌های مشترک در سطوح مختلف و شیوه‌های همکاری در زمینه برقراری ثبات در سطح منطقه‌ای بر اساس سیاست‌های متکی به تدبیر و گفت‌وگو، پرداخت.

بنا بر این گزارش، بررسی تقویت همکاری‌های مشترک در زمینه مبارزه با تروریسم و داعش، همکاری در دو سطح منطقه‌ای و بین‌المللی در زمینه تسهیل بازگشت آوارگان و پناه‌جویان به مناطق مسکونی‌شان، بسترسازی مناسب برای جلوگیری از بازگشت و تروریج افکار افراطی از دیگر محورهای این دیدار بود.

الکاظمی در این دیدار به فرستاده روسیه گفت که خواستار گسترش روابط دوجانبه به سطحی فراتر از سطح کنونی است و ابراز امیدواری کرد که این روابط تقویت و توسعه یابد و با وجود محدودیت‌های تحمیلی مربوط به شیوع ویروس کرونا، سفرهای متقابلی میان مقامات دو کشور انجام شود.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید