روح‌اله سیدالعسگری رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان اصفهان از مهار به موقع آتش‌سوزی عمدی در فضای سبز میدان امام(نقش جهان) اصفهان که شب گذشته اتفاق افتاد خبر داد.

مهار آتش‌سوزی عمدی در میدان نقش جهان اصفهان + عکس

به گزارش سلام نو و به نقل از روابط‌عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان، روح‌اله سیدالعسگری صبح امروز ۵ آبان ماه با اعلام این مطلب گفت: شب گذشته توسط پرسنل مستقر در بناهای تاریخی میدان امام (ره) متوجه شدیم که رهگذران در مجموعه جهانی میدان امام (ره) (نقش جهان) به‌صورت عمدی یکی از درخت‌های فضای سبز را در جبهه جنوبی میدان و در جنب سردر ورودی مسجد امام (ره) به آتش کشیده‌اند.

او افزود: پرسنل مستقر در مجموعه و مردم محلی در همان دقایق اولیه بروز آتش‌سوزی، به‌موقع دست به‌کار شده و ضمن خاموش کردن آتشی که به جان این درخت افتاده بود از سرایت آتش به سایر درختان و همچنین سرایت احتمالی به دیواره‌های ضلع جنوبی میدان جلوگیری کردند.

سیدالعسگری تاکید کرد: با توجه به این‌که این میدان دارای بیش از ۸۵ هزارمتر مربع وسعت است در ایام روز و حتی شب هزاران نفر به واسطه وجود بازارها و بازارچه‌های پیرامون این مجموعه در این میدان و معابر منتهی به آن تردد دارند، لذا امید می‌رود همگی در حفاظت از مواریث ارزشمند تاریخی و طبیعی خود بیش از پیش بکوشیم.

مجموعه جهانی میدان امام (ره) (نقش جهان) در عصر صفوی و پس از انتخاب اصفهان به عنوان تخت‌گاه سلاطین صفوی در سده یازدهم هجری قمری / هفدهم میلادی به‌دستور شاه عباس اول صفوی بنا شد.

این مجموعه تاریخی در سال ۱۳۵۸ خورشیدی از جمله اولین مجموعه‌های تاریخی کشور بود که در فهرست میراث جهانی به ثبت رسید.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید