سو ووک، وزیر دفاع کره جنوبی برای دیدار با مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا و گفتگو درباره مساله کره شمالی و انتقال کنترل عملیات جنگی به آمریکا رفت.

سفر وزیر دفاع کره جنوبی به آمریکا

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، سو ووک، وزیر دفاع کره جنوبی و مارک اسپر، همتای آمریکای‌اش روز چهارشنبه در واشنگتن دیدار می‌کنند که این دیدار چند روز پس از آن صورت می‌گیرد که پیونگ یانگ از موشک جدید خود که گمان می‌رود می‌تواند آمریکا را هدف قرار دهد، رونمایی کرده است.

وزیر دفاع کره جنوبی پیش از این سفر اخیرا با وزیر دفاع آمریکا گفتگویی تلفنی داشت و بر تعهدات دو کشور برای یک ائتلاف قوی و همکاری دفاعی مشترک تاکید کرده بود.

انتظار می‌رود که مساله کره شمالی و برنامه‌های موشک بالستیک این کشور به همراه برنامه‌های اتمی آن در این نشست بین اسپر و وزیر دفاع کره جنوبی مورد بحث قرار گیرد. از دیگر موضوعات مورد بحث، تکمیل فرآیند انتقال کنترل عملیات جنگ به نیروهای کره جنوبی از واشنگتن در سئول است.

مساله دیگر نیز گفتگو درباره توافق اشتراک هزینه حضور نیروهای آمریکایی در کره جنوبی است که سئول چقدر می‌خواهد برای حضور ۲۸ هزار و ۵۰۰ نیروی آمریکایی مستقر در این جزیره بپردازد. مذاکرات در این باره مدت‌هاست که به بن بست خورده چون آمریکا به دنبال افزایش چشمگیر اشتراک هزینه‌های دفاعی است اما سئول آن را نمی‌پذیرد.

آمریکا همچنین به دنبال گسترش یک گروه متشکل از چهار کشور در آسیا-اقیانوسیه است که هدفش ادامه تلاش‌های نظارتی برای عملکرد چین در منطقه محسوب می‌شود. اعضای کنونی این گروه ژاپن، آمریکا، استرالیا و هند هستند.

کد خبرنگار: ۱۲
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید