دکتر قاسم جان بابایی، معاون درمان وزارت بهداشت گفت: کرونا جان تمام گروه های سنی را تهدید می کند و بعد از هر تعطیلی آمار مبتلایان و جان باختگان دوباره اوج می گیرد.

کابوس تعطیلات و نگرانی از اوج گیری دوباره کرونا فرا رسید

به گزارش سلام نو و به نقل از ایسنا، معاون درمان وزارت بهداشت گفت: ویروس کرونا با قدرت سرایت پذیری بیشتر، سلامت تمامی گروه های سنی را به شدت تهدید می کند روند شیوع بیماری در کشور سینوسی بوده و پس از هر تعطیلی با اوج گیری مجدد بیماری مواجه هستیم و نگرانی ها از تعطیلی های پیش رو همچنان باقی است.

دکتر قاسم جان بابایی در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا در چهارمحال و بختیاری گفت: شیوع کرونا برای همگان درس آموخته هایی دارد که  باید از آن بهره گرفت. این ویروس با قدرت سرایت پذیری بیشتر، سلامت تمامی گروه های سنی را به شدت تهدید می کند. بررسی روند شیوع بیماری کرونا در کشورهای مختلف جهان نشان می دهد، هرگونه سهل انگاری، آسیب های شدید و جبران ناپذیری به دنبال خواهد داشت.

جان بابایی افزود: روند شیوع بیماری در کشور سینوسی بوده و پس از هر تعطیلی با اوج گیری مجدد بیماری مواجه هستیم و نگرانی ها از تعطیلی های پیش رو همچنان باقی است.

معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: کرونا طی مدت شیوع آن در کشور جان افراد زیادی، حتی در بین گروه های سنی جوان را گرفته است.

وی ادامه داد: آنفلوانزا سرایت پذیری کمتری نسبت به ویروس کرونا دارد و با رعایت پروتکل های بهداشتی میزان شیوع این بیماری نیز کمتر خواهد شد، اما برنامه ریزی ها برای توزیع واکسن بین گروه های در معرض خطر انجام و این گروه ها واکسن را دریافت خواهند کرد.

جان بابایی گفت: به زودی از پرستاران، پزشکان و کادر بهداشتی و درمانی استان به واسطه مدیریت خوب بحران کرونا تقدیر می شود.

وی گفت: آینده شیوع بیماری کووید ۱۹ نامشخص است و عدم رعایت پروتکل ها و افزایش بار مراجعات بیمارستانی، خستگی و فرسودگی کادر درمانی را در پی خواهد داشت.

وی در خصوص کنترل شیوع بیماری کرونا گفت: تعطیلی کسب و کارها باید بعنوان آخرین راه کار برای مقابله با بیماری کووید ۱۹ اعمال شود و تا حد امکان آموزش دانش آموزان بصورت مجازی و از حضور آنها در مدارس کاسته شود.

وی ادامه داد: همچنین توصیه می شود، با حمایت دستگاه های حاکمیتی و قضایی استان با یک برنامه کلی باید میزان شیوع بیماری کرونا را به حداقل رساند.

جان بابایی در پایان متذکر شد، مهمترین هدف سیستم بهداشت و درمان در مدیریت بحران شیوع بیماری کرونا کاهش فوتی های ناشی از این بیماری است، چرا که خسارت مرگ و میر انسانی غیرقابل جبران و برای جامعه تلخ است.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید