وزیر نیرو گفت:پیش بینی می‌شود که ۱۰ میلیون روستایی از تخفیف صددرصدی برخوردار خواهند شد.

برق ۱۰ میلیون روستایی رایگان می شود

به گزارش سلام نو به نقل از ایلنا، رضا اردکانیان در بیست و سومین هفته پویش # الف – ب – ایران و بهره برداری از ۱۰ پروژه خط و پست در استان هرمزگان که به صورت ویدئو کنفرانس با حضور رییس جمهور برگزار شد، اظهار داشت: در حال حاضر جمعیت شهری تحت پوشش آب سالم در دنیا ۸۵ درصد است اما در ایران ۱۰۰ درصد جمعیت شهری تحت پوشش آب آشامیدنی سالم قرار دارد.

همچنین در روستاها در جهان ۵۳ درصد به آب پایدار دسترسی دارند این درحالی است که این میزان در ایران ۸۲.۵ درصد است.

وی افزود: طی ۷ سال گذشته علاوه بر ۹۰۰ هزار روستایی ۸ میلیون نفر دیگر به آب پایدار دسترسی پیدا کردند و تا پایان دولت ۱.۴ میلیون نفر دیگر نیز به این رقم اضافه خواهد شد. به نحوی که هر هفته ۳۵ روستا به شبکه متصل خواهند شد.

وزیر نیرو با بیان اینکه در حال حاضر ۱۱ هزار و ۹۰۰ روستا از شبکه برق برخوردار هستند گفت: در دولت تدبیر و امید ۳ هزار و ۷۹ روستا برق دار شدند که تا پایان دولت به ۹۹.۹۹ درصد خواهیم رسید.

وی با اعلام اینکه امروز ۱۵۰ روستا در ۲۲ استان کشور به شبکه برق متصل خواهند شد گفت: با اجرای برق امید که با مصوبه هیات وزیران اجرایی خواهد شد و برنامه آن در شهریورماه مدون شد از آبان‌ماه عملیات اجرایی آغاز خواهد شد و براساس آن نیمی از روستاییان از امتیاز تخفیف صددرصدی برخوردار خواهند شد.

اردکانیان در آیین بهره برداری از طرح‌های ملی روستایی و عشایری خاطرنشان کرد: چنانچه مشترکین به شیوه مصرف سال قبل خود ادامه دهند پیش بینی می‌شود که ۱۰ میلیون روستایی از تخفیف صددرصدی برخوردار خواهند شد.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید