دکتر حسن قالیباف اصل دبیر و سخنگوی شورای عالی بورس، درباره نحوه واریز سود سهام عدالت توضیحاتی داد.

تصمیم مهم بورس برای سهام عدالت

به گزارش سلام نو به نقل از اقتصاد نیوز، دکتر حسن قالیباف اصل، دبیر و سخنگوی شورای عالی بورس گفت: دیروز در جلسه شورای عالی بورس در خصوص دو محور فرآیند داد و ستد سهام عدالت و تاسیس شرکت های تامین سرمایه تصمیم گیری شد.

وی ضمن بیان اینکه تا به حال ۲۷ شرکت آماده پذیرش در بورس شده‌اند، به آخرین وضعیت سهام عدالت و شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی اشاره کرد و افزود: در جلسه امروز آخرین وضعیت شرکتهای سرمایه گذاری استانی و سهام عدالت بررسی و گزارشی در این خصوص به شورای عالی بورس ارائه شد. بر اساس آیین‌نامه ابلاغ شده در مرداد ماه، شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی موظف بودند سهام‌داران خود را شناسایی و اسامی آنها را در سامانه  ثبت کنند. 

دو ماه از ابلاغ آیین نامه سپری شده و اکنون شرکت‌های سرمایه گذاری باید به منظور انتخاب اعضای هیات مدیره سهامداران را برای حضور در مجمع دعوت کنند.

شرکت‌های سرمایه‌پذیر هم باید سود سهام‌دارانی که روش مستقیم و غیرمستقیم را انتخاب کرده‌اند مطابق سایر سهام‌داران پرداخت کنند. به این ترتیب سود سهامدارانی که روش مستقیم را انتخاب کرده‌اند به حساب شخصی واریز و سود افرادی که روش غیر مستقیم را انتخاب کرده‌اند به حساب شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی واریز می شود.

دکتر قالیباف به ضرورت اصلاحات مصوبه سال ۹۱ شورایعالی بورس در خصوص شرکت های تامین سرمایه نیز اشاره کرد و افزود: با توجه به مصوبات شورا در سال ۹۱ تاسیس شرکت های سرمایه گذاری موسسین می توانستند حداکثر ۳۵ درصد یک شرکت تامین سرمایه را داشته باشند. اما امروز با اصلاحاتی که در این مصوبه صورت گرفت موسسین شرکت هایی که سهام عام تشکیل می دهند، فارغ از این که یک گروه یا چند گروه باشند، می توانند حداکثر۶۰ درصد یک شرکت تامین سرمایه را داشته باشند و مجاز هستند که ۴۰ درصد مابقی را پذیره نویسی عمومی کنند. همچنین اگر گروه یا گروه هایی عضو هیات مدیره و سهامدار یک شرکت تامین سرمایه باشند نمی توانند در دیگر شرکت های تامین سرمایه به عنوان عضو هیات مدیره حضور داشته باشند.

کد خبرنگار: ۱۴
۴دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سیده سعادت حسینی IR ۱۶:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۳
    1 0
    سلام خسته نباشید توروخدا تکلیف سهام عدالت متوفیان را زودتر روشن کنید ممنون
  • م IR ۲۰:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۳
    2 0
    سلام،چراسهم ماکه جزاستان ایلامه محرومه بدبخت هستیم ازتمام استانهای دیگه ارزانتره؟یعنی چون ماهشت سال جنگ وموشک روی سرمون بودوعزیزانمونوازهمه بیشترازدست دادیم حقمون همینه ازین مملکت؟مثلاالان فقط شرکت وسیلام منفیه وازهمه ارزونتر،لطفاجواب بدیدبینم جرم ماچیه اهل استان ایلامیم که کسی بفکرش نیست امااگه شری باشه گردن مارومیگیره
  • فریباربوندی IR ۱۹:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
    0 0
    توروخدازودترواریزکنید اجاره دوماه عقب افتاده روبه صاحبخونه بدم
  • مصطفی IR ۰۱:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۵
    0 0
    وقت بخیر نزدیک به 3ماه 30درصد سهام عدالت برای فروش به کارگزاری سعدی فقط یک میلیون خرده ای بحساب ریختن سهم فروخته شده چرا پول به مردمان پرداخت نمیکنند مردم مشکل داشتن سهام فروختن هربار 500تومن پرداخت میکنند

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید