ترامپ از توافق برای خارج کردن سودان از فهرست دولت‌های حامی تروریسم در ازای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی خبر داد.

شرط ترامپ برای خروج سودان از فهرست دولت‌های حامی تروریسم

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا دوشنبه‌شب در پیامی توییتری نوشت: دولت جدید سودان که پیشرفتی عالی دارد، توافق کرد که ۳۳۵ میلیون دلار به قربانیان تروریسم در آمریکا و خانواده‌های آنان پرداخت کند. وقتی پرداخت شد، من سودان را از فهرست دولت‌های حامی تروریسم خارج می‌کنم.

ساعاتی پیش خبرگزاری رویترز به نقل از دو مقام آمریکایی نوشت که دولت ترامپبه حصول توافقی با سودان نزدیک می‌شود که براساس آن واشنگتن خارطوم را از فهرست دولت‌های حامی تروریسم حذف می‌کند.

یکی از مقام‌های آمریکایی به رویترز گفت که این توافق که احتمالا در روزهای آینده اعلام می‌شود، همچنین شامل گام‌هایی برای ایجاد روابط دیپلماتیک میان سودان و رژیم صهیونیستی است اما هنوز کار بر روی جزئیات آن ادامه دارد.

به نوشته رویترز، تنش‌زدایی از روابط رژیم صهیونیستی با یک دولت عربی دیگر می‌تواند ترامپ را قادر به اعلام دستاورد دیپلماتیکی دیگر در آستانه انتخابات ریاست جمهوری ۱۳ آبان‌ماه کرده و به انتخاب مجدد او کمک کند.

براساس این گزارش، یکی از محورهای مهم مذاکرات میان سودان و ایالات متحده، اصرار خاطوم بر این نکته است که خروج این کشور از فهرست دولت‌های حامی تروریسم آشکارا به عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی ربط داده نشود.

همچنین، مقام‌های سیاسی و نظامی سودان در رابطه با سرعت عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی اختلاف نظر دارند.

پیشتر، مقام‌های امارات متحده عربی و بحرین به همراه مقام‌های صهیونیستی با حضور در کاخ سفید، توافق سازش با رژیم صهیونیستی را در حضور ترامپ امضا کردند.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید