معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی از اعمال دوباره برخی محدودیت ها به جهت شیوع کرونا در استان خبر داد.

اعمال محدودیت های کرونایی در خراسان جنوبی

به گزارش سلام نو به نقل از مهر، ناصر خوش خبر ظهر یکشنبه در جلسه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا خاطرنشان کرد: با توجه به آمار بالای شیوع بیماری کرونا در سطح استان و صرفاً به منظور پیشگیری از ادامه این روند نگران کننده، محدودیت هایی به کمیته امنیتی ستاد ملی کرونا اعلام شد که با آن موافقت شده است.

وی تأکید کرد: این محدودیت ها تا ۲۵ مهر ماه ادامه دارد و بر اساس درخواست استان، قابل تمدید است.

به گفته وی؛ طبق این مصوبه، کلاس‌های حضوری مدارس دولتی، دانشگاه‌ها، آموزشگاه های فنی و حرفه‌ای و خصوصی با تأکید بر عدم وقفه در فرآیند نظام آموزشی با استفاده از روش های غیر حضوری تعطیل می شوند.

معاون استاندار به کاهش خدمات دهی مهد کودک ها صرفاً برای کودکان دارای مادر شاغل اشاره کرد و گفت: خوابگاه های دانش آموزی و دانشجویی، کلیه اماکن و نقاط هدف گردشگری و تفریحی، کلیه بقاع متبرکه و آستان امامزادگان (ع)، سینماها، نمایشگاه ها، سالن مطالعه کتابخانه ها و بخش های بازی کودکان در پارک ها نیز بر اساس این دستورالعمل تعطیل می شوند.

خوش خبر تصریح کرد: طبق این دستورالعمل، کلیه باشگاه ها، سالن ها، استخرها، پیست های ورزشی، تالارهای پذیرایی و سالن اجتماعات آرامستان ها تا تاریخ ۲۵ مهر، اجازه فعالیت ندارند.

وی ادامه داد: اعمال محدودیت برای فعالیت رستوران ها، فست فودها، اغذیه فروشی ها، قهوه خانه ها، کافی شاپ ها و سایر صنوف مشابه صرفاً به صورت بیرون بر و همچنین ممنوعیت برگزاری گردهمایی ها، سمینارها و دیگر تجمعات غیرضروری از جمله این مصوبات است.

به گفته وی؛ این موارد لازم الاجراست و کمیته نظارت ستاد مدیریت کرونای استان نیز روند اجرای آنها را کنترل خواهند کرد.

معاون استاندار خراسان جنوبی به شرایط کنونی استان اشاره کرد و گفت: با توجه به تغییر فصل و رواج حالتی از عادی انگاری در سطح جامعه و بی تفاوتی نسبت به رعایت شیوه نامه های بهداشتی، به طور ملموسی شاهد افزایش آمار بیماران کرونایی هستیم.

خوش خبر تأکید کرد: کرونا، قبل از اینکه یک موضوع درمانی باشد، یک مسئله اجتماعی است چرا که با وجود شناخت ضعف ها، اقتضائات و ابزارهای لازم، متأسفانه شاهد فراز و فرودهای فراوانی در زمینه شیوع بیماری هستیم.

وی با ذکر این نکته که مردم به هر میزان که در رعایت پروتکل ها هوشمندانه اقدام کنند، در کاهش آمار بیماری موفق تر هستیم، اظهار داشت: بخش عمده ای از مردم شیوه های استفاده صحیح از ماسک، نوع برخورد با فرد مبتلا به کرونا و مواردی از این دست را هنوز نمی دادند لذا موضوع آموزش دقیق این موارد باید در دستور کار دانشگاه علوم پزشکی و کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی قرار گیرد.

معاون استاندار خراسان جنوبی با اشاره به مناسبت های پیش رو خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط حاد مشهد به لحاظ شیوع بیماری کرونا، سفر به این شهر مقدور نیست.

خوش خبر عنوان کرد: با توجه به اعمال محدودیت های اعلام شده، برگزاری هر گونه مراسم ویژه این ایام تابع شیوه نامه های بهداشتی است.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید