سرمربی استقلال در اولین جلسه تمرین این تیم اعلام کرد ما به دنبال گرفتن ستاره سوم تیم هستیم و نیز می‌خواهیم سومین قهرمانی آسیا را کسب کرده و در جام بین‌قاره‌ای (جام باشگاه‌های جهان) شرکت کنیم.

در فکر حضور در جام باشگاه‌های جهان هستیم

به گزارش سلام نو به نقل از روزنامه فرهیختگان، تمرینات پیش‌فصل تیم فوتبال استقلال برای حضور قدرتمند در دوره بیستم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های ایران از بعدازظهر روز گذشته در ورزشگاه آزادی و در زمین شماره2 این مجموعه ورزشی زیر نظر کادر فنی و سرپرست جدید این باشگاه در غیاب ملی‌پوشان و بازیکنان خارجی در یک هوای مطبوع پاییزی آغاز شد. از آنجاکه از شب قبل از برگزاری این تمرین توسط کانال باشگاه اطلاع‌رسانی شده بود که دقایق نخستین تمرین برای اصحاب رسانه باز خواهد بود، خبرنگاران رسانه‌های مختلف خود را به زمین شماره ۲ مجموعه ورزشی آزادی رساندند تا اولین تمرین استقلال با محمود فکری را مورد پوشش خبری و تصویری قرار دهند و از این حیث تمرین آبی‌پوشان روز شلوغی را سپری کرد و این درحالی است که چندتن از هواداران این تیم که البته اعلام شده بود نمی‌توانند به‌خاطر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در تمرین حاضر شوند، خود را به پشت در مجموعه آزادی رساندند تا فرصت کوتاه ورود و خروج بازیکنان و کادر فنی را غنیمت شمرده و بعد از مدت‌ها با ستاره‌های خود از نزدیک دیدار و گفت‌وگو کنند.

حجت نظری گم شد

برای این تمرین که به‌عنوان تمرین معارفه محمود فکری و دستیارانش از آن یاد شده بود، به‌جز هواداران، سایر اقشار فوتبالی دیگر از خبرنگاران و عکاسان گرفته تا تعداد پرشمار لیدرها و دوست و رفیق بازیکنان در محل تمرین استقلال حاضر شدند و این درحالی است که از بین پیشکسوتان و مدیران سابق استقلال نیز بسیاری از آنها خود را به تمرین این تیم رساندند. در این بین حجت نظری، عضو شورای شهر تهران که در بین اعضای هیات‌رئیسه استقلال نیز قرار دارد، برای رسیدن به زمین شماره۲ آزادی دچار دردسر شد و این مجموعه را گم کرده بود که البته با کمک برخی عوامل و ارسال لوکیشن دقیق محل تمرین نظری نیز به هر شکلی که بود خود را به تمرین رساند.

غایبان سرشناس

در جلسه تمرینی روز گذشته و در بین هریک از عوامل باشگاه یک غایب سرشناس وجود داشت که در این بین و از بین مدیران باشگاه اسماعیل خلیل‌زاده، رئیس هیات‌مدیره استقلالی‌ها که عملکرد وی انتقاد هواداران را به‌همراه داشته است غایب بود که پیگیری‌های خبرنگار «فرهیختگان» نشان داد خلیل‌زاده به‌خاطر حضور در شمال کشور و مراسمی که به‌منظور درگذشت یکی از اقوام وی گرفته شده بود، نتوانست خود را به اولین تمرین استقلال برای فصل جدید برساند. از سوی دیگر حنیف عمران‌زاده، دستیار محمود فکری در نساجی نیز در این تمرین غایب بود و به‌جای وی آرش برهانی و سعید عزیزیان در تمرین حضور داشتند و همین موضوع پیگیری‌های خبرنگار را درپی داشت که مشخص شد گویا مخالفت مسئولان نساجی تا به اینجا در غیبت حنیف بی‌تاثیر نبوده است.

با این‌حال مددی، سرپرست باشگاه استقلال در این‌مورد به «فرهیختگان» اعلام کرد از فکری خواسته تا امروز اسامی تمامی دستیارانش را برای تنظیم قرارداد جدید به باشگاه اعلام کند و در این بین مشخص خواهد شد حنیف عمران‌زاده هم در بین دستیاران او قرار دارد یا خیر. داریوش‌ شجاعیان نیز سرشناس‌ترین غایب در جمع بازیکنان بود. در این خصوص نیز مددی به «فرهیختگان» گفت: «حال مادر شجاعیان خوب نیست و او از ما اجازه گرفت تا در تمرین نخست حضور نداشته باشد و با توجه به این وضعیت این اجازه را به وی دادیم تا داریوش به مادرش رسیدگی کند.»

اتحاد رمز پیروزی!

محمود فکری که رکورددار پوشیدن پیراهن استقلال در این باشگاه پرطرفدار به‌شمار می‌رود و از سوی دیگر دومین بازیکنی محسوب می‌شود که بیشترین بار بازوبند کاپیتانی را بر بازی خود بسته است، به‌عنوان یکی از قدیمی‌ترین و متعصب‌ترین پیشکسوتان این باشگاه به خانه خود بازگشته تا برای اولین‌بار هدایت آبی‌پوشان را عهده‌دار شود. در این بین دستیاران کاملا استقلالی ازجمله مرفاوی، برهانی و دین‌محمدی فکری را همراهی کرده‌اند، هرچند انتخاب عزیزیان از آنجاکه وی مدت‌ها در پرسپولیس بازی کرده و حتی در این تیم به‌عنوان مربی به فعالیت پرداخته بود، کمی انتقادها را به‌همراه داشت. با این‌حال او نیز به‌عنوان مربی گلرهای استقلال کار خود را آغاز کرد، ولی نکته اصلی حضور پرشمار پیشکسوتان مدیران و عوامل سابق باشگاه استقلال در این تمرین بود، تا جایی‌که بعد از سال‌ها، اتحاد و انسجام و جمع شدن آنها زیر پرچم استقلال یک‌بار دیگر به خوبی نمود پیدا کرده و چه‌بسا همین موضوع می‌تواند درنهایت موفقیت استقلال را نویدبخش باشد.

در این بین از امیرحسین صادقی گرفته تا بهتاش فریبا و نصرالله عبداللهی، پرویز مظلومی، کاظم اولیایی و همچنین نظری‌جویباری به‌همراه تنی چند از دیگر پیشکسوتان باشگاه افرادی بودند که برای نخستین تمرین فصل جدید استقلال و جلسه معارفه سرمربی و کادر فنی جدید این باشگاه خود را به مجموعه آزادی رسانده بودند.

همه بودند جز سعادتمند

نکته جالب اینکه که در حاشیه تمرین دیروز تمامی ارکان باشگاه استقلال که در زمان احمد سعادتمند در این باشگاه روی کار بودند، روز گذشته نیز خود را به مجموعه ورزشی آزادی رسانده و درکنار بازیکنان و کادر فنی در جلسه معارفه حضور پیدا کردند. از قیم و نوروزی معاونان بین‌الملل و اقتصادی باشگاه گرفته تا خود مددی که به‌عنوان معاون اجرایی در زمان سعادتمند کار خود را آغاز کرده و حالا سرپرست باشگاه به‌شمار می‌رود و از بین اعضای هیات‌مدیره نیز به‌جز خلیل‌زاده همگی حضور داشتند و انگار در این بین فقط سعادتمند یعنی مدیرعامل قبلی باشگاه اضافه بود و باید از استقلال می‌رفت.

هدفگذاری فکری؛ ستاره سوم

درحالی‌که اعلام شده بود از ساعت ۱۴ تمرین آغاز می‌شود، اما حدود ۱۵ تا ۲۰ دقیقه طول کشید تا بازیکنان و کادر فنی در بین جمعیت خبرنگاران و حاضران در تمرین خود را به زمین برسانند تا کار آغاز شود.‌ در این بین و قبل از اینکه استقلالی‌ها به‌صورت رسمی استارت بزنند، دور هم حلقه زدند تا صحبت‌های مسئولان و مربیان جدید را بشنوند. در این حلقه به‌جز بازیکنان و کادرفنی سایر ارکان باشگاه و اعضای هیات‌مدیره و معاون آن نیز حضور داشتند. حدود ۲۰ تا ۳۰ دقیقه‌ای مسئولان و مربیان برای بازیکنان به صحبت پرداختند تا حدود ساعت ۱۵ تمرین زیر نظر دستیاران فکری به‌صورت رسمی آغاز شود. وریا غفوری، کاپیتان استقلال به‌خاطر مصدومیت با لباس شخصی در تمرین حاضر شده و تمرین نکرد و ملی‌پوشان نیز مانند علی کریمی، عارف غلامی و مهدی قائدی به‌همراه رشید مظاهری که به‌تازگی به جمع آبی‌پوشان اضافه شده، به‌خاطر همراهی تیم ملی در سفر به ازبکستان و بازی با این کشور و همچنین میلیچ و دیاباته در نخستین تمرین استقلال غایب بودند.

احمد مددی و سپس زبده، عضو هیات‌مدیره استقلال دقایقی برای بازیکنان به صحبت پرداختند و در ادامه نوبت به محمود فکری رسید که او نیز حدود 10دقیقه‌ای با بازیکنان صحبت و بیشتر سعی کرد با سخنان انگیزشی آنها را برای حضور در فصلی فشرده و سخت ازلحاظ روحی و روانی آماده کند. او در بخشی از صحبت‌هایش خطاب به بازیکنان گفت: «باید بهترین خودتان باشید و من هم پای شما هستم و از باشگاه می‌خواهم تا بهترین امکانات را برای شما فراهم کند. من فردی صبور هستم و تا جایی که بشود صبوری می‌کنم و باز هم از شما می‌خواهم امسال بهترین عملکردتان را ارائه بدهید.

ما می‌خواهیم ستاره سوم را بگیریم و می‌توانیم این کار را انجام بدهیم. وقتی که نساجی بودم، این تیم فقط با ۱۰ میلیارد و با بازیکنانی بسته شده بود که کسی آنها را نمی‌شناخت، اما کار را طوری پیش بردیم که با همین نساجی ۱۰ میلیاردی دنبال سهمیه بودیم، با این‌حال الان با این تیم استقلال باید به سومین قهرمانی آسیا و حضور در جام بین‌قاره‌ای (جام باشگاه‌های جهان) فکر کنیم. من تمام توانم را در این فصل می‌گذارم و از شما هم می‌خواهم تا به همین شکل بیشترین توان‌تان را برای استقلال بگذارید و بهترین خود باشید تا بتوانیم با هم به اهداف بزرگی برسیم.

مظلومی در دوراهی تیم‌ملی و استقلال

بازیکنان درحالی وارد زمین شدند که یک‌به‌یک با دسته‌گل از آنها استقبال شده و در این بین نیز دو گوسفند جلوی پای آنها قربانی شد. نکته قابل‌توجه اینکه پرویز مظلومی درحالی در این تمرین حضور داشت که این شایعه به‌وجود آمده بود که او به‌عنوان سرپرست استقلال کار خود را آغاز خواهد کرد. مددی در این‌خصوص به خبرنگار «فرهیختگان» گفت: «ما شسته‌ورفته کار می‌کنیم و همان‌طور که تا خیال‌مان از فکری راحت نشد با او قرارداد نبستیم، حالا هم به مظلومی گفتیم باوجود اینکه وی گزینه سرپرستی باشگاه است، باید رضایت فدراسیون فوتبال را جلب کند تا بتواند روی نیمکت استقلال بنشیند. پرویزخان الان سرمربی تیم ملی جوانان است و نمی‌توان بدون هماهنگی با فدراسیون کاری انجام داد.» در این تمرین خوش‌وبش‌های مظلومی با اعضای کادر فنی ازجمله سیروس دین‌محمدی و صمد مرفاوی و آرش برهانی نیز در نوع خود جالب توجه بود.

همه نگران قائدی، شیخ و میلیچ

دیروز صحبت‌های مطرح شده نگرانی‌های زیادی هم برای هواداران این تیم به دنبال داشت. مددی در جمع خبرنگاران فسخ قرارداد میلیچ را تایید و تاکید کرد که او قول داده در صورت دریافت مطالباتش به استقلال برگردد. همین وضعیت ظاهرا برای شیخ دیاباته هم وجود دارد و البته نگرانی جدیدی هم به قائدی مربوط است. سرپرست باشگاه در این خصوص گفت: «قائدی پیشنهاد خوبی دارد و امیدوارم به دلیل کمبود بودجه ترانسفر نشود.»

سرمربی جدید در پاسخ به خبرنگار:

نیامده‌ایم که استقلال را در لیگ نگه داریم!

از ساعت ۱۵ تمرینات به صورت رسمی با دویدن بازیکنان به دور زمین آغاز شد و جالب اینکه آرش برهانی به‌عنوان مربی جدید استقلال همراه با بازیکنان به دویدن پرداخت و به خاطر اولین حضور فکری در این تمرین وی بیشتر مورد توجه دوربین‌ها و رسانه‌ها قرار گرفت و در اوایل تمرین کمتر فرصت پیدا کرد تا نظارت دقیقی به تمرینات داشته باشد. در این بین وریا غفوری با لباس‌شخصی به تمرینات بازیکنان و هم‌تیمی‌هایش نظارت داشت و از سوی دیگر تمامی پیشکسوتان و عوامل باشگاه و مدیران قبلی استقلال در کنار زمین و در کنار یکدیگر مستقر شده و این تمرین را زیرنظر گرفتند.

فکری در این بین در دو نوبت قبل از حضور در زمین و بعد از صحبت‌های خود با بازیکنان با اصحاب رسانه و خبرنگاران و رسانه‌ها به صحبت پرداخت که شاید مهم‌ترین بخش آن تاکید به شکایت از نساجی به خاطر انتشار قراردادش در فضای مجازی بود و گفت که قطعا پلیس فتا می‌تواند پیگیری کند که این قرارداد چگونه و توسط چه کسانی منتشر شده است.

او در پاسخ به سوال خبرنگار «فرهیختگان» مبنی‌بر اینکه بعد از هفت هشت سال ناکامی استقلال در لیگ برتر آیا این قول را می‌دهد که بعد از حدود یک دهه یک بار دیگر استقلال را در راس فوتبال ایران قرار داده و قهرمان کند گفت: «قولی که نمی‌توانیم بدهیم اما مطمئن باشید اگر حتی چوب خشک هم پیراهن استقلال را بپوشد آن چوب خشک توانمند است و کسی هم که بخواهد پیراهن این تیم را به‌تازگی پوشیده و به استقلال اضافه شود هم باید همین توانمندی را داشته باشد. ان‌شاءالله در ابتدای امر فضای منفی و اتفاقات ناخوشایند گذشته را فراموش کرده و کنار بگذاریم و یک فضای امیدواری و دوستانه را به وجود آورده و ان‌شاءالله آن فضای احترام متقابل نیز دوباره احیا شود و در ادامه اگر بچه‌ها با شخصیت ما آشنا شوند فکر می‌کنم یک فضای خوب و ایده‌آل برای کار کردن و نتیجه گرفتن به‌وجود بیاید.»

وی افزود: «ما نیامده‌ایم تا استقلال در لیگ برتر بماند یا هر نتیجه‌ای کسب کند بلکه استقلال باید همیشه استقلال باشد و بر همین اساس از طرفداران خوب‌مان نیز می‌خواهم تا مثل همیشه ما را کمک کنند. البته نمی‌خواهم به من کمک کنند بلکه به باشگاهی کمک کنند که خودشان صاحب آن هستند و در روزهای سرد و گرم سال و در هر شرایطی برای پشتیبانی و حمایت از آن به ورزشگاه می‌آیند و در این مدت اخیر نیز این ناکامی‌ها باعث شده تا خون دل‌ها خورده و با ناراحتی اتفاقات را دنبال کنند تا ان‌شاءالله در کنار هم یک بار دیگر استقلال را به روزهای خوش گذشته بازگردانیم.»

مهدی‌پور نهایی است، واسعی به مشکل خورد

علی کریمی دوباره مذاکره می‌کند

استقلالی‌ها امروز و فردا با چند بازیکن جدید قرارداد می‌بندند. نکته قابل‌توجه اینکه مهدی عبدیان، عضو هیات‌مدیره استقلال به‌عنوان نماینده باشگاه و مسئول مذاکره با بازیکنان انتخاب شده و در این خصوص نیز باید تقریبا کار مهدی مهدی‌پور با استقلال را تمام‌شده دانست و درمورد واسعی نیز شنیده می‌شود این بازیکن به اشتباه قراردادش را با پیکان فسخ کرده و در صورتی‌که منع قانونی نداشته باشد و رضایت باشگاه پیکان جلب شود، استقلالی خواهد شد. همچنین بعد از بازگشت تیم ملی از ازبکستان علی کریمی نیز یک‌بار دیگر با باشگاه استقلال پای میز مذاکره خواهد نشست.

کد خبرنگار: ۱۲
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید