با روند کاهش قیمت خودرو در هفته های گذشته، قیمت ها در بازار امروز نیز بر مدار ریزش قرار گرفتند.

تداوم ریزش قیمت در بازار خودرو/ احتمال بازگشت پراید به کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا؛ بررسی خبرنگاران از بازار خودروی پایتخت حاکی است امروز (دوشنبه)، قیمت هر دستگاه پراید ۱۳۱ بین ۱۰۵ تا ۱۰۷ میلیون تومان، تیبا صندوق‌دار ۱۳۵ تا ۱۴۲ میلیون تومان، کوئیک دنده‌ای بین ۱۶۰ تا ۱۶۵ میلیون تومان، سمند ال. ایکس ۲۰۸ تا ۲۱۲ میلیون تومان، پژو ۴۰۵ جی. ال. ایکس ۲۰۸ تا ۲۱۵ میلیون تومان، پژو پارس ۲۴۵ تا ۲۵۰ میلیون تومان و هر دستگاه دنا معمولی ۳۰۵ تا ۳۰۷ میلیون تومان از سوی واسطه‌گران و فروشندگان خودرو اعلام شده است.

«سعید موتمنی» رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودروی پایتخت می‌گوید: اگر کاهش قیمت ارز آن طور که کارشناسان اقتصادی پیش‌بینی کرده‌اند به ۱۸ تا ۲۰ هزار تومان برسد، در بازار خودرو بیشتر نمایان خواهد شد و قیمت خودروها با شیب تندتری کاهش خواهد یافت.

وی در گفت‌وگو با ایرنا، دلایل این موضوع را حبابی بودن شدید قیمت‌ها، نبود مشتری در بازار و زیاد بودن خودرو دست واسطه‌ها و دلالان برشمرد.

موتمنی معتقد است: حتی پیش‌بینی می‌شود برای پراید ۸۵ تا ۹۰ میلیون تومانی هم مشتری نباشد.

یکی دیگر از کارشناسان بازار خودرو به ایرنا گفت: هفته گذشته به‌جز روز چهارشنبه که قیمت ارز با افزایش همراه شد و برخی واسطه ها قیمت‌ها را روی کاغذ بالاتر اعلام کردند، ریزش قیمت‌ها را شاهد بودیم.

وی افزود: اگر امروز یا طی روزهای آینده دلار به کانال ۲۷ هزار تومان وارد شود، بعد از مدت‌ها پراید به عنوان شاخص خودروهای کف بازار به زیر ۱۰۰ میلیون تومان قیمت خواهد خورد.

این فعال بازار به افت ۳۰ میلیون تومانی پراید ۱۳۱، بیش از ۳۰ میلیون تومانی پژو ۲۰۶ تیپ ۲ و ۴۰ میلیون تومانی دنا طی دو تا سه هفته گذشته اشاره کرد و ادامه‌داد: این کاهش در خودروهای مونتاژی و به‌خصوص خارجی بسیار بیشتر بوده است.

یکی از نمایشگاه‌داران نیز به ایرنا گفت: این روزها فروشنده خودرو در بازار زیاد است، اما در عمل مشتری نیست و معاملات به صفر رسیده است.

وی بیان‌داشت: اکثر فروشندگان را افرادی تشکیل می‌دهند که پیشتر به قصد سرمایه‌گذاری و کسب سود، اقدام به خرید خودرو کرده بودند.

این نمایشگاه‌دار تاکیدکرد:‌ هرچند مشتریان به امید کاهش بیشتر قیمت‌ها از خرید دست کشیده‌اند، اما به‌طور نمونه اگر فروشنده‌ای پراید را به ۹۰ میلیون تومان و زیر قیمت عرضه کند، به فروش خواهد رفت.

به گزارش ایرنا، پیشتر «علیرضا رزم‌حسینی» ‌ وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: کارگروه مشترکی بین وزارت صنعت، معدن و تجارت و کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی برای بررسی موضوعات مهمی همچون خودرو تشکیل شده و به زودی طرح مشترکی برای ساماندهی بازار خودرو ارائه خواهد شد.  

وی افزود:‌ با توجه به اهداف تعیین شده در طرح مشترک دولت و مجلس برای ساماندهی تولید و بازار خودرو، جای امیدواری است که وضعیت بازار خودرو بهبود یابد و از این وضعیت نابسامان موجود عبور کنیم.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید