از دقایقی پیش مراسم اختتامیه سی‌سومین جشنواره فیلم کودکان و نوجوانان آغاز شد.

آغاز برگزاری مراسم اختتامیه سی‌سومین جشنواره فیلم کودکان و نوجوانان

به گزارش سلام نو به نقل از  تسنیم، شامگاه امروز جشنواره ۳۳ فیلم کودکان و نوجوانان درحالی به کار خود پایان داد که بخش قابل توجهی از این جشنواره برای اولین بار به صورت آنلاین برگزار شد. این مراسم به صورت آنلاین و بدون حضور جمعیت برگزار و از فضای مجازی پخش داده شد.

این مراسم با سرود جمهوری اسلامی ایران و تلاوت آیات قرآن توسط یک قاری نوجوان آغاز شد.

بعد از تلاوت قرآن، مجری برنامه محمدرضا مقدسیان برنامه را آغاز کرد و از علیرضا تابش دبیر جشنواره درخواست کرد تا برای ایراد سخنان خود حاضر شود.

تابش در سخنان خود اشاره کرد که این جشنواره اولین جشنواره آنلاین تاریخ سینمای کشور است. این جشنواره که با خانواده‌ها در خانه در ارتباط بود نظرات بچه‌ها را جویا شد و با همکاری آنان برگزار گردید.

وی ادامه داد که این جشنواره با سمت و شیوه کار خود در مسیر گام دوم انقلاب حرکت کرده است. گزارش تحلیلی این دوره از جشنواره به زودی اعلام خواهند کرد اما در ترجیح می‌دهم که گزارشی از آنچه رخ داده است را بیان کنم.

بی‌تردید با توجه به توسعه فضای مجازی و امکان آنلاین و VODها سینما را به صورت جدید توسعه بخشید. با این امکانات نیز می‌توان سبد مصرف فرهنگی خانواده‌ها را بالا برد. باید فاصله میان کودکان و نوجوانان و برگزارکنندگان جشنواره کوتاه شود. اتفاقی که در این دوره از جشنواره رخ داده است. البته در هر اقدام تازه‌ای مشکلات و معایبی دارد که برای اولین بار طبیعی است. می‌توانستیم با انفعال در مقابل کرونا جشنواره را تعطیل کنیم اما وظیفه خود می‌دانستیم که این جشنواره را برگزار کنیم تا نشاط در جامعه زنده باشد. خدا را شاکریم که هر چه در توان داشتیم انجام دادیم.

در پایان تابش از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان سینمایی و وزارت بهداشت و ارتباطات، سازمان صداوسیما و دیگر مسئولین تشکر کرد.

کد خبرنگار: ۱۵
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید