رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز درباره آخرین وضعیت امار کرونا در این استان توضیح داد.

آمار جان باختگان کرونا در فارس از یک هزار  و ۲۰۰ نفر گذشت

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، هر روز که می گذرد طیف بیشتری از شهروندان در شیراز و سایر شهرستان های استان فارس قربانی ویروس کشنده کرونا می شوند ، با آمدن پاییز موج تازه ای از این بیماری مرگبار به تاخت آمده است و جمعیت بیشتری را درگیر رنج بیماری می‌کند.

بر اساس گزارش های موجود کرونا چهره بیش از ۱۷ شهرستان استان فارس را در وضعیت قرمز قرار داده است ، این ویروس مرگبار  جان یکی دیگر از مدافعان سلامت در استان فارس را نیز گرفت و خستگی بیشتری بر جان مدافعان سلامت گذاشت  ، آمار جان باختگان کرونا در استان فارس از یک هزار  و ۲۰۰ نفر فراتر رفت و همچنان بیمارستان ها و مراکز قرنطینه در شیراز و دیگر شهرهای فارس مملو از بیمار است.

نشست ستاد مدیریت بیماری کرونا در استان فارس همچنان بر اندرزهای بهداشتی و زدن ماسک ، رعایت فاصله گذاری اجتماعی ، پرهیز از آمد و شد های غیر ضروری و توجه به شیوه نامه های بهداشتی پافشاری می کند.

 رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز روز سه شنبه در یکصد و هشتاد و هشتمین نشست ستاد مدیریت بیماری کووید ۱۹ در دانشگاه، از انجام سه هزار و ۱۵۱ تست در آزمایشگاه های تشخیصی مولکولی استان در طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و با تاکید بر اهمیت و حمایت مسوولان ارشد استان و به ویژه فرمانداران در شهرستان ها، گفت: برای مدیریت بحران بیماری کووید ۱۹ در سطح استان، همکاری بین بخشی سازمان ها و ورود فرمانداران در شهرستان ها بسیار تاثیرگذار است.

مهرزاد لطفی ضمن بررسی آمار نمونه های انجام شده آزمایش کرونا طی روز گذشته تاکنون در فارس، عنوان کرد: مراکز آزمایشگاهی تشخیصی کروناویروس در استان به صورت شبانه روزی در حال فعالیت هستند.

دکتر لطفی به بررسی آمار مبتلایان، موارد مرگ و میر، افراد بستری و بهبودیافته، روند خدمت رسانی به مبتلایان و موارد مشکوک در مراکز درمانی و عملکرد مراکز آزمایشگاهی تشخیصی کروناویروس و همچنین بررسی عوامل تاثیرگذار در افرایش ضریب ابتلای کادر درمان به بیماری کووید ۱۹ پرداخت.

علی اکبری  معاون درمان دانشگاه نیز در این نشست با اعلام آمار مبتلایان و افراد بستری در مراکز درمانی و بیمارستان های فارس، درباره شیوه خدمت رسانی به مبتلایان و مراجعان در بیمارستان های شیراز و شهرستان های استان توضیحاتی ارایه داد.

وی با اشاره به افزایش تعداد موارد مثبت، ابتلا و فوت بیماران کووید ۱۹، هشدار داد: کادر بهداشت و درمان درگیر با کرونا دچار خستگی مفرط شده اند، ظرفیت تخت های بیمارستان ها دچار محدودیت شده و مجموعه سلامت فارس با بحران جدی مواجه شده است.

این مقام مسوول در دانشگاه از مردم خواست تا ضمن استفاده از ماسک از خانه تا خانه و پرهیز از حضور در تجمعات، شستشو و ضدعفونی کردن مرتب دست ها و رعایت فاصله فیزیکی را جدی بگیرند. 

از دیروز تا امروز ۲۹ مهر ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۵ هزار و ۳۹ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شدند و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۵۳۹ هزار و ۶۷۰ نفر رسید ،  در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۳۲۲ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۳۱ هزار و ۳۴ نفر رسیده است.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید