با توجه به شیوع ویروس کرونا و اعمال محدودیت های شدید پروازی از سوی ستاد ملی کرونا و کاهش تقاضای سفرهای توسط مردم، شرکتهای هواپیمایی و ایرلاین های داخلی این روزها در آستانه ورشکستگی قرار دارند.

افزایش نرخ بلیت هواپیما در روزهای کرونایی

به گزارش سلام نو به نقل از روز نو، شیوع ویروس کرونا و شدت یافتن آن از اواخر سال گذشته باعث شد تا محدودیت های پرواز به شدت از سوی ستاد ملی کرونا ابلاغ و اجرایی شود. این محدودیت ها باعث شد تا اکثر ایرلاین ها به سمت ورشکستگی پیش بروند. در همان روزها که ممنوعیت پروازی اجرا شد برخی از شرکتها و ایرلاین ها به طور کامل و ۱۰۰ درصد پروازهای خود را متوقف و هواپیماهای خود را در آشیانه های خود خاموش کرده بودند.

اما این بار ستاد ملی کرونا تا حدودی به کمک ایرلاین ها و شرکتهای هواپیمایی داخلی شتافته و اعلام کرده که این شرکتها می توانند تا حدودی برای جبران ضرر و زیان های خود و حتی برای جبران رشد نرخ ارز، قیمت بلیط ها را بر اساس وضعیت کف و سقف تعیین شده و به عبارتی با رشد قیمتها جبران کنند.

تعیین سقف و کف قیمت بلیت هواپیما به گونه ای از اول آبان ماه اجرایی خواهد شد که به نظر می رسد رشد قیمت بلیط کمتر از ۳۰ درصد نخواهد بود. این اقدام بر خلاف دوره های قبل است که نرخ بلیط بر اساس عرضه و تقاضا تعیین می شود.

بر اساس ابلاغیه ستاد ملی کرونا قرار است از اول آبان ماه و بر اساس رعایت فاصله گذاری اجتماعی در پروازها ایرلاین های داخلی فقط ۶۰ درصد ظرفیت هواپیما را برای فروش عرضه کنند

مقصود اسعدی سامانی دبیر انجمن شرکتهای هواپیمایی در پاسخ به این پرسش که آیا از اول آبان ماه نرخ بلیط هواپیما گران می شود؟ گفت: بر اساس ابلاغیه ستاد ملی کرونا قرار است از اول آبان ماه و بر اساس رعایت فاصله گذاری اجتماعی در پروازها ایرلاین های داخلی فقط ۶۰ درصد ظرفیت هواپیما را برای فروش عرضه کنند.

وی افزود؛ علاوه بر این ابلاغیه باید اذعان کرد که ارز نیمایی از سال گذشته قطع شده و دلار هم این روزها در قیمت های ۲۸ تا ۲۹ هزار تومان در نوسان است و قطعا این نوسان قیمت به طور مستقیم بر وضعیت شرکتها و ایرلاین های داخلی اثرگذار بوده است. چون شرکتهای هواپیمایی برای تامین قطعات هواپیما نمی توانند از ارز نیمایی بهره مند شوند و باید ارز خود را از بازار آزاد تهیه کنند.

اسعدی سامانی تاکید کرد: رشد نرخ بلیت هواپیما را نمی توان درصد مشخصی برایش در نطر گرفت جرا که در دوره های قبل عرضه و تقاضا قیمت بلیط را تعیین می کرد و این بار سقف و کف قیمتی قرار است قیمت بلیط را برای متقاضیان تعیین کند.

 به نظر می رسد قیمت بلیت هواپیما کمتر از ۳۰ درصد رشد نخواهد کرد.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید