وزارت دفاع کشور امریکا در پایگاه خبری "disabledveterans" نوشت: واکسن آنفلوآنزا خطر ابتلا به ویروس کرونا را بیشتر می کند.

خبری ترسناک درباره تزریق واکسن آنفلوآنزا و احتمال ابتلا به کرونا

به گزارش سلام نو به نقل از رکنا، طبق بررسی وزارت دفاع امریکا، خطر ابتلا به ویروس‌های تنفسی مانند کرونا در بین افرادی که واکسن آنفلوآنزا دریافت کرده‌اند، ۳۶ درصد بیشتر از سایر افراد است.

یک مطالعه نظامی با ارزیابی سربازانی که از واکسن آنفلوآنزا استفاده کردند، نشان می‌دهد که این افراد ۳۶ درصد بیشتر از دیگران در معرض ابتلا به ویروس کرونا قرار دارند.

پایگاه خبری "disabledveterans" نوشت، وزارت دفاع کشور امریکا در بین سال‌های ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۸ با بررسی سربازانی که واکسن آنفلوآنزا دریافت کرده‌اند، پی برد که احتمال ابتلا به ویروس‌های تنفسی مانند "کرونا" و "متاپنومو" در افراد واکسینه شده در مقایسه با افراد غیر واکسینه شده به طور قابل توجهی بالاتر است.

در این مطالعه نشان داده شد که واکسن آنفلوآنزا تنها در پیشگیری از ابتلا به این ویروس مناسب است و در عوض احتمال ابتلا به ویروس‌های دیگر را تا ۳۶ درصد افزایش می‌دهد.

این مطالعه در بین سال‌های ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۸ و قبل از ویروس "SARS-CoV-۲" که منجر به ویروس کووید۱۹ می‌شود، انجام شده است؛ منظور از ویروس کرونا در این مطالعه، خانواده‌ کرونا ویروس‌ها است.

این آزمایش به دلیل تداخل دریافت واکسن آنفلوآنزا و ابتلا به ویروس‌های تنفسی در بین پرسنل وزارت دفاع امریکا انجام شده است.

طبق بررسی‌های انجام شده توسط وزارت دفاع امریکا، این مطالعه ارزش توانایی بدن انسان در مبارزه با ویروس‌ها را برجسته می‌کند؛ ظاهراً با ابتلا به آنفلوآنزا بدن به طور طبیعی ممکن است خطر ابتلا به ویروس‌های تنفسی غیرآنفلوآنزا را کاهش دهد. این مطالعه در ژورنال علمی "Vaccine" در ژانویه ۲۰۲۰ منتشر شده است.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید