سعید نمکی، وزیر بهداشت گفت: باید برای یک درگیری سنگین با ویروس کرونا آماده شویم، این موجود با تمام موجودات دیگر متفاوت است.

 با خواندن آمار کرونا اضطراب می‌گیرم/ نگران‌ افتادن در سیاه چاله‌ کرونا هستم

به گزارش سلام نو به نقل از ایلنا، «سعید نمکی» وزیر بهداشت در ستاد استانی پیشگیری و مدیریت بیماری کرونای استان آذربایجان غربی در رابطه با وضعیت شیوع کرونا در کشور، بیان کرد: حضور امروز من در این مراسم در وهله اول به دلیل عرض خسته نباشید به همکارانم است و از سوی دیگر دل نگران امروز و فردای وضعیت کشور هستم، خدا را شاهد می‌گیرم که در هفت الی هشت ماه گذشته یک شب را به یاد ندارم که پیوسته یک ساعت خوابیده باشم و حتی یاد ندارم که روز تعطیلی را بتوانم در این مدت برای خودم روز تعطیل نام بگذارم، چون غیر از چند سفر کاری تنها کاری که کردم دو بار بر سر تربت مادرم رفتم.

وی ادامه داد: وقتی هرشب آمارهای شیوع کرونا استان‌ها را مشاهده می کنم، یکی از اضطراب‌های من این است که خدایی نکرده به سیاهچاله‌ای بیفتیم که در آمدن از آن سیاه‌چاله کار بسیار سخت و دشواری باشد.

نمکی بیان کرد: اواخر دی ماه که خبر حضور این ویروس را از کشور چین شنیدم با توجه به سابقه اجرایی و علمی که در این زمینه داشتم و می دانستم که این ترکیب نامیمون ترکیب وحشتناک و هراسناکی برای بشریت خواهد بود، در همان بهمن‌ماه همکارانم را صدا زدم و به آنها گفتم که باید حواسمان را جمع کنیم چون یکی از پیچیده ترین موجودات باعث ایجاد خطر خواهد شد، نمی خواهم خیلی آمد و رفت آن ویروس را کالبدشکافی کنم چون چیزی را حل نمی‌کند، به غیر از اینکه باعث سیاهچاله نزاع سیاسی و بین المللی می‌شود که این اصلاً کار ما نیست و فعلا هم به نفع ما نخواهد بود.

وزیر بهداشت گفت: به دوستان گفتم این موجودی که من می‌بینم با تمام موجوداتی که تا امروز مرور کردم متفاوت است و بدانید که باید خودمان را برای یک درگیری سنگین با این ویروس آماده کنیم، این نگاه و عدم سهل انگاری باعث شد تا ما گام‌های بلند برداریم و من معتقدم در این موضوع اگر دشمن را حقیر بشماریم باختیم.

وی ادامه داد: آنچه که ما را در این مقوله حمایت و هدایت کرد علاوه بر فضل الهی پیش بینی های بسیار درست بود که در مجموعه وزارت بهداشت اتفاق افتاد.

وی افزود: اولین بار گفتیم راه‌های هوایی به چین را ببندید، اما خیلی‌ها این حرف ما را باور نکردند، حتی یادم است وقتی برای همین موضوع چانه می‌زدم، عده‌ای با لبخندهای عاقل اندر سفیه به من نگاه می‌کردند. من همان روز گفتم آتشی در نیستان این کشور خواهد افتاد که دامن تک تک خانواده هایتان را می‌گیرد.

نمکی گفت: ما بعد از گرفتاری در گرداب قم بعد از دو هفته تازه تعدادی تست پی سی آر را یکی از دوستانمان با چمدان وارد کشور کرد در صورتی که ما روز اول طراحی تست برای شناسایی این بیماری را کرده بودیم، حتی آقای دکتر جان بابایی را در بهمن ماه به تک تک استان‌ها فرستادم تا بروند و تخت آماده کنند که در عرض دو هفته، دو هزار تخته آی‌سی‌یو در این مملکت سرپا شد، این رکورد در تاریخ جهان هم نبوده است.

وزیر بهداشت ادامه داد: بعضی از عدم درک متقابل‌ها آدم را به شدت می رنجاند، ما با سختی بسیار زیاد کار را شروع کردیم، حداقل در جبهه‌ی خط حمله دشمن را می شناختیم اما اینجا گاهی صمیمی ترین دوست ما که در کنار ما ایستاده بمب ویروس است و در واقع این نگاه مهربان دارد به من شلیک می کند.

وی بیان کرد: در یک شهر روزی ۱۲ الی ۱۵ پرستار در روز به ویروس کرونا آلوده می‌شوند که یا برای قرنطینه روانه‌ی خانه می‌شوند و یا باید به تخت آی‌سی‌یو بروند، اگر ما توانستیم در کمتر از ۶۰ روز میزان بستری مان را به ۲۰ درصد کاهش دهیم به دلیل فداکاری این خدمتگزاران عرصه سلامت بوده است.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید