رئیس جمهور آمریکا با تکرار ادعاهای چند ماه اخیرش درباره عامل انتشار ویروس کرونا گفت: چین بزرگ‌ترین دشمن و رقیب آمریکا است.

ترامپ: بزرگ‌ترین دشمن و رقیب ما چین است

به گزارش سلام نو به نقل از فارس، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در سخنانی که روز پنجشنبه از وی منتشر شد مدعی شد، چین بزرگ‌ترین دشمن و رقیب کشور است.

ترامپ در مصاحبه‌ای متن کامل آن روز یکشنبه منتشر خواهد شد، در پاسخ به این سوال که بزرگ‌ترین دشمن آمریکا کدام قدرت خارجی است مدعی شد: «من می‌گویم چین. آن‌ها حریف ما هستند، آن‌ها رقیب ما هستند و از جنبه‌های مختلفی دشمن ما محسوب می‌شوند».

رئیس جمهور آمریکا با تکرار ادعاهای چند ماه اخیرش افزود: «فکر می‌کنم آن‌ها رقیب ما هستند، کار آن‌ها بسیار ناپسند بوده و هرگز نباید دوباره تکرار شود. آن‌ها نباید می‌گذاشتند این مرض مسری (ویروس کرونا) از چین خارج شود و در جهان منتشر شود».

ترامپ در حالی چین را بزرگ‌ترین دشمن آمریکا نامیده که واشنگتن و پکن را با اعمال تعرفه سنگین بر روی کالاهای چینی وارد جنگ سیاسی کرده است. از سوی دیگر واشنگتن مکرراً در امور داخلی چین مداخله کرده و از جدایی‌طلبان تایوان و هنگ‌کنگ حمایت می‌کند.

از سوی دیگر ضعف کاخ سفید در مهار انتشار ویروس کرونا این کشور را به بزرگ‌ترین مرکز شیوع این بیماری تبدیل کرده است و ترامپ با شانه خالی کردن از زیر بار اشتباهات و مسئولیت‌هایش چین را عامل مرگ‌و میر و ابتلا به این بیماری در آمریکا معرفی می‌کند.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید