۲۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۲
کد خبر: 55185407

پلیس پاکستان با اتهام رهبری جمعیت در شعار علیه ارتش، داماد نواز شریف نخست‌وزیر برکنار شده این کشور را بازداشت کرد.

داماد نواز شریف دستگیر شد

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، دستگیری "محمد صفدر" پس از آن انجام شد که حزب اپوزیسیون مسلم لیگ شاخه نواز، به مجموعه‌ای از اعتراضات ملی علیه دولت نخست‌وزیر "عمران‌ خان" پیوست. اپوزیسیون دستگیری او را محکوم کرد و گفت مقامات می‌خواستند خانواده شریف را هدف قرار دهند.

پلیس، صفدر را در اتاق هتلی در کراچی که در آنجا با همسرش "مریم نواز" اقامت داشت، دستگیر کرد. مریم نواز روز یکشنبه برای یک تجمع گسترده ضددولتی سخنرانی کرده بود.

اما حزب و خانواده صفدر گفتند او پس از صدور قرار وثیقه توسط دادگاه، آزاد شده است.

صفدر روز یکشنبه از مقبره "محمد علی جناح"- کسی که در سال ۱۹۴۷ رهبری جنبش استقلال به منظور جدایی از بریتانیا را بر عهده داشت- بازدید کرد. جناح در پاکستان با اکثریت مسلمان، به عنوان یک چهره قابل احترام باقی مانده است و مقبره او نیز عموماً سیاست‌مداران و رهبران را به خود جذب می‌کند.

زمانی که صفدر در مقبره جناح بود، جمعیتی را در شعار "به رأی احترام بگذارید! "، رهبری کرد. این شعار در پاکستان به منزله انتقاد از ارتش این کشور تلقی می‌شود که در بیشتر تاریخ پاکستان به طور مستقیم یا غیرمستقیم، بر این کشور ۲۲۰ میلیون نفری حکومت کرده است.

سر دادن شعارهای سیاسی در مقبره جناح به طور گسترده تابو تلقی می‌شود. پلیس می‌گوید صفدر را که خود عضوی از حزب مسلم لیگ پاکستان است، بعد از دریافت شکایتی از یکی از شهروندان مبنی بر ادعای مورد آزار قرار گرفتن، دستگیر کرده است.

ساعاتی بعد از دستگیری صفدر، همسر سیاست‌مدارش "مریم نواز صفدر" (دختر نواز شریف) در یک کنفرانس خبری گفت که پلیس برای بردن همسرش، به زور وارد اتاق شده است. وی مدعی شد که پلیس کراچی توسط "نیروهای ناشناس اما شناخته شده" مورد استفاده قرار گرفته تا صدای آن‌ها را سرکوب کند، به این معنی که ارتش در دستگیری شوهرش نقش داشته است.

وی افزود که احزاب اپوزیسیون تا زمانی که عمران خان از قدرت پایین کشیده شود، به اعتراضات خود ادامه خواهند داد.

کد خبرنگار: ۱۲
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید