معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز به شدت نسبت به افزایش تعداد قربانیان کرونا ابراز تاسف کرد و گفت: به صورت تقریبی هر ساعت یک نفر قربانی می شود.

وضعیت بحرانی کرونا در فارس/  هر ساعت یک نفر فوت می کند

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا،استان فارس که طی هشت ماه گذشته و به گواه آمارها، شرایطی مناسب‌تر نسبت به سایر استان‌ها در مقابله با کروناویروس داشته، حالا طعم تلخ قربانی شدن شمار زیادی از شهروندان را می‌چشد؛ واقعیتی که علت آن را باید در رفتار غیراصولی بخش کوچکی از مردم جست و جو کرد.

طی ۲۴ ساعت منتهی به صبح روز پنج آبان، شمار قربانیان بیماری کرونا در استان فارس به عدد ۲۱ رسید، این به آن معناست که حدودا هر یک ساعت یک نفر در برابر این بیماری تسلیم می‌شود؛ مرگ‌هایی که گاه دامن نان‌آوری را می‌گیرد و یک خانواده را دچار چالش‌های جدی می‌کند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، دوشنبه ۵ آبان و در جلسه اعلام وضعیت آماری بیماری کرونا در استان فارس، به شدت نسبت به افزایش تعداد قربانیان به ۲۱ نفر، ابراز تاسف و تاکید کرد: این ابراز تاسف‌ها و متاثر شدن‌ها، دردی را درمان نمی‌کند مگر اینکه شاهد تغییر در رفتار اکثریت جامعه در مواجهه با شرایط کرونایی باشیم.

دکتر عبدالرسول همتی با اشاره به اینکه روز گذشته آمارها نشان از مرگ ۱۴ نفر از مبتلایان کرونا در فارس داشت، گفت: افزایش شمار بیمارانی که در مقابل کرونا تسلیم شده‌اند، هشداری بسیار بسیار جدی‌ست و امیدواریم مردم متوجه مخاطراتی که به واسطه بی مبالاتی‌ها آنان را احاطه کرده است، بشوند

او با بیان اینکه تسلیم شدن کرونا و مهار این بیماری تنها از طریق قطع زنجیره انتقال امکان‌پذیر است، گفت: باور کنیم که رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، خود و خانواده و جامعه را مصون خواهد کرد.

همتی، تعداد کل جانباختان از کرونا در فارس را ۱۳۰۶ نفر اعلام و اضافه کرد: تا صبح امروز تعداد ۱۳۴۳ نفر به دلیل ابتلا به کرونا در بیمارستان‌های فارس بستری هستند و از میان آنان حال ۱۷۴ نفر وخیم گزارش شده است.

او با بیان اینکه بیش از ۳۵۰ هزار مورد نمونه از ابتدای شیوع بیماری تاکنون از افراد گرفته شده است، افزود: از این تعداد تاکنون ۷۹ هزار و ۱۹۳ مورد مثبت قطعی ثبت شده است.

معاون بهداشت دانشگاه همچنین آمار بهبودیافتگان کروناویروس در استان را که از ابتدای شیوع این بیماری با بهبودی کامل از بیمارستان ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند، ۶۶هزار و ۱۸۷ نفر، معادل ۸۴ درصد مبتلایان اعلام کرد.

مراکز جدید تشخیص و درمان کروناویروس در شیراز

او در ادامه از افزایش مراکز سرپایی تشخیص و درمان کروناویروس به عنوان یکی از تصمیمات مهم ستاد دانشگاهی مقابله با کروناویروس برای بهبود فرآیندهای ارائه خدمت به مردم خبر داد و افزود: تا پیش از این چهار مرکز در شیراز، شامل مرکز بوستان در شهرک گلستان، مرکز حضرت ابوالفضل(ع) در بلوار نصر، مرکز توحید در دروازه کازرون و مرکز فاطمه زهرا(س)، ابتدای همت جنوبی در شیراز و مراکز شهرستانی در این زمینه ارائه خدمت می کردند که از ساعت ۸ صبح تا ۲۲ شب فعال هستند.

معاون بهداشت دانشگاه با معرفی مراکز جدید افزوده شده در شیراز و بیان این نکته که این مراکز از ساعت هشت صبح تا ۱۴ و ۳۰ دقیقه فعال است، گفت: در این فاز جدید مراکز خدمات جامع سلامت شهید سلطانی در خیابان قصرالدشت،حر ریاحی در ده پیاله، امام علی(ع) در بوستان شقایق و گل سرخ در بلوار شهید دوران شیراز فعال شده است.

او همچنین گفت: مراکز جامع سلامت داریون واقع در شهر داریون، مفتاحی در شهرک شهید مطهری،  موسی بن جعفر(ع) واقع در خیابان لاله، بهارستان در شهرک میانرود و امام رضا(ع) واقع در خیابان فراشبندی، نیز به چرخه ارائه خدمات دانشگاه علوم پزشکی شیراز برای رسیدگی به افراد مشکوک و دارای علامت کروناویروس اضافه شده است.

همتی اضافه کرد: با افزوده شدن مراکز جدید، تعداد مراکز سرپایی تشخیص و درمان کروناویروس در استان به ۵۳ مورد افزایش یافت.

او همچنین از برنامه ریزی برای پیوستن مرکز خدمات جامع سلامت صدرا به این مراکز طی ۱۰ روز آینده برای ارائه خدمات تشخیصی و درمان خبر داد.

به گزارش ایسنا، کارشناسان معتقد هستند که هر شهروند باید خود را در قبال سلامت دیگران هم مسئول بداند و اگر این باور شکل گرفته و تقویت شود که هر یک از ما و رفتاری که در موضوع رعایت شیوه‌نامه‌ها داریم، مسئول بیمار شدن یا حتی مرگ دیگر هموطنانمان هستیم، قطعا در قطع زنجیره انتقال، بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

تداوم بی مبالاتی‌ها و رفتارهای مخاطره آمیز کسانیکه پروتکل‌های بهداشتی مقابله با کروناویروس را رعایت نمی‌کنند، به حتم سلامت همه را با خطر مواجه خواهد کرد؛ لذا تاکید بر آنست که شهروندان ضمن رعایت دقیق نکات بهداشتی، در برابر افراد غیرمسئول، مطالبه گر باشند و دیگران را به حرکت در قالب شیوه‌نامه‌ها، توصیه و ترغیب کنند.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید