صدراعظم آلمان گفت: شیوع کروناویروس در آلمان تهدیدکننده است و اگر شمار موارد کرونا کنترل نشود، نظام بهداشتی از پس موج بیماران بر نخواهد آمد.

نگرانی مرکل از وضعیت کرونا در آلمان

به گزارش سلامنو به نقل از همشهری آنلاین، مرکل در یک جلسه داخلی حزب متبوعش، حزب دموکرات مسیحی که جزئیات آن به رسانه‌ها نشت کرده است، هشدار داد که «ماه‌های بسیار بسیار مشکلی در پیش است» و گفت از لحاظ جلوگیری از انتشار ویروس «هر روز به حساب می‌آید.»

مرکل قرار است روز جمعه با رهبران ۱۶ کشور دیدار کند تا برای اعمال محدودیت‌های سخت‌تر نسبت به محدودیت‌های فعلی توافق به عمل آید.

صدراعظم آلمان قبلا در سخنان هفتگی‌اش از مردم خواسته بود «تماس‌هایشان را کاهش دهند»، چرا که این کار قانع‌کننده‌ترین برای مبارزه با انتشار ویروس است.

ینس اشپان، وزیر بهداشت آلمان که خودش به علت دچار شدن به کروناویروس در هفته پیش در قرنطینه است، در یک پیام ویدئویی از مردم خواست حرف‌های افرادی که وخامت وضعیت را کوچک جلوه می‌دهند، گوش نکنند و افزود در صورتی که شمار موارد کرونا کنترل نشود، نظام بهداشتی آلمان از پس موج بیماران بر نخواهد آمد.

از طرف دیگر، مقامات در برلین، پایتخت آلمان که چندین هفته است به عنوان یک کانون اصلی شیوع کرونا شناخته شده است، گفتند به علت کمبود امکانات از ردیابی افراد دارای عفونت و یافتن افراد در تماس با آنها باز مانده‌اند و به جای آن بر مسئولیت‌پذیری خود افراد دچار عفونت و ایزوله شدنشان در خانه‌ها تکیه دارند.

مقامات بهداشت می‌گویند به جای آن تمرکز خود را بر گروه‌های در معرض خطر مانند پرسنل پزشکی، بیماران در بیمارستان‌ها و آسایشگاه‌ها و نیز افراد بی‌خانمان متمرکز خواهند کرد.

موارد در برلین چندین روز است که بالای ۱۰۰ در ۱۰۰۰۰۰ بوده است که بیش از دو برابر شاخص بحرانی ۵۰ مورد عفونت به ازای هر ۱۰۰۰۰۰ نفر جمعیت است.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید