پارلمان کویت با شیخ مشعل الاحمد به عنوان ولیعهد جدید این کشور موافقت کرد.

ولیعهد جدید کویت سوگند یاد کرد

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، شیخ مشعل الاحمد ولیعهد جدید کویت پس از کسب موافقت پارلمان این کشور در برابر نواف الاحمد الجابر الصباح امیر کویت، سوگند یاد کرد.

پارلمان کویت در صفحه توئیتر خود اعلام کرد که با اجماع آرا با تعیین شیخ مشعل الاحمد به عنوان ولیعهد جدید این کشور موافقت کرده است.

ولیعهد جدید کویت نیز پس از موافقت پارلمان این کشور، در برابر نواف الاحمد الجابر الصباح امیر جدید و برادر ناتنی‌اش سوگند یاد کرد.

وی تاکید کرد که  تلاش خواهد کرد که کویت همچنان در مسیر خود به عنوان کشوری پیشتاز در اتکا به قانون اساسی و دموکراسی حرکت کند.

نواف الاحمد دیروز چهارشنبه برادر ناتنی‌اش را به عنوان ولیعهد جدید این کشور انتخاب کرد.

مشعل الأحمد الجابر الصباح ۸۰ ساله و نایب رئیس گارد ملی کویت است.

مشعل الأحمد که صباح الاحمد الصباح امیر فقید کویت را در سفر درمانی به آمریکا همراهی می‌کرد از نفوذ زیادی در خاندان حاکم این کشور برخوردار است.

مشعل پسر هفتم احمد الجابر الصباح است که بین سال‌های ۱۹۲۱ و ۱۹۵۱ بر کویت حکومت می‌کرد و برادر ناتنی جابر الأحمد الصباح است که بین سال‌های ۱۹۷۷ -۲۰۰۶ در کویت حکومت داشت.

او در دهه شصت قرن گذشته وارد وزارت کشور شد و از سال ۱۹۶۷ تا ۱۹۸۰ نیز رئیس اداره تحقیقات عمومی بود. این اداره در دوره ریاست وی به اداره امنیت دولت تبدیل شد.

مشعل ۱۳ ژانویه ۲۰۰۴ به عنوان نایب رئیس گارد ملی کویت منصوب شد.

شیخ نواف الاحمد که سه شنبه ۸ مهر ماه پس از درگذشت شیخ صباح الاحمد الجابر الصباح به عنوان امیر کویت انتخاب شد امروز در حکمی مشعل الأحمد الصباح برادر ناتنی خود را به عنوان ولیعهد منصوب کرد.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید