دستیار رییس جمهوری آذربایجان اعلام کرد که احتمالا مذاکرات حل مناقشه قره باغ در آمریکا نتیجه ای حاصل نمی شود.

 آذربایجان: مذاکرات حل مناقشه قره باغ در واشنگتن نتایج مثبتی نخواهد داشت

به گزارشسلام نو به نقل از ایرنا، " حکمت حاجی اف " دستیار رییس جمهوری آذربایجان گفت : انتظار نداریم در مذاکرات حل مناقشه قره باغ با حضور وزیران امور خارجه جمهوری آذربایجان ، ارمنستان و آمریکا  پیشرفتی حاصل شود .

 به گزارش روز پنجشنبه منابع خبری باکو ، حاجی اف طی سخنانی در نشست انلاین  انجمن روزنامه نگاران  خارجی انگلیس با اشاره به این که امریکا یکی از روسای گروه میانجی مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا ویژه حل مناقشه قره باغ است ، افزود: واشنگتن در راستای حل مسالمت آمیز این مناقشه تلاش کرده ولی نتیجه ای حاصل نشده است .

  دستار رییس جمهوری آذربایجان همچنین ادامه نزدیک به 30 سال مذاکرات حل مسالمت امیز مناقشه قره باغ را خاطر نشان کرد و گفت :  گروه میانجی مینسک نیز در رابطه با شکست این مذاکرات مسوولیت دارد .

  مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا وزیران امور خارجه ارمنستان و جمهوری آذربایجان را برای بررسی روز جمعه راهکارهای حل مناقشه میان این دو کشور قفقاز جنوبی به واشنگتن دعوت کرده است .

  آمریکا ، فرانسه و روسیه  از سال 1997  میلادی ریاست  مشترک در گروه میانجی مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا تاسیس شده در سال 1992 میلادی برای حل مسالمت امیز مناقشه قره باغ ، بر عهده دارند .

  کارشناسان یکی از دلایل عمده بروز درگیری های فعالی میان نیروهای نظامی جمهوری آذربایجان و ارمنستان در منطقه مورد  مناقشه قره باغ را ناتوانی گروه میانجی مینسک در زمینه حل مسالمت امیز مناقشه قره باغ می دانند .

 درگیری های نظامی میان نیروهای ارمنستان و جمهوری آذربایجان از ششم مهر ماه در منطقه مورد مناقشه قره باغ ادامه دارد .

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید