حسن همتی، عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس، معتقد است اگر همت و اراده‌ای وجود داشته باشد می‌توان جلوی خصوصی سازی رانتی را گرفت ولی وقتی به معیشت مردم از پنجره سیاست زدگی نگاه کنیم خصوصی سازی رانتی‌تر نیز می‌شود.

اگر اراده‌ای باشد می‌توان جلوی خصوصی سازی رانتی را گرفت

به گزارش سلام نو، برنامه «بدون خط خوردگی» رادیو گفت‌وگو در خصوص تبعات خصوصی‌سازی رانتی در اقتصاد کشور و هشدارهای قوه قضائیه با حسن همتی عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی به صورت تلفنی گفتگو کرد.

حسن همتی با بیان اینکه اگر همت و اراده‌ای وجود داشته باشد می‌توانیم از خصوصی سازی رانتی پیشگیری کنیم، گفت: وقتی به معیشت و اقتصاد مردم از زاویه سیاسی و انتخاباتی نگاه کنیم، چنین تبعاتی نیز در پی خواهیم داشت زیرا نان و سفره مردم را با حزب بازی درگیر کرده‌ایم.

وی افزود: بعضی افراد اندکی از اقتصاد را متوجه نمی‌شوند اما چون هم‌حزبی است، بر مسند یک پست اقتصادی قرار می‌دهند و نتیجه این می‌شود که اوضاع اقتصاد کشور بر هم می‌ریزد و مشکلات معیشت مردم افزایش پیدا می‌کند.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس درباره مجلس به عنوان یک دستگاه نظارتی تصریح کرد: نمایندگان مجلس باید خود را سرباز مردم بدانند و تا زمانی که در این مسند حضور داشته باشند به وظایف نظارتی خود به درستی عمل کنند و بنده نیز قول خواهم داد تا آخرین دقایق خدمت، به وظایف خود در این حوزه عمل کنیم.

وی ضمن اشاره به برنامه‌های مجلس برای نظارت بیشتر، در عین حال بیان کرد: چند ماه بیشتر برای دولت فرصت باقی نمانده است و باید همه امور را برای نظارت بیشتر در دولت آینده آماده کنیم.

همتی با اشاره به مشکلات اقتصادی مردم عنوان کرد: اگر خودروهای ایرانی را کیلویی هم حساب کنیم به ده میلیون تومان نمی‌رسند. ماشینی که تا چند سال پیش پنج میلیون تومان بود الان با قیمت ۱۴۰ میلیون تومان معامله می‌شود. با افزایش قیمت سکه مشکلات زیادی در حوزه زندگی زناشویی به وجود آمده است و افراد زیادی به دلیل عدم توانایی در پرداخت مهریه به زندان رفتند.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید