بنا بر اعلام ابوالقاسم شمسی معاون سازمان خصوصی سازی پرسپولیس زودتر از استقلال وارد بورس می شود.

زمان ورود پرسپولیس به بورس اعلام شد

به گزارش سلام نو به نقل از ورزش سه، ابوالقاسم شمسی جامخانه معاون سازمان خصوصی سازی در باره واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به بازار سرمایه اعلام کرد که این کار نهایتا تا یکی دو ماه دیگر عملی خواهد شد.


شمسی جامخانه در مورد روند واگذاری سرخابی ها گفت: جلسات هفتگی واگذاری سرخابی ها از نیمه دوم سال 98 شروع شده و مرتبا برگزار می شود و از ابتدای سال 99 با ریاست وزیر ورزش در این وزارت خانه برگزار می شود. بحث مالکیت مجموعه های ورزشی شهید درفشی فر و شهدای گمنام با سند تک برگ برای پرسپولیس و مجموعه ورزشی شهید مرغوبکار و کمپ مرحوم حجازی برای استقلال ثبت شد.


وی ادامه داد: باشگاه پرسپولیس آماده سازی خوبی را انجام داده است و بحث افزایش سرمایه این شرکت در حال انجام است و از مبلغ یک میلیون تومان فعلی به 700 میلیارد تومان افزایش پپیدا کرده است و گزارش توجیه افزایش سرمایه تهیه شده و برای حسابرس و بازرش قانونی ارسال شده است. امیدواریم که ظرف دو هفته آینده برای پذیرش شرکت فرهنگی ورزشی پرسپولیس به هیئت پذیرش فرابورس داده شود.


او گفت: همزمان با گزارش توجیه افزایش سرمایه، از طریق معاون ورزشی باشگاه، برنامه بودجه 3 سال آتی و صورت های مالی باشگاه نهایی شده و در اختیار سازمان حسابرسی است. خیلی امیدواریم که ظرف 2 هفته آینده این گزارشات تکمیل و نهایی شود.


معاون سازمان خصوصی سازی اظهار داشت: صورت های مالی تیر ماه استقلال هنوز نهایی شده و پس از نهایی شدن صورت های مالی آنها، بحث افزایش سرمایه این تیم نیز شروع می شود. با توجه به اینکه اسناد مالی استقلال نیز اخذ شده و گزارش توجیهی در مرحله تهیه است و با توجه به اینکه صورت های مالی نهایی نشده، گزارش سازمان حسابرسی زمان زیادی می برد و پیش بینی ما این است ابتدا پرسپولیس در فرابورس پذیرش شود و سپس استقلال نیز وارد بازار سرمایه می شود.


وی درباره گره بزرگی که ممکن است در مسیر خصوصی سازی دو باشگاه وجود داشته باشد، گفت: ما پیش بینی کرده بودیم که سند مالکیت مجموعه های ورزشی را ظرف نهایتا 3 ماه بگیریم، اما زمانی که وادر کار شدیم، خیلی به مشکلات خوردیم و به سختی کار پیش رفت و پس از همکاری نهادهای مختلف توانستیم سند مالکیت این مجموعه ها را دریافت کنیم.
شمسی جامخانه در پایان گفت: تمام تلاشمان را می کنیم که تا آخر آبان ماه این کار را انجام دهیم. ممکن است یکی دو هفته این کار با تاخیر و یا حتی زودتر انجام شود ولی شما مطمئن باشید هر دو باشگاه استقلال و پرسپولیس نهایتا تا 2 ماه آینده به صورت عرضه اولیه وارد بازار سرمایه می شوند.

کد خبرنگار: ۱۲
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید