دکتر ساره محمدی، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: یکی از تفاوت های مهم موج سوم کرونا با موج های دیگر این است که افراد در سنین میانسالی و جوانی درگیر می‌شوند.

کرونا روی جدید خود را نشان داد

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: اگر مردم استفاده از ماسک و فاصله گذاری را رعایت نکنند پاییز سختی خواهیم داشت.

دکتر ساره محمدی روز یکشنبه ۱۳ مهرماه گفت: از زمان شیوع کرونا چند پیک این بیماری را پشت سر گذاشتیم و هم اکنون در پیک سوم هستیم که تفاوت این پیک با پیک های دیگر این است که سن ابتلا به بیماری پایین آمده و افراد در سنین میانسالی و جوانی درگیر می‌شوند و با شدت بیشتری مواجه هستیم که یکی از علل آن می‌تواند مراجعه دیرهنگام بیماران به مراکز بهداشتی درمانی باشد.

محمدی ادامه داد: با توجه به شرایط خطرناکی که هم اکنون با آن مواجه هستیم، پروتکل‌های بهداشتی باید به دقت رعایت شود .

وی افزود: در بسیاری از بیمارانی که با سن کم و بدون مشکلات زمینه‌ای مراجعه کرده‌اند علائم شدیدی  بروز کرده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی البرز با بیان اینکه افراد در صورت بروز علائم باید به مراکز بهداشتی مراجعه کنند، گفت: هشت ماه است که  بی وقفه کادر بهداشت و درمان در حال مقابله با بیماری کرونا هستند و در این روزها با دقت تخت‌های بیمارستانی را مدیریت می‌کنیم .

محمدی با اشاره به اینکه تیم‌های بهداشتی به صورت مداوم آموزش‌های لازم را به مردم ارائه می‌دهند گفت: اگر مردم نکات بهداشتی را به خوبی رعایت نکنند پاییز سختی پیش رو خواهیم داشت.

وی در پایان تأکید کرد: در صورتی که مردم ماسک بزنند و فاصله اجتماعی را رعایت کنند از آنفلوآنزا نیز پیشگیری می‌شود .

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید