رئیس جمهوری آذربایجان اعلام کرد که اگر نیروهای ارمنستان از منطقه تحت مناقشه قره باغ خارج شوند آتش بس را می پذیریم.

جمهوری آذربایجان: با خروج ارمنستان از قره‌باغ جنگ تمام می شود

به گزارش سلام نو به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، الهام علی اف، رئیس جمهوری آذربایجان تضمین خروج نیروهای ارمنستان از منطقه تحت مناقشه قره باغ را شرط پذیرش آتش بس اعلام کرد.

الهام علی اف روز دوشنبه اعلام کرد دولت باکو تنها در صورتی حاضر به پذیرش آتش بس خواهد بود که طرف‌های میانجی در مناقشه، خروج نیروهای ارمنستان از منطقه قره باغ را تضمین کنند. رئیس جمهوری آذربایجان تاکید کرد برای اجرایی شدن هر گونه توافق آتش بس، باید یک جدول زمان بندی در خصوص خروج نیروهای ارمنستان از قره باغ ارائه شود.

دور جدید درگیری‌های نظامی میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان از روز یکشنبه ۲۷ سپتامبر آغاز شد. جمهوری آذربایجان می‌گوید نیروهای مسلح ارمنستان به سوی مناطق مسکونی در خط تماس در جمهوری قره باغ شلیک کرده و سبب مرگ چندین غیرنظامی شده اند. این در حالی است که ارمنستان و مقامات قره‌باغ، جمهوری آذربایجان را متهم می‌کنند که حملات هوایی و موشکی به این منطقه انجام داده است.

وخامت روابط میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان به پایان دوران شوروی سابق باز می‌گردد؛ زمانی که «کشتار سومقاییت» (که در آن ساکنان ارمنی شهرک ساحلی سومقاییت در جمهوری شوروی سوسیالیستی آذربایجان یکی از جمهوری‌های تشکیل‌دهنده اتحاد جماهیر شوروی آن زمان، در اواخر فوریه ۱۹۸۸ هدف گرفته شدند) به وقوع پیوست.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید