بهای نفت خام سبک ‏برنت دریای شمال به ۴۲ دلار و ۱۵ سنت کاهش یافت.

کاهش بهای نفت دربازارهای جهانی
به گزارش سلام نو، در پایان معاملات روز کاری لندن‏‏، بهای نفت خام سبک ‏برنت دریای شمال‏، که ‏از آن به عنوان ‏یکی از مهمترین مراجع قیمت گذاری ‏ نفت داد و ستد شده در ‏‏بازار اروپا ‏استفاده می‌شود برای تحویل در ماه دسامبر با ۳۳ سنت کاهش نسبت به پایان معاملات روز کاری پیشین‏، به ۴۲ دلار و ۱۵ سنت رسید.
در معاملات الکترونیک بازار نیویورک هم بهای هر بشکه نفت خام سبک و ‏‏شیرین (وست تگزاس اینترمدییت‏)، ‏برای تحویل ‏در ماه نوامبر با ۳۷ صدم درصد کاهش نسبت به پایان معاملات روز کاری پیشین‏، به ۴۰ دلار و هفت سنت رسید.
آژانس اطلاع رسانی انرژی آمریکا روز چهارشنبه با انتشار گزارش هفتگی خود تا حدودی به بازار اطمینان خاطر داد. این نهاد در گزارش این هفته خود اعلام کرد میزان نفت خام ذخیره سازی شده آمریکا برای سومین هفته پیاپی کاهش یافته است. میزان کاهش میزان نفت خام ذخیره سازی شده آمریکا در این هفته یعنی هفته منتهی به ۲۵ سپتامبر دو میلیون بشکه بوده است. این در حالی است که کارشناسان مسائل مالی و اقتصادی که این خبرگزاری نظر آن‌ها را در این باره جویا شده بود پیش بینی کرده بودند که رقم این شاخص در این مقطع زمانی از سال یک میلیون بشکه افزایش داشته باشد.
میزان ذخیره سازی نفت خام موجود در پایانه نفتی «کاشینگ» (Cushing) ‏، در ایالت ‏اوکلاهما واقع در بخش جنوبی ‏آمریکا، پایانه‌ای که نفت ‏موجود در آن به عنوان ‏مرجع ‏در تعیین بهای نفت پایه ‏آمریکا، وست تگزاس ‏اینترمیدییت، مورد استفاده ‏قرار می‌گیرد، یک میلیون و ۸۰۰ هزار بشکه افزایش یافت. میزان بنزین ذخیره سازی شده آمریکا نیز در این هفته ۷۰۰ هزار بشکه افزایش یافت.
نیل ویلسون کارشناس مارکتس دات کام (Markets.com) در تحلیل اوضاع حاکم بر بازار می‌گوید: درست است این آمار و ارقام رسمی منتشر شده درباره میزان بنزین ذخیره سازی شده آمریکا تا حدودی امیدوار کننده است، اما به طور کلی چشم انداز و سمت و سوی بازار نفت تیره است زیرا تقاضا برای نفت در سطح جهان در حال افول است.
کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید