کریستالینا جورجیوا، مدیر عامل صندوق بین المللی پول روز سه شنبه هشدار داد که شیوع بیماری همه گیر کووید-۱۹ و ویروس کرونا منجر به پس رفت سطح زندگی مردم تقریباً در همه کشورهای جهان می شود اما وخامت اوضاع اقتصاد جهانی نسبت به ماه ژوئن کمتر شده و اقتصاد جهانی از عمق این بحران در حال بازگشت است.

 کرونا منجر به پس رفت سطح زندگی مردم در تمام کشورها می‌شود/ اوضاع اقتصاد جهان نسبت به ابتدای شیوع کرونا بهتر شده

به گزراش سلام نو، کریستالینا جورجیوا، مدیر عامل صندوق بین المللی پول روز سه شنبه هشدار داد که شیوع بیماری همه گیر کووید-۱۹ و ویروس کرونا منجر به پس رفت سطح زندگی مردم تقریباً در همه کشورهای جهان می شود اما وخامت اوضاع اقتصاد جهانی نسبت به ماه ژوئن کمتر شده و اقتصاد جهانی از عمق این بحران در حال بازگشت است.

وی این اظهارات را پیش از نشست سالانه صندوق بین المللی پول و بانک جهانی که قرار است در روزهای آتی از ۱۲ تا ۱۸ اکتبر برگزار شود، در یک رویداد آنلاین به میزبانی دانشکده اقتصاد لندن بیان کرد.

جورجیوا همچنین گفت: ما انتظار داریم که تولید جهانی در میان مدت خیلی کمتر از پیش بینی های انجام شده قبل از همه گیری باشد. تقریباً برای همه کشورها، این اتفاق یک عقب گرد در بهبود سطح زندگی است.

طبق پیش بینی صندوق بین المللی پول، امسال اقتصاد جهانی تقریباً ۵ درصد کاهش می یابد، اما سال آینده بهبود یافته و ۵.۴ درصد رشد می کند.

رییس صندوق بین‌المللی پول در آخرین اظهارات خود گفت: با وجود اینکه وخامت شرایط اقتصاد جهانی نسبت به ابتدای سال کاهش یافته اما هنوز راه درازی برای رسیدن به وضعیت مطلوب در پیش است. صندوق بین‌المللی پول همچنان بهبود نسبی و ناهموار را در سال ۲۰۲۱ پیش‌بینی می‌کند.

 به گزارش رویترز، کریستالینا جورجیوا، رییس صندوق بین‌المللی پول  گفت: "به نظر می‌رسد وخامت اوضاع اقتصاد جهانی نسبت به ماه ژوئن کمتر شده باشد و صندوق بین‌المللی پول در پیش‌بینی بازده اقتصاد جهانی در سال ۲۰۲۰، بازنگری کند."

جورجیوا در سخنرانی خود در دانشکده اقتصاد لندن گفت: "پیام اصلی من این است: اقتصاد جهانی از عمق این بحران در حال بازگشت است."

وی در ادامه بیان کرد: "اما این فاجعه به پایان نرسیده است. در حال حاضر همه کشورها با چیزی که من آن را "صعود طولانی" می‌نامم، مواجه هستند – صعودی دشوار، طولانی، ناهموار و نامطمئن که مستعد عقب‌نشینی نیز است."

این صندوق در ماه ژوئن پیش‌بینی کرد که تعطیلی‌های ناشی از ویروس کرونا، سبب سقوط ۴.۹درصدی تولید ناخالص داخلی جهانی می‌شود که شدیدترین کاهش را از زمان رکود بزرگ در سال ۱۹۳۰ نشان می‌دهد، و به همین دلیل خواستار سیاست‌های حمایتی بیشتر از سوی دولت‌ها و بانک‌های مرکزی شد.

صندوق بین‌المللی پول، پیش‌بینی بازنگری شده خود را هفته آینده، در جلسات سالانه کشورهای عضو که به صورت آنلاین برگزار می‌شود، منتشر خواهد کرد.

جورجیوا گفت: صندوق بین‌المللی پول همچنان بهبود نسبی و ناهموار را در سال ۲۰۲۱ پیش‌بینی می‌کند. در ماه ژوئن، این صندوق رشد جهانی در سال ۲۰۲۱ را ۵.۴درصد پیش‌بینی کرد.

وی افزود: اما ۱۲تریلیون دلار حمایت مالی به همراه کاهش نرخ بهره، به بسیاری از اقتصادهای توسعه‌یافته از جمله ایالات متحده و منطقه یورو اجازه داده که از سخت‌ترین آسیب‌ها فرار کرده و بازیابی را آغاز کنند. چین نیز سریع‌تر از حد انتظار بهبود یافته است.

کد خبرنگار: ۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید